Covid-19: Οι επιχειρήσεις την επόμενη μέρα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η μέχρι τώρα, απ’ ότι φαίνεται, καλή πορεία της κατάστασης επέτρεψε στη χώρα μας να προχωρήσει, με επιφυλάξεις, σε μια σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων και ανακοινώθηκε το σχέδιο μετάβασης στην κανονικότητα.

Για την ακρίβεια σε μια νέα, ιδιόμορφη κανονικότητα, γιατί είναι σίγουρο πως θα χρειαστεί κάποιο σοβαρό χρονικό διάστημα για να μεταβούμε σε μια κανονικότητα που μας ήταν οικεία, επηρεασμένη από τα όποια θετικά ή αρνητικά αποτυπώματα της πανδημίας την οποία αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.

Η γενιά των Baby boomers εκτός από την πιο καλομαθημένη γενιά του Δυτικού κόσμου ήταν και η πιο τυχερή, δεν βίωσε πολέμους. Οι νεότερες γενιές των Millennials, Generations Z & Y βίωσαν στη χώρα μας τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, χωρίς να έχουν απολαύσει όλα τα θετικά των προηγούμενων γενεών.

Τώρα, ζούμε πρωτόγνωρες συνθήκες. Άνθρωποι έφυγαν από κοντά μας, θα φύγουν και άλλοι, ελπίζουμε λίγοι, και κανείς δεν γνωρίζει με σιγουριά πότε θα έχουμε καταφέρει να διαχειριστούμε αποτελεσματικά την κατάσταση.

Οι οικονομικές συνέπειες για τη χώρα μας, όπως και για όλες τις χώρες, θα είναι σοβαρές αλλά είναι σίγουρο πως τελικά θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε και αυτή την καταιγίδα.

Ένα από αυτά που προέχουν στην παρούσα φάση είναι η ασφάλεια, να καταφέρουμε να προστατέψουμε όσους περισσότερους συνανθρώπους μας μπορούμε.

Με τα μέτρα που ανακοινώθηκαν έχουμε μια σταδιακή επανέναρξη λειτουργίας επιχειρήσεων που είτε υπολειτουργούσαν, είτε ήταν κλειστές.

Μεγάλες ή μικρές επιχειρήσεις, αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχεία, τουριστικά καταλύματα, καταστήματα εστίασης, εμπορικές επιχειρήσεις, κομμωτήρια, δημόσιες υπηρεσίες, μέσα μαζικής μεταφοράς κ.λ.π., σταδιακά θα επαναλειτουργήσουν προσελκύοντας ένα μεγάλο αριθμό πελατών.

Υπάρχουν οι οδηγίες προφύλαξης από την πολιτεία, θα υπάρξουν και πιο συγκεκριμένα πρωτόκολλα ασφάλειας και υγιεινής για συγκεκριμένους κλάδους, αλλά τώρα είναι η ώρα ευθύνης όλων των επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση προστασίας τόσο του εξωτερικού όσο και του εσωτερικού πελάτη τους, του προσωπικού τους.

Και στις δύο περιπτώσεις οφείλουν να διαχειριστούν αποτελεσματικά τόσο την ουσία της προστασίας των πελατών και του προσωπικού τους, όσο και τη διαχείριση πιθανών ανεύθυνων, επιπόλαιων ή φοβικών αντιδράσεων.

Τα μέτρα προστασίας προβλέπουν αποστάσεις, μάσκες και γάντια σε κάποιες περιπτώσεις, αποφυγή συνωστισμών, ιδιαίτερες διαδικασίες απολυμάνσεων κ.λ.π., πολλοί μεγάλοι και σοβαροί τουριστικοί όμιλοι, όμως, δεν παραμένουν στις γενικές οδηγίες ούτε περιμένουν την εκπόνηση πρωτοκόλλων.

Έχουν ήδη εκπονήσει ιδιαίτερα προγράμματα Υγιεινής και Ασφάλειας, όπως ειδικές απολυμάνσεις δωματίων, πέραν της συνήθους διαδικασίας house keeping, διαφορετικές διαδικασίες σερβιρίσματος πρωινών και γευμάτων, χρήση συσκευασμένων υλικών ακόμα και τροφίμων, θέσπιση ειδικών διαδικασιών χρήσης κοινόχρηστων χώρων, αξιοποίηση τεχνολογίας για κάλυψη αναγκών διάφορων διαδικασιών, ιδιαίτερες διαδικασίες παρασκευής γευμάτων κ.λ.π..

Το ίδιο θα πρέπει να κάνουν όλες οι επιχειρήσεις, εξασφαλίζοντας την τήρηση των μέτρων που έχουν ανακοινωθεί και θα ανακοινωθούν από την πολιτεία, αλλά δημιουργώντας και επιπλέον μέτρα σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες λειτουργίας στους.

Είναι προφανές ότι το να γίνει μια επιχείρηση πηγή κρουσμάτων πέρα από τις προφανείς συνέπειες, γενικά αλλά και ειδικά στον τουρισμό, θα είναι καταστροφικό για την επιχείρηση, τον προορισμό και τελικά για τη χώρα μας.

Για να πετύχουν όλα αυτά είναι ουσιαστική η ευαισθητοποίηση, η εμπλοκή, η ενδυνάμωση και η εκπαίδευση του προσωπικού τους.

Από προσωπική εμπειρία, γνωρίζω πως αρκετές επιχειρήσεις έχουν αξιοποιήσει το διάστημα της καραντίνας για να υλοποιήσουν, μόνες τους ή με εξωτερικό σύμβουλο, εξ’ αποστάσεως προγράμματα εσωτερικής παρακίνησης και εκπαίδευσης του προσωπικού τους.

Διαχειρίστηκαν με αποτελεσματικότητα προσωπικό που βίωνε και βιώνει συναισθήματα ανασφάλειας, θυμού, απογοήτευσης, άρνησης, προσωπικό που ήταν ή και είναι σε περιοδική εργασία, σε αναστολή σύμβασης, σε αναμονή πρόσληψης και έχουν κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά!

Το σχέδιο σταδιακής μετάβασης στη νέα, διαφορετική πραγματικότητα ανακοινώθηκε.

Υπάρχει ακόμα χρόνος. Το να περιμένουμε την έναρξη λειτουργίας μας σε μια κατάσταση “business as usual” με ένα απλό σύνολο οδηγιών είναι από απερίσκεπτο έως επικίνδυνο.

Αξιοποιώντας, την εξ’ αποστάσεως συνεργασία ομάδων, εμπλέκουμε το προσωπικό μας, διερευνούμε ιδέες για υλοποιήσιμες ενέργειες που θα ενίσχυαν τις εσωτερικές μας διαδικασίες Υγιεινής και Ασφάλειας, διερευνούμε ευέλικτους τρόπους συμπεριφορικής διαχείρισης επιπόλαιων και φοβικών πελατών, πελατών με διαφορετικές προσωπικότητες.

Δημιουργούμε επικοινωνία ψυχολογικής στήριξης του προσωπικού μας.

Καλλιεργούμε κλίμα υπευθυνότητας, αισιοδοξίας και προοπτικής.

Και θα τα καταφέρουμε!

Πέτρος Ρούσης
Σύμβουλος ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού


Διαβάστε επίσης: Τα 5 κοινά χαρακτηριστικά που έχουν οι δισεκατομμυριούχοι

Share.

Comments are closed.