Ο Γάλλος μεγιστάνας πίσω από την δωρεά των 200 εκατ. για την Νοτρ Νταμ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της LVMH, Bernard Arnault δημιούργησε την περιουσία του με πολυτελείς μάρκες όπως οι Dom Pérignon, Louis Vuitton, TAG Heuer και άλλες.

Εάν έχετε πιέι ποτέ ένα ποτήρι Hennessy ή Dom Pérignon, έχετε φορέσει μια πολυπόθητη τσάντα Louis Vuitton, ένα ζευγάρι παπούτσια Berluti ή ένα ρολόι Hublot ή TAG Heuer, σίγουρα αισθανθήκατε την επιρροή του Bernard Arnault, του δισεκατομμυριούχου Γάλλου επιχειρηματία που έχει διαμορφώσει ήσυχα τις τάσεις σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ένας άνδρας με εξαιρετικό όραμα, ο Bernard Arnault ξεκίνησε ως μηχανικός στην κατασκευαστική εταιρεία της οικογένειάς του. Το 1989, ο επενδυτής και συλλέκτης έργων με βάση το Παρίσι, έγινε ο πλειοψηφικός μέτοχος και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της LVMH, την ηγετική εταιρεία στον τομέα των πολυτελών ειδών, παραμένοντας εκεί από τότε.

Με καθαρή αξία περίπου 70 δισεκατομμυρία δολάρια, είναι πλέον ο τέταρτος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο σύμφωνα με το Forbes, με την προσωπική του περιουσία αυξημένη κατά 30 δισεκατομμύρια δολάρια σε ένα μόνο έτος, χάρη σε μια άυξηση 13% στα έσοδα της LVMH.

Η πρωτοφανής επιχείρηση αποτελείται από 70 διαφορετικές μάρκες που χωρίζονται σε έξι τομείς: κρασιά και οινοπνευματώδη ποτά, πολυτελής λιανική πώληση, μόδα και δερμάτινα είδη, ρολόγια και κοσμήματα, αρώματα και καλλυντικά, φιλοξενία και άλλες εκμεταλλεύσεις συμπεριλαμβανομένων των πολυτελών σκαφών αναψυχής.

Η εκπληκτική του περιουσία, όπως ο Lloyd Blankfein, πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Goldman Sachs, επισήμανε στο CNBC, “ολοκληρώθηκε σε μια μόνο γενιά”, καθιστώντας την ακόμα πιο αξιοσημείωτη.

Πριν από μια δεκαετία πολλοί υπονόμευαν την ιδέα ότι ένας όμιλος ειδών – αρκετοί από αυτούς ανταγωνιστές – ήταν μια έξυπνη επιχειρηματική κίνηση.

“Την δεκαετία του ’90 είχα την ιδέα ενός γκρουπ πολυτελών προϊόντων, και την εποχή εκείνη επικρίθηκα πολύ γι ‘αυτό”, υπογράμμισε ο Arnault στο CNBC. “Θυμάμαι τους ανθρώπους να μου λένε ότι δεν έχει νόημα να βάλω τόσες πολλές μάρκες μαζί. Και τελικά ήταν μια επιτυχία. Τα τελευταία 10 χρόνια, κάθε ανταγωνιστής προσπαθεί μας μιμηθεί, το οποίο είναι μεγάλη ανταμειβή για εμάς. Νομίζω ότι δεν έχουν επιτύχει, αλλά προσπαθούν.”

Η νίκη, υποστηρίζει, δεν έρχεται ως αποτέλεσμα αμείλικτης αναζήτησης κερδών, αλλά οφείλεται σε ένα “επιχειρηματικό μοντέλο βασισμένο στη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την ποιότητα”.

Σε 11 χρόνια, η αγοραία αξία της LVMH – Louis Vuitton Moët Hennessy – δεκαπενταπλασιάστηκε, ενώ ταυτόχρονα οι πωλήσεις και τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 500%. Η εταιρεία είχε έσοδα άνω των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2017. Και μεγάλο μέρος της οφείλεται σε εξαγορές που είχαν τεθεί σοβαρά υπό αμφισβήτηση την εποχή εκείνη.

