“Μπαρμπαλιάς 1957”: Ένα πραγματικό success story στην ένδυση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Έχοντας διανύσει πολλά χιλιόμετρα στο εμπόριο και έχοντας ράψει χιλιάδες μέτρα υφάσματος, η επιχείρηση «ΜΠΑΡΜΠΑΛΙΑΣ 1957» έχει κερδίσει δικαιωματικά μια θέση στο βάθρο με τις οικογενειακές επιχειρήσεις που εξελίχθηκαν μέσα στα χρόνια και κατάφεραν να εδραιωθούν και να αποκτήσουν κύρος και όνομα σε έναν χώρο με τεράστιο ανταγωνισμό και απαιτήσεις.

Ο Χάρης Μπαρμπαλιάς που ανήκει στην δεύτερη πλέον γενιά, έχοντας ως παρακαταθήκη τις γνώσεις και την εμπειρία πολλών ετών, έρχεται να αποδείξει πως έχει κληρονομήσει όλα τα απαραίτητα προσόντα ώστε να συνεχίσει την οικογενειακή επιχείρηση και να την φτάσει ακόμα πιο ψηλά εστιάζοντας περισσότερο στο κομμάτι του tailor made.

Με βασική αρχή πως οι πρώτες ύλες πρέπει να είναι μόνο άριστης ποιότητας και η ραφή εξαιρετικά λεπτομερής, και προσαρμόζοντας όλα τα μυστικά που του κληροδοτήθηκαν από την προηγούμενη γενιά στα ζητούμενα και την αισθητική της νέας εποχής, έχει σκοπό να εξελίξει την tailor made ένδυση και να κάνει τους Έλληνες να εκτιμήσουν και πάλι αυτό το είδος.

Πόσο καιρό ασχολείστε με την επιχείρηση αυτή;

Χαχαχαχαχα….. Από τότε που γεννήθηκα. Είμαστε μία οικογενειακή επιχείρηση, την οποία ξεκίνησε ο πατέρας μου, Ηλίας Μπαρμπαλιάς, το 1944 στο πεζοδρόμιο της οδού Αθηνάς, όπου είχε έναν πάγκο που πούλαγε παντελόνια, πουκάμισα, τραγιάσκιες κλπ. Το 1957 έκανε το μεγάλο βήμα, να φύγει από το πεζοδρόμιο και να νοικιάσει ένα μικρό μαγαζί στη Σταδίου, στο Νο 51, το οποίο αργότερα αγόρασε, όπως και τα υπόλοιπα μαγαζιά που συνόρευαν με αυτό, με αποτέλεσμα να γίνει αυτό το μαγαζί που είναι σήμερα. Όπως καταλαβαίνετε, από μικρό παιδί είμαι ανάμεσα στα υφάσματα και στα ρούχα.

Συστηματικά, άρχισα να ασχολούμαι με την επιχείρηση, όταν απολύθηκα από τον στρατό, τον Δεκέμβριο του 1992. Δίπλα στον πατέρα μου, έμαθα πολλά για τα ρούχα και τα υφάσματα, αλλά το πιο σημαντικό ήταν να είμαι πιστός στην ποιότητα και στην εξυπηρέτηση του πελάτη, γιατί ο ευχαριστημένος πελάτης είναι η καλύτερη διαφήμιση. Στόχος μας δεν είναι η πώληση, στόχος μας είναι να καλύψουμε την ανάγκη του πελάτη και να φύγει από το μαγαζί σωστά ντυμένος. Δεν είναι τυχαίο, ότι βρισκόμαστε 66 συνεχόμενα χρόνια στην ίδια διεύθυνση, Σταδίου 51, ακολουθούμε πάντα τις εξελίξεις του εμπορίου, και ο κόσμος μάς στηρίζει και μας επιβραβεύει.

