Η αγορά μιας Ferrari δεν ήταν ποτέ απλή υπόθεση. Πέρα από το ότι πρέπει να έχεις την οικονομική δυνατότητα, η διαδικασία περιλαμβάνει μια σειρά από προϋποθέσεις που έχουν σχεδιαστεί για να διασφαλίζουν ότι τα οχήματα της καταλήγουν στα “σωστά” χέρια. Όπως λέει η διάσημη φράση, “You Don’t Choose Ferrari. Ferrari Chooses You”.

Αποκλειστική άδεια κατοχής

Σεβόμενη την τεράστια ιστορία της, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία εφαρμόζει αυστηρούς κανόνες ως προς το ποιοι μπορούν να γίνουν ιδιοκτήτες. Οι πιθανοί αγοραστές δεν πρέπει μόνο να έχουν την οικονομική ευχέρεια, αλλά και να δείξουν ότι είναι πραγματικοί λάτρεις της μάρκας. Ο στόχος είναι να αποφευχθούν αυτοί δηλαδή που αγοράζουν ένα όχημα της για να το πουλήσουν αμέσως για κέρδος. Η Ferrari απαγορεύει την πώληση ενός νέου μοντέλου μέσα στο πρώτο έτος από την αγορά του. Για να διασφαλίσει την αποκλειστικότητα, η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να τοποθετεί ακόμα και διάσημους στη περίφημη “μαύρη λίστα” εάν δεν σεβαστούν τους κανόνες της.

RM Sotheby’s

Λίστες αναμονής

Η ζήτηση για μία Ferrari είναι τόσο υψηλή που ο χρόνος αναμονής για ορισμένα μοντέλα, όπως η Purosangue, μπορεί να φτάσει τα τρία χρόνια. Παρά την τεράστια ζήτηση, η Ferrari έχει δηλώσει ότι δεν προτίθεται να αυξήσει την παραγωγή, διατηρώντας έτσι την αποκλειστικότητα και τη σπανιότητα των μοντέλων της. Οι πιστοί πελάτες ή οι συλλέκτες, που έχουν ήδη στην κατοχή τους αρκετές Ferrari, έχουν καλύτερες πιθανότητες να προχωρήσουν σε μια αγορά.

“Μαύρη λίστα”

Σύμφωνα με την Ferrari, δεν υπάρχει “μαύρη λίστα” που να απαγορεύει στους ανθρώπους να αποκτήσουν τα αυτοκίνητα της, ωστόσο, η ίδια έχει το δικαίωμα να επιλέγει προσεκτικά ποιος θα έχει πρόσβαση στις πιο αποκλειστικές μονάδες της.

© Jason Merritt / Getty Images / Ideal Image

Ακόμη και διασημότητες μπορεί να μην πληρούν τις προϋποθέσεις για να αγοράσουν μία Ferrari. Ορισμένοι έχουν αποκλειστεί από το να αγοράζουν νέα μοντέλα λόγω κακής φήμης ή επειδή δεν τήρησαν τους κανόνες της μάρκας. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι απαγορεύσεις που έχουν επιβληθεί σε διάσημους όπως ο Τζάστιν Μπίμπερ, λόγω ακατάλληλης συμπεριφοράς ή μη συμμόρφωσης με τους κανόνες της Ferrari. Η εταιρεία επιδιώκει να διατηρήσει την εικόνα της ως σύμβολο κύρους και εκλεπτυσμένου γούστου, και έτσι επιλέγει προσεκτικά ποιοι θα την εκπροσωπούν.

Η Ferrari διασφαλίζει ότι κάθε πώληση ενισχύει το γόητρο της μάρκας, παραμένοντας αυστηρή με τις προϋποθέσεις, και δίνοντας προτεραιότητα σε όσους είναι αφοσιωμένοι θαυμαστές και συνεισφέρουν στη διατήρηση της κληρονομιάς της. Με αυτόν τον τρόπο διατηρεί την αποκλειστικότητα της και την απόλυτη πολυτέλεια, με κάθε μοντέλο να αποτελεί σύμβολο επιτυχίας και κύρους.


Διαβάστε επίσης: Enzo Ferrari: Όλα όσα δεν γνωρίζατε για τον θρύλο της αυτοκίνησης