Ένα μοναδικό γεγονός με τίτλο «Tudor – Take a Breath» πρόκειται να λάβει χώρα το φθινόπωρο στην Ελλάδα. Πρόκειται για έναν διαγωνισμό ελεύθερης κατάδυσης που διοργανώνει η ελβετική ωρολογοποιία Tudor σε συνεργασία με τον Morgan Bourc’his, έναν θρύλο της ελεύθερης κατάδυσης, ο οποίος είναι γνωστός στον γαλλικό τύπο με το ψευδώνυμο «Ο μπλε άνθρωπος».
Ο άνθρωπος-αμφίβιο κατέχει την τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης στο άθλημα της ελεύθερης κατάδυσης, στην κατηγορία σταθερών βαρών χωρίς πέδιλα. Είναι κάτοχος 9 εθνικών ρεκόρ Γαλλίας, 2 πανευρωπαϊκών ρεκόρ και το 2013 ανακηρύχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής. Από τον Σεπτέμβριο του 2015 κατέχει το ρεκόρ Γαλλίας στα σταθερά βάρη χωρίς πέδιλα στα 90 μέτρα βάθος και το 2017 έσπασε το γαλλικό ρεκόρ ελεύθερης κατάδυσης φτάνοντας με μία ανάσα σε βάθος 104 μέτρων.
Ο Morgan Bourc’his είναι απόλυτα παθιασμένος με τους βυθούς, προσαρμόζεται με ευκολία ακόμα και στις πιο ακραίες συνθήκες, ενώ είναι ικανός να κρατήσει την αναπνοή του για επτάμισι λεπτά σε στατική άπνοια ή σε κατάδυση κάτω από πάγο, στα παγωμένα νερά μιας ορεινής λίμνης εν μέσω χιονοθύελλας! Η πειθαρχία είναι το βασικό του προσόν, τόσο από πλευρά τεχνικής όσο και φυσικής κατάστασης, προκειμένου να αντεπεξέρχεται στις υψηλότατες απαιτήσεις και τους κινδύνους του αθλήματός του. Κι αυτό γιατί τόσο η κατάδυση όσο και η ανάδυση γίνεται αποκλειστικά με τις δυνάμεις του ίδιου του δύτη, χωρίς καμία υποβοήθηση, ατσάλινο καλώδιο ή βατραχοπέδιλα.
Η Τudor και ο Morgan Bourc’his συναντήθηκαν για πρώτη φορά το 2014 για τις ανάγκες μίας διαφημιστικής ταινίας για την καταδυτική συλλογή της ελβετικής εταιρείας, η οποία φέρει το ελληνικότατο όνομα Pelagos. Η Tudor έχει μακρά ιστορία στην εξερεύνηση των βυθών και ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του ’50, απέκτησε ειδίκευση στην κατασκευή ρολογιών-εργαλείων για επαγγελματίες και ερασιτέχνες δύτες. Δεν είναι τυχαίο ότι συνεργάζεται με τους μεγαλύτερους ναυτικούς στόλους στον κόσμο.
Τώρα, η Τudor, εμπνευσμένη από το άθλημα της ελεύθερης κατάδυσης, αλλά και το θάρρος και την αυτοπειθαρχία που απαιτεί, ζήτησε από τον Morgan Bourc’his και την ομάδα του να της προτείνουν μια ιδέα που θα υποστηρίζει το πνεύμα της καμπάνιας «Born To Dare» και παράλληλα θα μεταδίδει στο κοινό αυτή την μοναδική αίσθηση που κρύβει η εμπειρία της άπνοιας στον βυθό.
Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα του «Take A Breath» και για την υλοποίησή της επελέγη το απέραντο γαλάζιο της Ελλάδας. Φέτος το φθινόπωρο όσοι συμμετάσχουν στην ομώνυμη διοργάνωση θα περάσουν δύο ημέρες υπό την επίβλεψη του πρωταθλητή Morgan Bourc’his, κατακτώντας τα μυστικά της αναπνοής και δοκιμάζοντας τις δυνάμεις τους στην πράξη, σε έναν διαγωνισμό ελεύθερης κατάδυσης που αναγνωρίζεται από τη διεθνή ομοσπονδία «International Association for the Development of Apnea (AIDA)» για την απόκτηση διεθνούς πιστοποίησης.
Δείτε και το σχετικό video