Το πρωτοποριακό ξενοδοχείο Morpheus απο την Zaha Hadid

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Το τελευταίο σχέδιο της Zaha Hadid είναι ο πρώτος ουρανοξύστης ελεύθερου σχήματος με εξωτερικό σκελετό, στον κόσμο.

Με ένα εντυπωσιακό σχέδιο εξωτερικού σκελετού που θα μπορούσε να έχει παραχθεί μόνο από το μυαλό της Hadid, το ξενοδοχείο Morpheus του Macau είναι ένα καθοριστικό κτίσμα για την περιοχή.

Η Zaha Hadid Architects (ZHA) είναι γνωστή για το ότι ξεπερνάει τα όρια και το τελευταίο έργο της εταιρείας δεν αποτελεί εξαίρεση. Το Morpheus, που βρίσκεται στο Dreams resort του Μακάου, είναι το κυριότερο ξενοδοχείο στην ιδιοκτησία, το οποίο διαθέτει 770 δωμάτια, σουίτες και sky villas, καθώς και πολλά εστιατόρια, χώρους συνάντησης και πισίνα στον τελευταίο όροφο. Όταν η ZHA ξεκίνησε το έργο το 2012, ο πελάτης είχε μόλις μισή σελίδα brief. “Κατά κάποιο τρόπο ήταν ένας τέλειος συνδυασμός για την Zaha Hadid architects και την Zaha την ίδια γιατί ο πελάτης ήταν τόσο ενθουσιώδης με την ιδέα της δημιουργίας ενός τέτοιου οράματος, κάτι που θα μπορούσε να αντιπροσωπεύσει πραγματικά τον αιώνα μας στο Μακάο”, λέει η Viviana Muscettola, project director της ZHA.

Υπήρχαν ακόμα αρκετοί περιορισμοί που η επιχείρηση έπρεπε να δουλέψει, κυρίως ένα υπάρχον θεμέλιο από έναν πύργο με πολλά διαμερίσματα που δεν είχε ολοκληρωθεί. Το κτίριο χρησιμοποίησε το υπάρχον ορθογώνιο αποτύπωμα και θεωρήθηκε ως εξώθηση αυτού του θεμελίου. Η ZHA έμπνευστηκε από την παραδοσιακή κινεζική γλυπτική του νεφρίτη για τα γλυπτά και για να δημιουργήσει κενά μέσα στον μονολιθικό όγκο. Σύμφωνα με την Muscettola, ξεκίνησε με ένα μοντέλο που χρησιμοποιούσε το μέγιστο επιτρεπόμενο χώρο από τους περιορισμούς της ζωνοποίησης και έπειτα έκανε σκαλισμένα ανοίγματα στο κέντρο. “Ο μεγάλος αριθμός δωματίων απαιτούσε μια λύση στην οποία θα μπορούσαμε να μεγιστοποιήσουμε την εξωτερική πρόσοψη για να δούμε το φως και τις απόψεις σε κάθε ένα από τα δωμάτια”, λέει.

Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του κτιρίου είναι ο ελεύθερης φόρμας, ψηλός εξωτερικός σκελετός. Ο εξωτερικός σκελετός μετατόπισε τη δομή στήριξης του κτιρίου προς τα έξω, δημιουργώντας εσωτερικούς χώρους που δεν διακόπτονται από κατακόρυφα στηρίγματα. “Δείχνει τη συγκέντρωση δυνάμεων από την κορυφή στο κάτω μέρος”, λέει η Muscettola. “Στην κορυφή του κτιρίου, ο εξωτερικός σκελετός γίνεται πολύ απλός και ίσιος. Ενώ στην βάση όπου όλες οι δυνάμεις θα ριζωθούν αποτελεσματικά στην θεμελίωση, γίνεται πολύ πιο αρθρωτός ». Το κέντρο του κτιρίου παρουσιάζει μοτίβα ελεύθερης μορφής, εφιστώντας την προσοχή στις καμπύλες των« σκαλιστών »κενών. “Ενισχύει και αυξάνει αποτελεσματικά τον ογκομετρικό σχεδιασμό του ίδιου του κτιρίου”, προσθέτει η Muscettola.

Η επιχείρηση υιοθέτησε μια παρόμοια προσέγγιση με τους εσωτερικούς χώρους, πειραματιζόμενη με συμπαγής και ανοιχτούς χώρους. Το υπερυψωμένο αίθριο του λόμπι είναι ψηλότερο από 131 πόδια και χωρίζεται με οθόνες. Δώδεκα γυάλινοι ανελκυστήρες μεταφέρουν τους επισκέπτες μέσα στο κτίριο και τους επιτρέπουν να παρατηρήσουν πλήρως την αρχιτεκτονική από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Οι γέφυρες που δημιουργούνται από τα κενά φιλοξενούν τα εστιατόρια, τα μπαρ και τα σαλόνια του ξενοδοχείου, τα οποία περιλαμβάνουν κουζίνα από τους διάσημους σεφ Alain Ducasse και Pierre Hermé. “Το κτίριο είναι ουσιαστικά ένας πολύ αινιγματικός τρόπος του παιχνιδιού της μάζας και των κενών”, λέει η Muscettola. “Ο πελάτης ήθελε κάτι που θα μπορούσε να εμπλέξει όλες τις αισθήσεις όταν θα χτιζόταν.»

Share.

Comments are closed.