Οι εξαγορές του Arnault περιλαμβάνουν μερίδια των εταιριών Rimowa, Bulgari, Belvedere Vodka και του γίγαντα των καλλυντικών Sephora, καθώς και των Dior, Louis Vuitton, Veuve Clicquot, Fendi και πολλών άλλων.

“Mέσα σε ένα πενταετές διάστημα – το οποίο είναι πολύ σύντομο – κάθε αγορά μοιάζει ιδιοφυής”, είπε ο Michael Burke, πρόεδρος και CEO της Louis Vuitton, στους Financial Times.

Η τελευταία επένδυση του μεγιστάνα είναι το πολυτελές ξενοδοχείο και ταξιδιωτικός όμιλος Belmond, του οποίου τα αξιοθέατα περιλαμβάνουν το διάσημο Hotel Cipriani στη Βενετία και το πολυτελές βενετσιάνικο τρένο Simplon-Orient-Express, για το οποίο η LVMH πληρώνει 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια. Μια κίνηση που όπως λέει ο Arnault είναι “απόλυτα συνεπής με τη συνεχή επένδυση μας στον τομέα της βιωματικής πολυτέλειας.”

“Είναι ένας ονειροπόλος”, εξήγησε ο Burke στο CNBC. “Έχει μεγάλα όνειρα και έχει τα κότσια για να τα κυνηγήσει. Μερικές φορές προσπαθώ να του πω ότι το όνειρο είναι πολύ μεγάλο. Αλλά φυσικά έχει πάντα δίκιο.”

Ο μεγαλύτερος γιος του, Antoine Arnault, ο οποίος επιβλέπει τις πολυτελείςς μάρκες μόδας Loro Piana και Berluti, και είναι στο διοικητικό συμβούλιο της LVMH, λέει ότι ο πατέρας του μάλλον θα προτιμούσε να ονειρεύεται. Οι “άνθρωποι” τον φαντάζονται να κάθεται στον μεγάλο του πύργο με τεράστια υπολογιστικά φύλλα του Excel με αριθμούς, σχολιάζει.

“Αυτό απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Το πραγματικό του ενδιαφέρον είναι η οικογένειά του. Φυσικά, είναι εργασιομανής. Δουλεύει πολύ και το αγαπά, αλλά διασκεδάζει με αυτό. Δεν είναι τόσο σοβαρός όσο κάποιοι μπορεί να τον θεωρούν… Δεν παίρνουμε αποφάσεις με βάση τον αριθμό των μετοχών, όχι στην LVMH… αυτό που παρακινεί την οικογένεια είναι ότι η Louis Vuitton, η Loro Piana, η Berluti και η Dior βρίσκονται στην κορυφή του παιχνιδιού τους.”

Το τελευταίο μέρος είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς ο Bernard Arnault διαχειρίζεται την LVMH ως οικογενειακή επιχείρηση. Έχει άλλα δύο παιδιά που κατέχουν εξέχουσες θέσεις στην εταιρεία.

“Όταν βρίσκεστε σε μια οικογένεια, έχετε δύο σημαντικά πλεονεκτήματα” σημειώνει ο Arnault. “Κάποιος μπορεί να σκεφτεί μακροπρόθεσμα. Βλέπω πάρα πολλές εταιρείες στις οποίες υπάρχουν συνεχείς αλλαγές. Ειδικά στις Η.Π.Α., πρέπει να εξετάζουν συνεχώς τους αριθμούς του επόμενου τριμήνου. Αυτό που λέω πάντα στην ομάδα μου είναι ότι δεν ενδιαφέρομαι πολύ για τους αριθμούς για τους επόμενους έξι μήνες. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι ότι η επιθυμία για το εμπορικό σήμα θα είναι η ίδια σε 10 χρόνια όπως είναι σήμερα.”

