Ενώ τα τελευταία χρόνια βλέπουμε το κίνημα του streetwear να έχει ωθήσει την ανδρική μόδα προς την κατεύθυνση των sneakers, των T-shirts και των cargo παντελονιών, υπάρχουν λίγα πράγματα με μεγαλύτερη επιρροή στο ανδρικό στυλ από ένα καλοραμμένο κοστούμι. Και σε μια εποχή που οι άνδρες είναι ελεύθεροι να φορούν οτιδήποτε, ένα καλό κοστούμι παραμένει διαχρονικό και o ιδανικός “σύντροφος” σε πολλές περιστάσεις.
Αν λοιπόν ψάχνετε να βρείτε έμπνευση για κοστούμια με στυλ, ένα από τα καλύτερα μέρη για να ψάξετε είναι ο κινηματογράφος. Από τα γιγαντιαία πέτα στο κοστούμι του Τζακ Νίκολσον στο αιματοβαμμένο γαλάζιο κοστούμι του Αλ Πατσίνο, εδώ είναι μερικά από τα αγαπημένα μας.
North By Northwest (1959)
Έχουν γραφτεί πολυάριθμα άρθρα για τον κοστούμι που φοράει ο Κάρι Γκραντ στο αμερικανικό θρίλερ North By Northwest του 1959, ενώ ένα σωρό φόρουμ αναφέρονται στο πόσο κομψός δείχνει ο ηθοποιός. Το κοστούμι του ήταν κατασκευασμένο από τον ράφτη της Savile Row, Kilgour, ο οποίος ήταν ο υπεύθυνος για το μεγαλύτερο μέρος της γκαρνταρόμπας του Γκραντ στην ταινία. Ενώ είναι ένα απλό γκρι κοστούμι, αποδεικνύει την μεταμορφωτική δύναμη της bespoke ραπτικής.
Breathless (1960)
Εάν σκέφτεστε ότι το κάπνισμα στο κρεβάτι ήταν ασυνήθιστο, δεν έχετε δει το Breathless (À Bout de Souffle), μια ταινία του μοναδικού Ζαν-Λυκ Γκοντάρ που όρισε το κίνημα της Nouvelle Vague, στην οποία ο Ζαν Πολ Μπελμοντό και Τζιν Σίμπεργκ δαπανούν πολύ χρόνο καπνίζοντας. Ένα ερωτικό δράμα στο λαμπερό Παρίσι την δεκαετία του ’60, με τον πρωταγωνιστή του να παραδίδει μαθήματα στυλ (με έμπνευση από τον Μπόγκαρτ) με ένα εξαιρετικό υπερμεγέθες κοστούμι.
American Gigolo (1980)
Το American Gigolo φυσικά δεν θα έλειπε από αυτή την λίστα, καθώς πρόκειται για μια ταινία με το καλύτερο tailoring στην μεγάλη οθόνη. Η εμφάνιση του Ρίτσαρντ Γκιρ στην ταινία, είναι σαν ένα ποτήρι ουίσκι που μεταμφιέζεται σε ένα υπέροχο κοστούμι και ταιριάζει απίστευτα όμορφα με το μπαρ γύρω του. Αυτό είναι μόνο ένα δείγμα της μοναδικής δουλειάς του τεράστιου Giorgio Armani, όπου τα κοστούμια του κάνουν μεγάλη αίσθηση σε όλη την ταινία.
Chinatown (1974)
Στο νεο-νουάρ φιλμ Chinatown μπορεί να βλέπουμε τον Τζακ Νίκολσον ως ιδιωτικό ντετέκτιβ, ωστόσο με το δίκουμπο κοστούμι του, το οποίο διαθέτει υπερμεγέθη πέτα, είναι λίγο δύσκολο να περάσει απαρατήρητος. Πρόκειται για ένα κοστούμι της δεκαετίας του ’30 (σκεφθείτε μεγάλη, τετράγωνη σιλουέτα) σε κρεμ χρώμα, το οποίο αποτελείται απο ένα μακρύ σακάκι με φαρδείς ώμους, οι οποίοι υπερβαίνουν τα προαναφερθέντα πέτα. Ένα χαρισματικό look, το οποίο παραμένει διαχρονικό.
8½ (1963)
Το πραγματικά διαχρονικό ντύσιμο είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθει, και για τους τύπους που παραπονιούνται συχνά στο πόσο καλά οι άνδρες συνήθιζαν να ντύνονται, σίγουρα εννοούν και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάννι. Ο ηθοποιός, ο οποίος απεικονίζεται εδώ στην σουρεαλιστική κωμωδία 8½ του Φεντερίκο Φελίνι, φοράει ένα κλασικό μαύρο κοστούμι καλύτερα από οποιονδήποτε μέχρι τότε. Τα κομμάτια από μόνα τους – ένα μαύρο σακάκι, παντελόνι και γραβάτα σε συνδυασμό με ένα λευκό πουκάμισο – μπορεί να μην δημιουργούν ένα ιδιαίτερα επαναστατικό look, αλλά ο Μαστρογιάννι αποδεικνύει ότι μερικές φορές το κλασικό είναι καλύτερο.
Scarface (1983)
To -κουβανέζικη μαφία συναντά το Μαϊάμι- στυλ των κουστουμιών στο Scarface, δείχνει φανταστικό σε ολόκληρο το καστ της ταινίας, ωστόσο ο Τόνι Μοντάνα του Αλ Πατσίνο είναι αυτός που κλέβει την παράσταση. Το εκπληκτικό – με λεκέδες από αίμα – γαλάζιο κοστούμι του από την δεκατία του ’80, είναι ένα απολαυστικό μείγμα φανταχτερού, αβίαστου και εκλεπτυσμένου στυλ.
Διαβάστε επίσης: 20 ατάκες που έχει πει για τη ζωή, την μόδα και το στυλ ο Τζόρτζιο Αρμάνι