Εάν έχετε πιει ποτέ ένα ποτήρι Hennessy ή Dom Pérignon, έχετε κρατήσει μια πολυπόθητη τσάντα Louis Vuitton, έχετε φορέσει ένα ζευγάρι παπούτσια Berluti ή ένα ρολόι Hublot, σίγουρα αισθανθήκατε την επιρροή του Μπερνάρ Αρνό, του δισεκατομμυριούχου Γάλλου επιχειρηματία που διαμορφώνει τις τάσεις σε όλο τον κόσμο.

Ο CEO του ομίλου ειδών πολυτελείας LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), είναι ο πιο πλούσιος άνθρωπος στον κόσμο σύμφωνα με την ετήσια κατάταξη του περιοδικού Forbes για τo 2023 που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, κερδίζοντας περισσότερα από 211 δισεκατομμύρια δολάρια το περασμένο έτος – το Forbes διευκρινίζει πως “υπολόγισε την καθαρή περιουσία χρησιμοποιώντας τις τιμές των μετοχών και τις συναλλαγματικές ισοτιμίες της 11ης Μαρτίου 2023”.

Ο Έλον Μασκ καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση με περιουσία που εκτιμάται στα 180 δισ. δολάρια (μειώθηκε μετά την εξαγορά του Twitter), ακολουθεί ο Τζεφ Μπέζος με 114 δισ. δολάρια, ο Λάρι Έλισον, συνιδρυτής της εταιρίας λογισμικού Oracle, με 107 δισ. δολάρια, και ο επιχειρηματίας Γουόρεν Μπάφετ με 106 δισ. δολάρια.

Ενώ οι περισσότεροι γνωρίζουν αρκετά πράγματα για τον Μασκ και τον Μπέζος, λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν ποιος πραγματικά είναι ο Μπερνάρ Αρνό.

© Chesnot / Getty Images / Ideal Image

Ένας άνδρας με εξαιρετικό όραμα, ο Μπερνάρ Αρνό ξεκίνησε ως μηχανικός στην κατασκευαστική εταιρεία της οικογένειας του. Το 1989, ο επενδυτής και συλλέκτης έργων με βάση το Παρίσι, έγινε ο πλειοψηφικός μέτοχος και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της LVMH, την ηγετική εταιρεία στον τομέα των πολυτελών ειδών, παραμένοντας εκεί από τότε.

Η πρωτοφανής επιχείρηση του αποτελείται από 70 διαφορετικές μάρκες που χωρίζονται σε έξι τομείς: κρασιά και οινοπνευματώδη ποτά, πολυτελής λιανική πώληση, μόδα και δερμάτινα είδη, ρολόγια και κοσμήματα, αρώματα και καλλυντικά, φιλοξενία και άλλες εκμεταλλεύσεις συμπεριλαμβανομένων των πολυτελών σκαφών αναψυχής.

Η εκπληκτική του περιουσία, όπως επισήμανε στο CNBC ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Goldman Sachs, Λόιντ Μπλάνκφαϊν, “ολοκληρώθηκε σε μια μόνο γενιά”, καθιστώντας την ακόμα πιο αξιοσημείωτη.

Πριν από μια δεκαετία πολλοί υπονόμευαν την ιδέα ότι ένας όμιλος ειδών – αρκετοί από αυτούς ανταγωνιστές – ήταν μια έξυπνη επιχειρηματική κίνηση.

“Την δεκαετία του ’90 είχα την ιδέα ενός γκρουπ πολυτελών προϊόντων, και την εποχή εκείνη επικρίθηκα πολύ γι ‘αυτό”, είχε αναφέρει ο Αρνό στο CNBC. “Θυμάμαι τους ανθρώπους να μου λένε ότι δεν έχει νόημα να βάλω τόσες πολλές μάρκες μαζί. Και τελικά ήταν μια επιτυχία. Τα τελευταία 10 χρόνια, κάθε ανταγωνιστής προσπαθεί μας μιμηθεί, το οποίο είναι μεγάλη ανταμειβή για εμάς. Νομίζω ότι δεν έχουν επιτύχει, αλλά προσπαθούν.”

Η νίκη, υποστηρίζει, δεν έρχεται ως αποτέλεσμα αμείλικτης αναζήτησης κερδών, αλλά οφείλεται σε ένα “επιχειρηματικό μοντέλο βασισμένο στη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την ποιότητα”.

© Bertrand Rindoff Petroff / Getty Images / Ideal Image

Μεγάλο μέρος της αύξησης της αγοραίας αξία της LVMH οφείλεται σε εξαγορές που είχαν τεθεί σοβαρά υπό αμφισβήτηση. Οι εξαγορές του Αρνό περιλαμβάνουν μερίδια των εταιριών Rimowa, Bulgari, Belvedere Vodka και του γίγαντα των καλλυντικών Sephora, καθώς και των Dior, Louis Vuitton, Veuve Clicquot, Fendi και πολλών άλλων.

“Mέσα σε ένα διάστημα 5 ετών – το οποίο είναι πολύ σύντομο – κάθε αγορά μοιάζει ιδιοφυής”, είχε δηλώσει ο Μάικλ Μπαρκ, πρόεδρος και CEO της Louis Vuitton, στους Financial Times. Ενώ μιλώντας για τον Αρνό είπε ότι: “Είναι ένας ονειροπόλος. Έχει μεγάλα όνειρα και έχει τα κότσια για να τα κυνηγήσει. Μερικές φορές προσπαθώ να του πω ότι το όνειρο είναι πολύ μεγάλο. Αλλά φυσικά έχει πάντα δίκιο.”

