Παρά το γεγονός ότι Κάνιε Γουέστ, γνωστός και ως Ye, έχει πάρει “διαζύγιο” με την adidas λόγω των αντισημιτικών του δηλώσεων, τα απούλητα παπούτσια YEEZY που φέρουν την υπογραφή του, εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά δημοφιλή.
Αν και η adidas αποφάσισε να σταματήσει την συνεργασία της με το Ye τον περασμένο Οκτώβριο, αναγκάστηκε να συμβιβαστεί και να πουλήσει το απόθεμα των παπουτσιών YEEZY που ήταν στοιβαγμένα στις αποθήκες της τον Μάιο και τον Ιούνιο, αντί να τα καταστρέψει όλα με ζημιά 500 εκατομμυρίων ευρώ, και να δωρίσει τα έσοδα σε διεθνείς οργανισμούς που επηρεάστηκαν από τις αντισημιτικές δηλώσεις του ράπερ.
Σύμφωνα με τους Financial Times, οι sneakerheads ήταν αδιάφοροι όσον αφορά την τοξική εικόνα του Γουέστ, αγοράζοντας τέσσερα εκατομμύρια ζεύγη κατά τη διάρκεια της νέας κυκλοφορίας τους, δημιουργώντας ακαθάριστα έσοδα άνω των 508 εκατομμυρίων ευρώ – ξεπερνώντας ακόμη και την “πιο αισιόδοξη πρόβλεψη” της εταιρείας.
Στην πραγματικότητα, παρά το γεγονός ότι οι πελάτες είχαν εγγραφεί εκ των προτέρων και υπέβαλλαν αιτήματα για συγκεκριμένα στυλ και χρώματα των Yeezy, η adidas δεν μπόρεσε να εκπληρώσει όλες τις παραγγελίες.
Η πιο πρόσφατη έκθεση κερδών της αdidas παρουσιάζει μια συναρπαστική εικόνα, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μία μάρκα που παραμένει σε μεγάλο βαθμό “αμαυρωμένη” από τις αμφιλεγόμενες δηλώσεις ίσως του πιο εμφανούς εκπροσώπου της. Καταδεικνύει επίσης τις ευμετάβλητες ιδιοτροπίες των καταναλωτών και την αποσύνδεση τους από την διαδικτυακή αγανάκτηση που επέφερε για την μάρκα ο Ye.
Στα μέσα της δεκαετίας του 2010, τα αθλητικά παπούτσια Yeezy αψήφησαν όλους τους νόμους της φυσικής για να γίνουν παγκόσμιο φαινόμενο – και οι sneakerheads εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για να τα αποκτήσουν, παρά τη σχέση τους με μια πλέον τοξική φιγούρα όπως ο Ye.
Οι καταναλωτές αυτές τις μέρες έχουν “κοντή μνήμη” —η ατελείωτη ροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης φροντίζει για αυτό— και οι μάρκες διαχωρίζονται ολοένα και περισσότερο από τα δημιουργικά μυαλά πίσω από αυτές, χάρη στις συνεχείς αλλαγές ονομάτων που βλέπουμε σε διάφορους οίκους μόδας. Οι θαυμαστές των Yeezy, ειδικότερα, δεν φαίνονται να ανησυχούν για τις “αμαρτίες” του ιδρυτή της μάρκας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της adidas, Bjørn Gulden, δήλωσε τον Μάρτιο ότι η εταιρεία είναι απίθανο να πραγματοποιήσει κέρδη από το απόθεμα των Yeezy, αλλά αυτοί οι αριθμοί πωλήσεων είναι βέβαιο ότι “σήκωσαν μερικά φρύδια” στο εσωτερικό της μάρκας.
Διαβάστε επίσης: Ο Κάνιε Γουέστ κέρδισε πάνω από 25 εκατ. δολάρια από την κυκλοφορία των YEEZY