Η Rolex μπαίνει στο “παιχνίδι” των μεταχειρισμένων ρολογιών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η πιο περιζήτητη μάρκα ρολογιών στον κόσμο ανακοίνωσε το δικό της πρόγραμμα Certified Pre-Owned (CPO). Αλλά αυτό θα διευκολύνει εμάς τους απλούς θνητούς να πάρουμε στα χέρια μας ένα Rolex;

Η Rolex ξεκινά το πρόγραμμα με την ελβετική αλυσίδα πώλησης ρολογιών και κοσμημάτων Bucherer σε έξι διαφορετικές χώρες (Αυστρία, Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο), επιτρέποντας στους πελάτες να αγοράσουν μεταχειρισμένα μοντέλα που είναι πιστοποιημένα ως αυθεντικά από την ίδια και δίνοντας μια νέα διετή διεθνή εγγύηση.

“Το νέο πρόγραμμα καθιστά δυνατή την αγορά μεταχειρισμένων ρολογιών που η ίδια η μάρκα έχει πιστοποιήσει και εγγυηθεί. Στόχος της είναι να δώσει προστιθέμενη αξία στην υπάρχουσα προμήθεια προιδιόκτητων ρολογιών Rolex”, δήλωσε η διάσημη ελβετική ωρολογοποιία σε ένα δελτίο τύπου την περασμένη εβδομάδα.

O λόγος για τον οποίο η Rolex προχώρησε σε αυτή την κίνηση είναι για να προστατεύσει την ίδια και τους πελάτες της τόσο από τη μάστιγα των απομιμήσεων όσο και από τη δυσάρεστη κερδοσκοπία που είναι διαδεδομένη στην μαύρη αγορά, αλλά και για να αποκτήσει μερίδιο από το προαναφερθέν κέρδος της συγκεκριμένης αγοράς.

Η κίνηση της Rolex δεν είναι απαραίτητα κακή, δεδομένου ότι είναι προτιμότερο να αποκτήσει κανείς ένα ρολόι από την ίδια μάρκα ή από εξουσιοδοτημένους αντιπρόσωπους, παρά από τυχαίους μεταπωλητές ή κερδοσκόπους. Είναι επίσης μια νίκη για τους καταναλωτές, οι οποίοι θα μπορούν να αγοράζουν μεταχειρισμένα Rolex με την απόλυτη πίστη ότι είναι αυθεντικά και υποστηρίζονται από την ίδια την μάρκα.

Πως θα λειτουργεί το πρόγραμμα

Μέσω του προγράμματος θα πωλούνται μόνο ρολόγια ηλικίας τουλάχιστον τριών ετών (κατά τη στιγμή της μεταπώλησης), μια έξυπνη κίνηση που σχεδιάστηκε για να μην θέσει σε κίνδυνο τις νέες πωλήσεις της Rolex.

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, τα ρολόγια που θα πωλούνται μέσω του προγράμματος θα λάβουν όλα τα επίσημα πιστοποιητικά γνησιότητας, δηλαδή ειδική πλακέτα Rolex Certified Pre-Owned, σφραγίδα και κάρτα εγγύησης.

Δεν είναι σαφές εάν (αρχικά, τουλάχιστον) τα ρολόγια θα σταλούν στη Rolex για πιστοποίηση ή εάν οι άνθρωποι της Bucherer θα είναι υπεύθυνοι για τη διαδικασία πιστοποίησης. Εάν η Rolex επεκτείνει το πρόγραμμα, το τελευταίο είναι πιο πιθανό σενάριο.

Πώς θα επηρεάσει τις τιμές των Rolex;

Ο Paul Altieri, Διευθύνων Σύμβουλος της Bob’s Watches (μια από τις μεγαλύτερες online εταιρείες πώλησης μεταχειρισμένων Rolex παγκοσμίως), ο οποίος χαιρετίζει το πρόγραμμα CPO της Rolex, παραμένει κάπως επιφυλακτικός για τα κίνητρα της, και αναρωτιέται πως θα επηρεάσει τις τιμές μεταπώλησης, καθώς και τις νέες προσφορές της Rolex.

