Οι πωλήσεις της Rolex εκτοξεύτηκαν σε περίπου 8,05 δισεκατομμύρια CHF το 2021 (7,84 δισεκατομμύρια ευρώ), σύμφωνα με την πέμπτη ετήσια έκθεση για την ελβετική βιομηχανία ρολογιών που δημοσίευσε η επενδυτική τράπεζα Morgan Stanley και η συμβουλευτική εταιρεία LuxeConsult, σχετικά με την απόδοση των έπι μέρους εμπορικών σημάτων.
Στην έκθεση καταρτίστηκε μια λίστα με τις πιο ισχυρές μάρκες στον κλάδο, βάσει του μερίδιου αγοράς τους στις συνολικές πωλήσεις της βιομηχανίας. Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά η Rolex βρίσκεται στην κορυφή της λίστας, με μερίδιο αγοράς σχεδόν 29%.
Στην δεύτερη θέση της λίστας βρίσκεται η Cartier, οι πωλήσεις της οποίας αυξήθηκαν κατά 40% δημιουργώντας έσοδα ύψους 2,4 δισεκατομμύριων CHF, βοηθώντας την Richemont να αυξήσει το μερίδιο της ως όμιλος για πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Omega της Swatch Group, με κύκλο εργασιών 2,2 δισεκατομμυρίων CHF. Να σημειώσουμε ότι πέρυσι η Omega βρισκόταν στην δεύτερη θέση της σχετικής λίστας.
Η Cartier αύξησε την παραγωγή της κατά 22% – από 490.000 ρολόγια το 2020 σε 600.000 το 2021 – ενώ η Omega κατάφερε μια πιο μέτρια αύξηση 14% στα ρολόγια – από 500.000 το 2020 σε 570.000 το 2021.
Ενώ οι τρεις κορυφαίες μάρκες της λίστας παρέμειναν σταθερές τα τελευταία τέσσερα χρόνια, το 2021 η Audemars Piguet ξέπέρασε για πρώτη φορά την Patek Philippe και την Longines, καθώς κατάφερε να δημιουργήσει πωλήσεις ύψους 1,58 δισεκατομμυρίων CHF .Ωστόσο, σίγουρα αξίζει να σημειωθεί ότι η Patek Philippe βελτίωσε το μερίδιο αγοράς της από 4,8% το 2020 σε 5,8% το 2021.
Η Vacheron Constantin έκανε άλμα δύο θέσεων από το 2020 έως το 2021, καθώς αύξησε το μερίδιο αγοράς της από 1,5% σε 1,9%, τo μικρό “αδερφάκι” της Rolex, η Tudor, έπεσε στην 15η θέση (κατέλαβε την 14η θέση το 2020), ενώ η Breitling έφτασε σε απόσταση αναπνοής από την TAG Heuer.
Η Tissot, όπως και πέρυσι, βρέθηκε στην 8η θέση με πωλήσεις 850.000 CHF, ενώ ο οίκος Richard Mille κατέλαβε την 7η θέση με πωλήσεις 1,13 δισεκατομμυρίων CHF το 2021.
Το μερίδιο αγοράς στην κατηγορία “Others” μειώθηκε από 20,9% το 2020 σε 20,4% το 2021, και αυτό περιλαμβάνει ανεξάρτητους ωρολογοποιούς, όπως οι FP Journe, Laurent Ferrier, Voutilainen Armin Strom και πολλές άλλες μικρότερες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των mainstream “παικτών” όπως η Oris και η Zenith.
Εκτός από τις αλλαγές στην κατάταξη των εσόδων, η ελβετική βιομηχανία ρολογιών στο σύνολο της έχει βελτιωθεί σημαντικά από το 2020 έως το 2021, και έχει δείξει ξεκάθαρα τη μεγάλη της ικανότητα να προσαρμόζεται στις κρίσεις που λαμβάνουν χώρα σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, σύμφωνα με την Ομοσπονδία της Ελβετικής Βιομηχανίας Ρολογιών (FH), οι πωλήσεις των ελβετικών ρολογιών έφθασαν στο ιστορικό υψηλό όλων των εποχών των 22,3 δισεκατομμυρίων CHF το 2021, αυξημένες κατά 31,2% από το 2020.
Διαβάστε επίσης: Οι 50 κορυφαίοι ελβετικοί οίκοι ωρολογοποιίας για το 2020