Πως είναι μια τυπική μέρα για εσάς;

Τα πρωινά συνηθίζω να διεκπεραιώνω διάφορα θέματα της επιχείρησης, ως επί το πλείστον οικονομικής φύσεως. Επίσης, κάνω έρευνα στην αγορά, ώστε να έχω άποψη από τον ανταγωνισμό. Ραντεβού με αντιπροσώπους υφασμάτων και έτοιμων ρούχων. Πάντα αφιερώνω χρόνο, για να συζητήσω με τους συνεργάτες μου στο μαγαζί, ώστε να μου μεταφέρουν τα μηνύματα που παίρνουν από τους πελάτες μας, αλλά και για να ακούσω την γνώμη τους και την άποψή τους για οτιδήποτε αφορά την δουλειά μας.

Οι συνεργάτες μας ήταν και είναι έμπειροι, με πολλά χρόνια προϋπηρεσία στο επάγγελμα του εμποροϋπαλλήλου, με τους περισσότερους να έχουν πάρει σύνταξη από εμάς. Η μακρόχρονη συνεργασία μας έχει σαν αποτέλεσμα τις προσωπικές σχέσεις που αναπτύσσονται με τους πελάτες, γνωρίζοντας έτσι τις ιδιαιτερότητες του κάθε ένα από αυτούς.

Αφιερώνω επίσης χρόνο σε έρευνα της Ευρωπαϊκής και διεθνής αγοράς μέσω διαδικτύου, για νέα και ποιοτικά προϊόντα, αλλά και νέο και σύγχρονο εξοπλισμό, για το μαγαζί. Και τέλος, τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο επισκέπτομαι εκθέσεις στο εξωτερικό.

Τι είναι αυτό που κάνει τα tailor made ρούχα σας να ξεχωρίζουν και να διαφέρουν από τα υπόλοιπα;

Ο συνδυασμός πείρας, με στόχο την ικανοποίηση του πελάτη χωρίς ποτέ να διαπραγματευόμαστε την ποιότητα, πιστεύω μας βάζει ένα σκαλοπάτι πάνω από τον ανταγωνισμό, χωρίς αυτό να σημαίνει, ότι δεν υπάρχουν, λίγοι έως ελάχιστοι βέβαια, αξιόλογοι συνάδελφοι που αγαπάνε αυτό που κάνουν.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας στυλ; Τι είδους κοστούμια πιστεύετε ότι πρέπει να έχει κάθε άντρας στη γκαρνταρόμπα του;

Το business formal και το smart casual. Οι άντρες ,όπως και οι γυναίκες, χρειάζονται/καλό είναι να έχουν ρούχα που να συμπληρώνουν την εικόνα τους με το να αναδεικνύουν τα δυνατά τους σημεία και την προσωπικότητα τους.

Στην γκαρνταρόμπα μας κοστούμια σε ουδέτερες αποχρώσεις είναι must για μια διακριτική εμφάνιση. Μερικά κομμάτια μπορούν να είναι με διαφορετικά υφάσματα και μοτίβα για μια πιο μοντέρνα προσέγγιση. Το σημαντικό είναι να φροντίζουμε τα ρούχα μας και να είναι προσαρμοσμένα για εμάς , γιατί κάποιες φορές και ο πόντος μετράει.

Ποια είναι τα συχνότερα στυλιστικά ατοπήματα στα οποία πέφτουν οι άνδρες;

Δυστυχώς, ο Έλληνας, για διάφορους λόγους, δεν ντύνεται. Έχουμε βάλει το casual ντύσιμο σε πρώτη προτεραιότητα. Το καλό ντύσιμο, είναι επένδυση, είναι η πρώτη εικόνα μας και δυστυχώς το παραμελούμε. Όταν όμως αποφασίσει, ο Έλληνας, να ντυθεί, πιστεύω ότι το κάνει σωστά, αν και αποφεύγει να τολμήσει να βάλει την πινελιά που θα κάνει την διαφορά.

