Πριν από μερικές εβδομάδες η Omega έγραψε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της με την παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Speedmaster Super Racing, το οποίο μπορεί να μοιάζει με άλλα μοντέλα του οίκου, όπως το Speedmaster Racing Edition και το Seamaster Aqua Terra 15.000 Gauss στο οποίο βασίζεται η αισθητική του, ωστόσο, στο εσωτερικό του κρύβει έναν καινοτόμο μηχανισμό που ήρθε για να μείνει.
Ο λόγος για τον μηχανισμό Spirate System, ο οποίος προσφέρει πιστοποιημένη ακρίβεια 0/+2 δευτερολέπτων ημερησίως. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί χάρη σε ένα επαναστατικό στο είδος του σπειροειδές ελατήριο κατασκευασμένο από πυρίτιο, για το οποίο έχει κατατεθεί αίτηση κατοχύρωσης της πατέντας. Πρόκειται για μία πολύ πιο εξελιγμένη εκδοχή του ελατηρίου από πυρίτιο Si14 που χρησιμοποιεί εδώ και πολύ καιρό η Omega και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του περίφημου Co-Axial συστήματος διαφυγής της.
Το ελατήριο από πυρίτιο Si14 της Omega είναι εξαιρετικά στιβαρό, ανθεκτικό στους κραδασμούς και απολύτως ανεπηρέαστο από την επίδραση των μαγνητικών πεδίων. Το νέο σύστημα Spirate παρέχει στον ωρολογοποιό τη δυνατότητα να μεταβάλλει την τάση κατά μήκος του, επιτρέποντας θεωρητικά τη ρύθμισή του με ακρίβεια δεκάτου του δευτερολέπτου. Το αποτέλεσμα είναι ένα ρολόι που μπορεί να υπερηφανεύεται για υψηλότατη ακρίβεια της τάξης των 0/+2 δευτερολέπτων την ημέρα. Η μάρκα ελπίζει να μεταφέρει αυτήν την τεχνολογία σε περισσότερες κινήσεις — και συνεπώς, περισσότερα ρολόγια — το συντομότερο δυνατό.
Τώρα, όσον αφορά το νέο Speedmaster Super Racing, διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός Speedmaster. Το καντράν του, το οποίο αποτίει φόρο τιμής στο Aqua Terra του 2013 με τον συνδυασμό του μαύρου με τις κίτρινες πινελιές, είναι λίγο πιο ιδιαίτερο. Το ενδιαφέρον τραβά αμέσως η διάτρητη πλάκα σε μοτίβο κηρήθρας, η οποία είναι τοποθετημένη πάνω από μία πλάκα με επίστρωση DLC. Το καντράν πλαισιώνεται από τη γνώριμη αγωνιστικού τύπου στεφάνη με μαύρο κεραμικό δακτύλιο που φιλοξενεί την ταχυμετρική κλίμακα. Όλες οι ενδείξεις της είναι για πρώτη φορά από σμάλτο Grand Feu σε κίτρινο χρώμα. Το ίδιο κίτρινο έχει χρησιμοποιηθεί στις φωτοβόλους μπάρες στις ενδείξεις των ωρών, τους δείκτες και τις λέξεις Speedmaster και Super Racing.
Οι πιο παρατηρητικοί θα διακρίνουν ότι ο κεντρικός δευτερολεπτοδείκτης του χρονογράφου είναι ντεγκραντέ, ξεκινά δηλαδή από μαύρο και καταλήγει σε κίτρινο, ενώ ο δείκτης των μικρών δευτερολέπτων στο υποκαντράν στο 9 είναι ριγέ – μαύρος με κίτρινο. Ο μετρητής 60 λεπτών/12 ωρών του ρολογιού, στο 3 λειτουργεί και ως δεύτερη ζώνη ώρας.
Τέλος, στο «παραθυράκι» ημερομηνίας του ρολογιού στην θέση 6, εμφανίζεται ο αριθμός 10 στην ίδια γραμματοσειρά με το λογότυπο Speedmaster, ως μία υπενθύμιση της δεκαετούς επετείου του >15’000 GAUSS.
Η ατσάλινη κάσα του Speedmaster Super Racing έχει διάμετρο 44,25 χιλιοστά και είναι στεγανή μέχρι 50 μέτρα. Από το διαφανές κρύσταλλο ζαφειριού στην πλάτη της μπορεί να θαυμάσει κανείς τον τελευταίας τεχνολογίας αυτόματο μηχανισμό Co-Axial Chronometer 9920 της Omega, ο οποίος εκτός από το σύστημα Spirate είναι πιστοποιημένος στο υψηλότερο επίπεδο του κλάδου από το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Μετρολογίας (METAS).
Το νέο Speedmaster Super Racing συνδυάζεται με ατσάλινο μπρασελέ που διαθέτει μικρορύθμιση με μηχανισμό push-and-slide (επιτρέπει μερικά χιλιοστά ρύθμισης -περίπου 5mm- για τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού), και συνοδεύεται από ένα δεύτερο λουράκι τύπου NATO από ανακυκλωμένο νάιλον με μαύρες και κίτρινες ρίγες.
Το Omega Speedmaster Super Racing (ref. 329.30.44.51.01.003) με το Spirate System θα είναι μέρος της μόνιμης συλλογής και η διάθεση του θα ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2023. Η τιμή του ανέρχεται σε 12.900 ευρώ.
Διαβάστε επίσης: 3 προσιτές μάρκες ρολογιών που επιλέγουν διάσημοι άντρες