Μία μεγάλη συζήτηση έχει ξεκινήσει τις τελευταίες ημέρες σχετικά με τα απούλητα προϊόντα Yeezy αξίας 500 εκατομμυρίων δολαρίων που έχει στην κατοχή της η adidas μετά την διακοπή της συνεργασίας της με τον Κάνιε Γουέστ.

Όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο, η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών είναι αντιμέτωπη με απώλεια εσόδων 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσα στο 2023 εάν δεν μπορέσει να πουλήσει όλα τα αποθέματα της σειράς Yeezy, ένα τεράστιο ποσό, αν αναλογιστεί κανείς ότι η μάρκα Yeezy είχε έσοδα σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Αν και η adidas δεν έχει αναφέρει ακόμα τι σκοπεύει να κάνει, σύμφωνα με ειδικούς, οι επιλογές της είναι αρκετά περιορισμένες. Η πώληση των προϊόντων με έκπτωση (κάθε ζευγάρι πωλείται από 200 έως και 600 δολάρια), η αλλαγή της επωνυμίας των αθλητικών παπουτσιών ή ακόμα και το “κάψιμο” τους, είναι πιθανές λύσεις — αλλά όλες εγείρουν ηθικά ερωτήματα.

Μια επιλογή που έχει προτείνει η επωνυμία είναι η πώληση των εμπορευμάτων με έκπτωση χωρίς την επωνυμία Yeezy, ωστόσο, σύμφωνα με τον αναλυτή του Wedbush, Tom Nikic, “αυτή είναι ειλικρινά μια επικίνδυνη πρόταση”. Μιλώντας στην The Washington Post, ο Nikic είπε: “Θα μπορούσε να τους γυρίσει μπούμερανγκ από άποψη δημοσίων σχέσεων. Θα φαινόταν ότι εξακολουθούν να επωφελούνται από μια συνεργασία με κάποιον που έκανε κραυγαλέες αντισημιτικές δηλώσεις.”

Σύμφωνα με τους New York Times μια άλλη λύση που έχει συζητήσει η Adidas είναι η ρευστοποίηση του προϊόντος, δηλαδή να γίνει εκφόρτωση του πλεονάσματος προϊόντος σε αποθήκες για την πώληση του για σεντς του δολαρίου. Το προϊόν συχνά διανέμεται σε λιανοπωλητές στις αναπτυσσόμενες χώρες.

“Σχεδόν ό,τι μπορείς να φανταστείς, ότι κατασκευάζεται στον κόσμο πωλείται κάπου, με κάποιο τρόπο, σε κάποια τιμή”, εξήγησε στην Washington Post ο Mark Cohen, διευθυντής μελετών λιανικής του Πανεπιστημίου Κολούμπια. “Και αυτά τα υψηλής αξίας αθλητικά παπούτσια του Κάνιε Γουέτσ Kanye θα πάνε στα πόδια των ανθρώπων – ίσως ανθρώπων που εκτιμούν τον Γουέστ ή σε (άτομα) που δεν τους νοιάζει. θέλουν απλώς φρέσκα, καθαρά, μοντέρνα παπούτσια.”

Τέλος, αν και υπάρχει και η πιο περιβαλλοντικά υπεύθυνη επιλογή της ρευστοποίησης, αλλά ορισμένες εταιρείες εξακολουθούν να προτιμούν την πρακτική της καταστροφής των εμπορευμάτων. Οι επωνυμίες μόδας όπως η Coach και η Burberry έχουν παραδεχτεί ότι καταστρέφουν το προϊόν τους καίγοντάς το ή κόβοντάς το, για να αποτρέψουν τη μεταπώλησή του — οι μάρκες πιστεύουν ότι αυτή η πρακτική διατηρεί την αξία των προϊόντων τους, σύμφωνα με τη Vogue.

Εδώ είναι μερικές επιλογές που θα μπορούσε να εξετάσει η Adidas.
1. Να δωρίσει τα προϊόντα για την ανακούφιση από καταστροφές

Η Elizabeth Napier, επίκουρη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Τολέδο, πιστεύει ότι η καλύτερη λύση για την Adidas είναι να δωρίσει το προϊόντα στην προσπάθεια ανακούφισης από καταστροφές. Πρότεινε να δωρίσει τα προϊόντα στην Τουρκία και τη Συρία μετά τον σεισμό τον Φεβρουάριο που σκότωσε χιλιάδες ανθρώπους.

2. Ανακύκλωση

Η Nike ανακυκλώνει τα απούλητα παπούτσια για να κατασκευάσει νέα παπούτσια, δάπεδα γυμναστηρίου, πίστες, γήπεδα ποδοσφαίρου, ακόμη και έπιπλα.

3. Δωρεά σε άτομα που χρειάζονται παπούτσια

Υπάρχουν περισσότεροι από 600 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο που δεν έχουν ούτε ένα ζευγάρι παπούτσια, αναφέρει η Got Sneakers?, μια οργάνωση ανακύκλωσης αθλητικών παπουτσιών.

Τα παπούτσια βοηθούν στην ανακούφιση του πόνου στα πόδια, στην πρόληψη των λοιμώξεων και άλλων προβλημάτων.

Ένα ολοκαίνουργιο ζευγάρι παπούτσια είναι κάτι που εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο δεν θα αποκτήσουν ποτέ — η Adidas έχει χιλιάδες διαθέσιμα. Η δωρεά τους σε όσους έχουν ανάγκη είναι κάτι που αξίζει να εξεταστεί.


Διαβάστε επίσης: Φήμες θέλουν τον Κάνιε Γουέστ να επιστρέφει στην adidas