Πόσο εκπαιδευμένο είναι το ελληνικό κοινό γύρω από την tailor made ένδυση;

Υπάρχει μία μικρή μερίδα ανδρών που μπορεί να εκτιμήσει την tailor made ένδυση, και αυτό οφείλεται στο ότι δεν είναι φθηνή. Αυτοί οι λίγοι που επενδύουν στην tailor made ένδυση μπορούν να την εκτιμήσουν. Το πλεονέκτημα του tailor made είναι η αντοχή στον χρόνο, η μεγάλη ποικιλία υφασμάτων και σχεδίων που μπορεί κάποιος να επιλέξει, και οι μικρολεπτομέρειες στην ραφή που θα κάνουν το ρούχο να ξεχωρίζει, κάτι το οποίο στο έτοιμο ρούχο, ναι μεν έχουμε πολύ καλή ραφή και εφαρμογή, δεν έχουμε όμως την ποικιλία υφασμάτων και σχεδίων σε εξαιρετικές, κορυφαίες θα έλεγα ποιότητες.

Πότε αισθανθήκατε αληθινά περήφανος για τη δουλειά σας;

Αυτή είναι μία ερώτηση που θα έπρεπε να απαντήσει ο ιδρυτής, Ηλίας Μπαρμπαλιάς, ο οποίος ξεκίνησε από το μηδέν και αυτή την στιγμή βλέπει το “πρώτο του παιδί”, να προχωράει, παρ’ όλες τις δυσκολίες των τελευταίων χρόνων. Εγώ προσωπικά νιώθω υπερήφανος κάθε φορά που ένας πελάτης επιστρέφει, επειδή έμεινε ευχαριστημένος από την δουλειά μας.

Επίσης κάθε φορά που ένας προμηθευτής μας, που δεν έχει τύχει να μας επισκεφτεί για καιρό, εκφράζει τα θετικά του σχόλια, για το ότι διατηρούμαστε επίκαιροι και ενήμεροι, και σε εμπόρευμα αλλά και σαν κτήριο-κατάστημα.

Μπορούμε με ένα μέτριο ύφασμα να φτάσουμε σε ένα καλό αποτέλεσμα;

Με ένα μέτριο ύφασμα, στην καλύτερη περίπτωση, θα έχουμε απλά ένα καλό αποτέλεσμα. Εάν θέλουμε ένα πολύ καλό, ένα άριστο αποτέλεσμα, θα πρέπει να έχουμε ένα πολύ καλό, άριστο ύφασμα. Βέβαια, και αυτός που θα δώσει “ζωή” στο ύφασμα, θα πρέπει να γνωρίζει άριστα την δουλειά του και να χρησιμοποιεί άριστα υλικά, από την κλωστή και τη φόδρα, μέχρι και τα κουμπιά.

Είδαμε ότι έχετε επεκταθεί και στην γυναικεία ένδυση κατόπιν παραγγελίας. Πείτε μας λίγα πράγματα για την απόφαση σας αυτή.

Ήταν μία απόφαση συγκυριών. Είχαμε την ατυχία να “χάσουμε” τον ράφτη μας. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την συνεργασία μας με την Αθηνά Κεχαγιά, η οποία έχει 40 και πλέον χρόνια εμπειρία στην Υψηλή Ραπτική στην Αυστραλία και στην Ελλάδα. Επίσης, το καλοκαίρι του 2020, έναν χρόνο πριν την έναρξη των εργασιών για το νέο μας ραφείο, η μοίρα έφερε κοντά εμένα και την Φαίη Λαιμού, η οποία έχει σπουδάσει σχέδιο μόδας και ήταν στο χώρο της μόδας ως μοντέλο. Έτσι δημιουργήθηκε ένα δυνατό δίδυμο, Αθηνά και Φαίη, με εξαιρετικά αποτελέσματα.

 

Για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν ένα κατά παραγγελία ένδυμα, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τη διαδικασία, συμπεριλαμβανομένων των χρονοδιαγραμμάτων;

Τηλέφωνο, ραντεβού. Επιλογή υφασμάτων, πάρσιμο μέτρων και κουβέντα για τις λεπτομέρειες της ραφής. Παραγγελία υφασμάτων από το εξωτερικό. Μόλις παραλάβουμε τα υφάσματα, χρειάζεται μία εβδομάδα για την πρώτη πρόβα, άλλη μία εβδομάδα για την δεύτερη πρόβα και μία ακόμα εβδομάδα για την παράδοση των ρούχων. Εάν υπάρχει φόρτο εργασίας, μπορεί (σπάνια) να ξεπεράσει και τους 2 μήνες.

