Η καθηλωτική ιστορία των Levi’s

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Υπάρχουν ορισμένες εταιρείες που είναι τόσο πανταχού παρούσες, τόσο μονολιθικές και τόσο εμβληματικές που επισκιάζουν οποιοδήποτε προϊόν πουλάνε. Λές ‘υδρομασάζ’ και σκέφτεσαι ‘Jacuzzi’. Λές ‘στυλό’ και σκέφτεσαι ‘bic’. Λές ‘ηλεκτρική σκούπα’ και σκέφτεσαι ‘Hoover’.

Αλλά, ίσως το πιο κομψό από αυτά τα brand, τα οποίο ενσωματώνουν το όνομα τους με τα προϊόντα που παράγουν, έρχεται με τη μορφή ενός denim τζιν. Ή καλύτερα όπως λέμε, Levi’s.

Αλλά πώς έχει φτάσει αυτή η ιστορική μάρκα σε ένα τέτοιο επίπεδο δημοφιλίας με τα boot-cut, low-rise και dyed-denim; Έχουμε κάνει μια αναζήτηση στα αρχεία της μάρκας για να ανακαλύψουμε πώς αυτή και το κλασικό 501 τζιν της, κατέκτησαν την ποπ κουλτούρα και τη δημόσια συνείδηση.

Η κατασκευή του Levi’s

Η ιστορία του Levi’s ακολουθεί στενά την ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών στο σύνολό της. Στην πραγματικότητα, οι δύο ιστορίες είναι αλληλένδετες και είναι εξίσου ενδεικτικές του αμερικανικού ονείρου.

Το 1853, ο Levi Strauss μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο από την πατρίδα του τη Γερμανία και ξεκίνησε να πουλά ρούχα, ζώνες και μαντήλια. Καθώς η χώρα βγήκε από την άλλη πλευρά του Εμφυλίου Πολέμου και άρχισε να βιομηχανοποιείται, ο Strauss υπέβαλε αίτηση για την πατέντα το 1873 για την νέα μορφή «παντελονιών εργασίας» με τις μεταλλικές κόπιτσες. Ακριβώς έτσι, γεννήθηκαν τα blue jeans.

Η χρυσή εποχή ήταν σε πλήρη εξέλιξη στις ΗΠΑ, και ο Strauss έκανε τα πάντα για να γίνουν τα νέα του τζιν σήμα κατατεθέν των σκληρά εργαζόμενων ανδρών που ανακατασκεύαζαν τη χώρα τους για το μέλλον. Το 1886, το περίφημο λογότυπο των δύο αλόγων εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα δερμάτινα μπαλώματα των τζιν για να υποσχεθεί δύναμη και αξιοπιστία στα ενδύματα. Αυτά ήταν αρκετά ανθεκτικά για να εξυπηρετούν τους συμπατριώτες σε περιόδους αναταραχής και αλλαγής.

Μπαίνοντας στον εικοστό αιώνα, εισήχθη η κόκκινη ταμπέλα του Levi’s. Αρχικά εμφανίστηκε γύρω στις αρχές της δεκαετίας του 1930, όπου η Αμερική είχε καθιερωθεί ως παγκόσμια δύναμη – και ο Levi’s ακολούθησε. Η απομίμηση, λένε, είναι η πιο ειλικρινής μορφή κολακείας – και δημιουργήθηκαν τόσα πολλά blue jeans που τα Levi’s χρειάζονταν την κόκκινη ταμπέλα για να διαφοροποιηθούν.

Μπαίνοντας στο «Καλοκαίρι της Αγάπης» το 1967, τα Levi’s ήταν ήδη ένα πολιτιστικό σύμβολο σε όλο τον κόσμο και όλοι, από τους A-listers ως τους rock stars τα επέλεγαν. Οι μουσικοί μάλιστα ηχογράφησαν ραδιοφωνικά διαφημιστικά μηνύματα για την επωνυμία, ανεβάζοντας τον «cool» παράγοντα και συγχέοντας το εμπορικό σήμα ως συνώνυμο με τα ίδια τα τζιν.

Προς τα τέλη του αιώνα, η Levi’s παρείχε ρούχα στους αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων του 1980 και του 1984 – και από τη δεκαετία του 1990 η επιρροή τους ήταν τέτοια ώστε το Forbes χαρακτήρισε την μάρκα ως την πιο αξιοθαύμαστη εταιρεία ενδυμάτων στον κόσμο.

Σήμερα, πάνω από 500 καταστήματα της Levi’s υπάρχουν σε 100 χώρες – χωρίς να μετρήσουμε τα καταστήματα στα πολυάριθμα πολυκαταστήματα ή σε ειδικά τμήματα σε vintage καταστήματα.

Διάσημα πρόσωπα που φόρεσαν Levi’s

Ο Steve Jobs, ο εγκέφαλος πίσω από την Apple, φορούσε το 501 σχεδόν καθημερινά – συνδυάζοντάς το με το χαρακτηριστικό μαύρο ζιβάγκο του, μένοντας στην ιστορία όποτε ανέβαινε στη σκηνή για να λανσάρει ένα νέο προϊόν. Αλλά δεν ήταν η πρώτη ιδιοφυΐα που υποστήριξε το εμπορικό σήμα, ακόμη και ο Albert Einstein κατείχε ένα δερμάτινο jacket της Levi’s, το οποίο πρόσφατα πουλήθηκε απο τον οίκο Christie’s για £ 110,000.

Ο Marlon Brando επίσης προτιμούσε τη μάρκα. Ο Bruce Springsteen, βέβαια, φοράει ένα 501 στο εξώφυλλο του επιδραστικού του άλμπουμ Born in the USA και είναι ένας από τους πολλούς μουσικούς – από τον Elton John μέχρι τους Rolling Stones – που υιοθέτησαν το denim.

Σήμερα, τα στυλ που προσφέρει η Levi’s κυμαίνονται από τα κλασικά τζιν μέχρι τα μπουφάν, τα hoodies και τα αξεσουάρ. Και χάρη στη συνεχή στήριξη και μια σειρά επιτυχημένων συνεργασιών, να είστε σίγουροι ότι θα συνεχίσουν να κουνάνε τις κόκκινες ταμπέλες τους για τα επόμενα χρόνια.

Share.

Comments are closed.