Ο μεγαλύτερος γιος του, Αντουάν, ο οποίος επιβλέπει τις πολυτελείς μάρκες μόδας Loro Piana και Berluti, και είναι στο διοικητικό συμβούλιο της LVMH, λέει ότι ο πατέρας του μάλλον θα προτιμούσε να ονειρεύεται. Οι “άνθρωποι” τον φαντάζονται να κάθεται στον μεγάλο του πύργο με τεράστια υπολογιστικά φύλλα του Excel με αριθμούς, σχολιάζει.

“Αυτό απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Το πραγματικό του ενδιαφέρον είναι η οικογένειά του. Φυσικά, είναι εργασιομανής. Δουλεύει πολύ και το αγαπά, αλλά διασκεδάζει με αυτό. Δεν είναι τόσο σοβαρός όσο κάποιοι μπορεί να τον θεωρούν… Δεν παίρνουμε αποφάσεις με βάση τον αριθμό των μετοχών, όχι στην LVMH… αυτό που παρακινεί την οικογένεια είναι ότι η Louis Vuitton, η Loro Piana, η Berluti και ο Dior βρίσκονται στην κορυφή του παιχνιδιού τους.”

Το τελευταίο μέρος είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς ο Αρνό διαχειρίζεται την LVMH ως οικογενειακή επιχείρηση. Έχει άλλα δύο παιδιά που κατέχουν εξέχουσες θέσεις στην εταιρεία.

“Όταν βρίσκεστε σε μια οικογένεια, έχετε δύο σημαντικά πλεονεκτήματα” σημειώνει ο Αρνό. “Κάποιος μπορεί να σκεφτεί μακροπρόθεσμα. Βλέπω πάρα πολλές εταιρείες στις οποίες υπάρχουν συνεχείς αλλαγές. Ειδικά στις Η.Π.Α., πρέπει να εξετάζουν συνεχώς τους αριθμούς του επόμενου τριμήνου. Αυτό που λέω πάντα στην ομάδα μου είναι ότι δεν ενδιαφέρομαι πολύ για τους αριθμούς για τους επόμενους έξι μήνες. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι ότι η επιθυμία για το εμπορικό σήμα θα είναι η ίδια σε 10 χρόνια όπως είναι σήμερα.”

© Pascal Le Segretain / Getty Images / Ideal Image

Ο Στιβ Τζομπς, ο οποίος θαύμαζε πολύ o Αρνό, πίστευε ότι ο Γάλλος μεγιστάνας είχε επιτύχει το στόχο του, λέγοντας του κάποια στιγμή: “Ξέρεις Μπερνάρ, δεν ξέρω αν σε 50 χρόνια το iPhone μου θα συνεχίσει να είναι επιτυχία, αλλά μπορώ να σου πω με βεβαιότητα ότι όλοι θα πίνουν ακόμα την Dom Pérignon σου.”

Ο Αρνό επενδύει στο ταλέντο. “Πρέπει να συνεργαστείτε με μερικούς από τους καλύτερους εφευρέτες, δημιουργούς, σχεδιαστές και να είστε σε θέση να εμπορευτείτε τα προϊόντα τους και να δημιουργήσετε την επιθυμία στον κόσμο για αυτά.”

Ένα από αυτά τα παραδείγματα είναι όταν πριν 2 χρόνια η LVMH προσέλαβε τον Βιρτζίλ Άμπλο, τον μακροβιότερο συνεργάτη του Κάνιε Γουέστ και ιδρυτή της πολυπόθητης μάρκας Off-White, ως καλλιτεχνικό διευθυντή της Louis Vuitton για τα ανδρικά ενδύματα. Ο Abloh έχει ήδη ξεκινήσει μια γόνιμη συνεργασία στο σύμπαν της LVMH, έχοντας σχεδιάσει ένα μπουκάλι περιορισμένης έκδοσης για την Moët & Chandon.

“Δεν έχει κανένα ενδιαφέρον να μείνει στάσιμος, δεν έχει κανένα ενδιαφέρον να επαναλάβει τον εαυτό του”, όπως το θέτει η Άννα Γουίντουρ, “Δεν τον ενδιαφέρει τίποτα που θα παραμείνει το ίδιο. Είναι ένας άνθρωπος που ενθουσιάζεται από το τι μπορεί να συμβεί, όχι από αυτό που συνέβη… Η μόδα είναι μια βιομηχανία που υπάρχει και βασίζεται στην αλλαγή, και το καταλαβαίνει πλήρως”, προσθέτει.

Το 2014, ο Αρνό συνειδητοποίησε τον μακροπρόθεσμο στόχο του να ανοίξει ένα μουσείο και πολιτιστικό κέντρο στο Παρίσι. Ένα ορόσημο σε μια πόλη που είναι ήδη γνωστή για αυτά, το Fondation Louis Vuitton, ένας χρηματοδοτούμενος από την LVMH χώρος για εκθέσεις και εκδηλώσεις, σχεδιασμένος από τον φημισμένο αρχιτέκτονα Φρανκ Γκέχρι.

Ο Αρνό έχει συγκεντρώσει πολλές προσωπικές και επαγγελματικές διακρίσεις κατά τη διάρκεια της ζωής και της σταδιοδρομίας του, ωστόσο έχει πολύ δρόμο μπροστά του και περιμένουμε πολλές ακόμα να έρθουν.

Σηκώνουμε ένα ποτήρι Dom Pérignon και κάνουμε μια πρόποση σε αυτό…


Διαβάστε επίσης: Ο μεγαλύτερος γιος του δισεκατομμυριούχου Μπερνάρ Αρνό αναλαμβάνει νέο ρόλο στην LVMH