Μπορείτε να μας πείτε τρεις λόγους για να επιλέξει κάποιος μια tailor made δημιουργία;

Α. Η ποικιλία υφασμάτων και σχεδίων όπως και η λεπτομέρεια στην ραφή.
Β. Το ρούχο έχει κάτι από την προσωπικότητα σας αφού δημιουργήθηκε μόνο για εσάς.
Γ. Οι tailor made δημιουργίες σας βάζουν ένα σκαλοπάτι πιο πάνω από τους άλλους καλοντυμένους.

Υπάρχουν κάποιες ιδιαίτερες επιλογές υφασμάτων που θα προτείνετε στους πελάτες σας αυτή την σεζόν;

Οι προτάσεις που γίνονται από την Φαίη και την Αθηνά, είναι ανάλογα τον σκοπό για τον οποίο δημιουργούμε ένα ρούχο, γαμπριάτικο, καθημερινό, επαγγελματικό κλπ.

Ποιες σημαντικές αλλαγές έχετε πραγματοποιήσει στην επιχείρησή σας τα τελευταία χρόνια;

Η σημαντικότερη αλλαγή είναι η δημιουργία του ραφείου, ενός εξαιρετικού χώρου.

Αν μπορούσατε να δημιουργήσετε ένα κοστούμι για κάποια προσωπικότητα, ποια θα ήταν αυτή;

Για τον Γιάννη Αντετοκούνμπο θα θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι. Όχι για διαφημιστικούς λόγους, θα το κάναμε εντελώς αθόρυβα, αλλά για την προσωπικότητα Γιάννη, που μας κάνει καλύτερους ανθρώπους, για το πρότυπο Γιάννη, που μας δίνει την δυνατότητα να διδάξουμε τα παιδιά μας με αξίες που πλέον έχουν απαξιωθεί και έχουν ξεφτίσει. Αξίες που όταν προβάλλονται από αθλητές παγκόσμιας εμβέλειας όπως ο Γιάννης, ο οποίος είναι το ίνδαλμά τους και πιο κοντά τους ηλικιακά, γίνονται πιο εύκολα αποδεκτές, απ’ ότι όταν τις προβάλει ή τις λέει ο μπαμπάς και η μαμά.

Τι υπάρχει στη συνέχεια για τον κ. Μπαρμπαλιά;

Αυτό που με προβληματίζει πολύ είναι η διάδοχη κατάσταση, σε συνδυασμό με τις τρομακτικές αλλαγές που γίνονται -και θα εξακολουθήσουν να γίνονται-, στο χώρο του λιανεμπορίου και του παγκόσμιου εμπορίου. Είμαι τυχερός που έχω δίπλα μου έναν νέο άνθρωπο, την Φαίη Λαιμού, η οποία έχει μία άλλη οπτική και αντίληψη από εμένα που είμαι αρκετά μεγαλύτερος, και έτσι θα παίξει τον ρόλο της γέφυρας για την συνέχιση της επιχείρησης «ΜΠΑΡΜΠΑΛΙΑΣ 1957» από την τρίτη γενιά, τα παιδιά μας Φώτη και Ηλία, με την κρυφή ελπίδα, η επιχείρηση που ξεκίνησε ο Ηλίας Μπαρμπαλιάς το 1957, να τα εκατοστίσει με τον εγγονό του Ηλία Μπαρμπαλιά σαν μέλος της ομάδας της τρίτης γενιάς.

Η επιχείρηση «ΜΠΑΡΜΠΑΛΙΑΣ 1957» βρίσκεται στην Σταδίου 51, Αθήνα. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μέσω email στο barbalias@barbalias.gr και μέσω τηλεφώνου στο 210-3214978. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα barbalias.gr.

Share.

Comments are closed.