Ο Steve Jobs, κάποιος θαύμαζε πολύ o Arnault, πίστευε ότι ο Γάλλος μεγιστάνας είχε επιτύχει το στόχο του, λέγοντάς του κάποια στιγμή: “Ξέρεις Bernard, δεν ξέρω αν σε 50 χρόνια το iPhone μου θα συνεχίσει να είναι επιτυχία, αλλά μπορώ να σου πω με βεβαιότητα ότι όλοι θα πίνουν ακόμα την Dom Pérignon σου.”

Ο Arnault επενδύει στο ταλέντο. “Στις σημερινές επιχειρήσεις, από τη δεκαετία του ’80 όταν αγόρασα τον Christian Dior, είναι ο ίδιος συνδυασμός που οδηγέι στην επιτυχία”, είπε στο CNBC. “Πρέπει να συνεργαστείτε με μερικούς από τους καλύτερους εφευρέτες, δημιουργούς, σχεδιαστές και να είστε σε θέση να εμπορευτείτε τα προϊόντα τους και να δημιουργήσετε την επιθυμία στον κοσμο για τα προϊόντα τους.”

Ένα από αυτά τα παραδείγματα είναι όταν πέρυσι η LVMH προσέλαβε τον Virgil Abloh, τον μακροβιότερο συνεργάτη του Kanye West και ιδρυτή της πολυπόθητης μάρκας Off-White, ως καλλιτεχνικός διευθυντής της Louis Vuitton για τα ανδρικά ενδύματα. Ο Abloh έχει ήδη ξεκινήσει μια γόνιμη συνεργασία στο σύμπαν της LVMH, έχοντας σχεδιάσει ένα μπουκάλι περιορισμένης έκδοσης για την Moët & Chandon. Η “έμφυτη δημιουργικότητα και η διαφορετική προσέγγιση του, τον έχουν κάνει τόσο σημαντικό”, δήλωσε ο Burke, προσθέτωντας “όχι μόνο στον κόσμο της μόδας, αλλά και στον λαϊκό πολιτισμό σήμερα”.

“Δεν έχει κανένα ενδιαφέρον να μείνει στάσιμος, δεν έχει κανένα ενδιαφέρον να επαναλάβει τον εαυτό του”, όπως το θέτει η θρυλική συντάκτρια της Vogue, Anna Wintour, “Δεν τον ενδιαφέρει τίποτα που θα παραμείνει το ίδιο. Είναι ένας άνθρωπος που ενθουσιάζεται από το τι μπορεί να συμβεί, όχι από αυτό που συνέβη… Η μόδα είναι μια βιομηχανία που υπάρχει και βασίζεται στην αλλαγή, και το καταλαβαίνει πλήρως.”

Το 2014, ο Arnault συνειδητοποίησε τον μακροπρόθεσμο στόχο του να ανοίξει ένα μουσείο και πολιτιστικό κέντρο στο Παρίσι. Ένα ορόσημο σε μια πόλη που είναι ήδη γνωστή για αυτά, το Fondation Louis Vuitton, ένανς χρηματοδοτούμενος από την LVMH χώρος για εκθέσεις και εκδηλώσεις, σχεδιασμένος από τον φημισμένο αρχιτέκτονα Frank Gehry.

Συναντήθηκαν στο Μουσείο Guggenheim του Μπιλμπάο πριν 13 χρόνια και πέρασαν αρκετά χρόνια για να ξεπεράσουν τις τεχνικές δυσκολίες και την αντίθεσή τους στο οικοδόμημα, που περιγράφηκε καλύτερα ως ένα διαφανές σύννεφο που αποτελείται από χιλιάδες κομμάτια απο γυαλί. “Σκέφτεται πολύ σαν καλλιτέχνης”, είπε ο Gehry στο CNBC.

Ο Arnault έχει συγκεντρώσει πολλές προσωπικές και επαγγελματικές διακρίσεις κατά τη διάρκεια της ζωής και της σταδιοδρομίας του, ωστόσο έχει πολύ δρόμο μπροστά του και περιμένουμε πολλές ακόμα να έρθουν.

Σηκώνουμε ένα ποτήρι Dom και κάνουμε μία πρόποση σε αυτό…

Share.

Comments are closed.