Οι μοτοσυκλέτες cruisers και γενικότερα, οι μεγάλες, πομπώδεις κατασκευές της Αμερικανικής σχολής είναι ασκήσεις μεγεθών, κυβισμού και υπερβολής. Φυσικά, στην κατηγορία κυριαρχούν οι Harley-Davidson και Indian, το 2004 όμως η Triumph αποπειράθηκε να κερδίσει μερίδα των πωλήσεων, αλλά και μεγάλη δόση προσοχής γύρω από το όνομά της. Τα διαπιστευτήριά της, η νέα Rocket III.



Κυβισμός… μικρού φορτηγού!

Ο κινητήρας του Rocket III φώναζε… Αμερική: Με κυβισμό 2,3 λίτρων από μόλις 3 κυλίνδρους, ήταν τότε –και τώρα- ο μεγαλύτερος σε κυβισμό κινητήρας μοτοσυκλέτας παραγωγής και συνδύαζε την «No replacement for displacement» φιλοσοφία των Αμερικανών, με την τρικύλινδρη ταυτότητα της Triumph. Ο κινητήρας απέδιδε, σύμφωνα με το εργοστάσιο, 148 ίππους και 20 ολόκληρα κιλά ροπής στον πίσω τροχό, μεγέθη που απαίτησαν την χρήση πίσω ελαστικού διάστασης 240/50-16. Για την εποχή, ήταν το μεγαλύτερο ελαστικό μοτοσυκλέτας, σε όλο τον κόσμο. Το…κτήνος ζύγιζε 362 κιλά!

«Τέρας» σε δύο τροχούς

Η Rocket III ήταν μία πληθωρική μοτοσυκλέτα από την πρώτη στιγμή. Στην παρθενική γενιά της, ο εντυπωσιακός κινητήρας υποσχόταν καταιγιστικές επιδόσεις, όμως το όλο στήσιμο της μοτοσυκλέτας «ήθελε λίγο δουλειά ακόμα», όπως λέμε και στην καθομιλουμένη. Η κατάσταση βελτιώθηκε πολύ το 2009, όταν η μοτοσυκλέτα ανανεώθηκε και βελτιώθηκε σε σημαντικό βαθμό. Με αρχοντική κύλιση, αδιαμφισβήτητο στυλ και πολυτέλεια, η Rocket ΙΙΙ απέκτησε αρκετούς οπαδούς.

Δύσκολη, αλλά και μοναδική περίπτωση

Το Αμερικανικό κοινό cruiser μοτοσυκλέτας είναι ένα από τα δυσκολότερα να το ικανοποιήσεις: Έχοντας «απορρίψει» την υδρόψυκτη, μοντέρνα V-Rod της Harley-Davidson, ήταν εξαιρετικά δύσκολο να αποδεχθούν μία Βρετανική, τρικύλινδρη, υδρόψυκτη μοτοσυκλέτα της κατηγορίας. Η Rocket III κατάφερε όμως να εξασφαλίσει αρκετούς σκληροπυρηνικούς οπαδούς, ενώ έγινε αγαπητή κυρίως για την διαφορετικότητά της. Παραμένει πάντως η μεγαλύτερη σε κυβισμό μοτοσυκλέτα παραγωγής, κάτι που από μόνο του είναι ξεχωριστό. Μία Rocket III είναι ένα πολύ ιδιαίτερο θέαμα αν την δείτε από κοντά: Πολύ μεγαλύτερη και πιο επιβλητική από ότι περιμένετε να είναι, με τον 3κύλινδρο να δεσπόζει στο κέντρο, είναι μία μοτοσυκλέτα με την δική της υπογραφή στην ιστορία των cruisers.

Δείτε το βίντεο