“Η εικασία μου είναι ότι αυτό ήταν στα σκαριά εδώ και χρόνια… [Αλλά] νομίζω ότι πολλοί από εμάς διερωτόμαστε γιατί η Rolex αποφάσισε να εισέλθει απευθείας στην αγορά των μεταχειρισμένων”, αναφέρει.

“[Η Rolex] είναι ένας κατασκευαστής που σχεδιάζει και παράγει νέα προϊόντα. Τα μεταχειρισμένα ρολόγια θα γίνουν κάποια μέρα ανταγωνισμός για τα νέα προϊόντα που πωλούν;” διερωτάται.

Αυτή είναι πράγματι μια μεγάλη ανησυχία που έχουν ήδη εκφράσει πολλοί οπαδοί της Rolex. Κάποια στιγμή οι αντιπρόσωποι θα αναγκαστούν να ωθήσουν τους πελάτες που έχουν κολλήσει στις λίστες αναμονής για τα νέα μοντέλα της Rolex προς τα μεταχειρισμένα, τα οποία εάν πωληθούν με τις τρέχουσες τιμές της αγοράς θα μπορούσαν να κοστίσουν πολύ περισσότερο από ισοδύναμα νέα μοντέλα, συν ότι δεν θα έχουν την τυπική 5ετή εγγύηση. Αυτό δεν είναι νίκη για τους καταναλωτές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγες μέρες πριν ανακοινώσει το πρόγραμμα CPO, η Rolex αποκάλυψε ότι σχεδιάσει να επενδύσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό για την κατασκευή μιας νέας μονάδας παραγωγής στη δυτική Ελβετία, η οποία δεν θα λειτουργήσει μέχρι το 2029.

Υπό αυτή την έννοια, το πρόγραμμα CPO θα μπορούσε να θεωρηθεί ως προσωρινή λύση για την αντιμετώπιση της έλλειψης των νέων μοντέλων Rolex… Ή, τουλάχιστον, ένας τρόπος να δοθούν στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές. Σε κάθε περίπτωση, το CPO είναι μια ιδιαίτερα προοδευτική κίνηση από τη Rolex – μία μάρκα που δεν πουλάει τα προϊόντα της ηλεκτρονικά.

“Η αγορά των ρολογιών, όπως και οι περισσότερες βιομηχανίες, έχει υποστεί μια ταχεία αλλαγή με τη μαζική ανάπτυξη και την επιρροή του διαδικτύου”, εξηγεί ο Altieri, προσθέτοντας ότι “πάνω από το 90% της επιχείρησής μας, για παράδειγμα, διεξάγεται μέσω διαδικτύου”. Ίσως η Rolex προσπαθεί να συμβαδίσει με την εποχή και αυτός είναι ο τρόπος της να κάνει κάτι διαφορετικό.

Ανέφερε επίσης πως δεν βλέπει το πρόγραμμα CPO να έχει βραχυπρόθεσμο αποτέλεσμα στις τιμές μεταχειρισμένων, δεδομένου ότι οι μπουτίκ προσφέρουν πιστοποιημένα μεταχειρισμένα Rolex εδώ και χρόνια, αλλά δεν έχουν συμβάλει στη μείωση των τιμών στην μαύρη αγορά.

Το πρόγραμμα CPO της Rolex μπορεί να μην σας βοηθήσει να αποκτήσετε ένα Rolex φθηνότερα, αλλά μπορεί να το κάνει πιο εύκολο. Το πιο σημαντικό, παρέχει στους πελάτες έναν πολύ πιο αξιόπιστο τρόπο για να αγοράσουν μεταχειρισμένα κομμάτια σε μια αγορά γεμάτη με ανέντιμους πωλητές.


Διαβάστε επίσης: Δες γιατί τα πολυτελή ρολόγια αποτελούν την καλύτερη επένδυση

Share.

Comments are closed.