Το 1901, όταν ο μόνος τρόπος να μετακινείται κάποιος ήταν με άλογο ή με ποδήλατο, μία φαεινή ιδέα γεννήθηκε και μαζί της η Indian Motorcycles.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο George Hendee, ένας επιχειρηματίας που πουλούσε ποδήλατα με το όνομα «American Indian», γνωρίστηκε το φθινόπωρο του 1900 με τον Oscar Hedstrom, ο οποίος βασανιζόταν από την ιδέα να προσαρμόσει έναν κινητήρα στον σκελετό ενός ποδηλάτου. Ο Hendee του ζήτησε να σχεδιάσει ένα ποδήλατο με βενζινοκινητήρα για να το βγάλουν στην αγορά. Στις 24 Μαΐου 1901 το πρώτο δείγμα ήταν έτοιμο να παρουσιαστεί στους πιθανούς επενδυτές και η πρώτη εταιρεία μοτοσικλετών στην Αμερική είχε μόλις γεννηθεί.

George Hendee

Εξ αρχής το project ήταν συνδεδεμένο με τον κόσμο των αγώνων και των ρεκόρ, αφού και οι δύο ιδρυτές της Indian Motorcycles μοιράζονταν το μικρόβιο της ταχύτητας. Όταν μάλιστα παρουσίασαν τον δικύλινδρο κινητήρα V-twin το 1907, η εταιρεία απογειώθηκε. Ως το 1911 η Indian κυριαρχούσε σε όλες τις πίστες αγώνων, έχοντας σημειώσει 121 αναγνωρισμένα ρεκόρ ταχύτητας. Σήμερα, το εργοστάσιο της Indian εξακολουθεί να λειτουργεί στο ίδιο πνεύμα: μεγαλύτερες ταχύτητες, καλύτερες επιδόσεις, συνεχείς βελτιώσεις.

Ανάλογη είναι η ιστορία της Baume & Mercier, η οποία ξεκίνησε από τη συνεργασία δύο ανδρών, των αδελφών Louis-Victor και Célestin Baume, με το άνοιγμα ενός ρολογάδικου στο χωριουδάκι Les Bois, στα βουνά Γιούρα της Ελβετίας και σύντομα, στις αρχές του 1900, απέκτησε παγκόσμια φήμη, με πολλά ρεκόρ ακριβείας και βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς.

Μπερτ Μονρό – Ο άνθρωπος των ρεκόρ

«Ζεις περισσότερο τρέχοντας πέντε λεπτά πάνω σε μία μηχανή από ό,τι άλλοι άνθρωποι σε ολόκληρη τη ζωή τους». Αυτή ήταν η κοσμοθεωρία του Νεοζηλανδού Μπερτ Μονρό, ενός αθεράπευτα ρομαντικού λάτρη των μοτοσικλετών. Το ενδιαφέρον του ξεκίνησε πολύ νωρίς, όταν άρχισε να συμμετέχει ερασιτεχνικά σε αγώνες και να αποκτά φήμη στον κόσμο του δίτροχου αθλητισμού. Το 1920 κατάφερε να αγοράσει μία Indian Scout, η οποία όμως δεν ξεπερνούσε τα 88,5 χλμ./ώρα. Ο Μπερτ αφιέρωσε τα επόμενα 55 χρόνια της ζωής του μαστορεύοντας στο γκαράζ του, προσπαθώντας να κάνει τη μοτοσικλέτα του ολοένα και ταχύτερη.

Με αυτή τη μηχανή σημείωσε μερικά από τα σημαντικότερα ρεκόρ ταχύτητας –τρία από αυτά στις περίφημες Αλυκές Μπόνβιλ στη Γιούτα των ΗΠΑ. Το ρεκόρ του 1967 με την Indian Scout Streamliner του ήταν 184.074 μίλια/ώρα και δεν το έχει καταρρίψει κανείς έως σήμερα. Ο Μονρό αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για γενιές και γενιές μοτοσικλετιστών, ενώ η ζωή του έγινε ταινία, The World’s Fastest Indian (Ο άνθρωπος των ρεκόρ), το 2005, με πρωταγωνιστή τον Σερ Άντονι Χόπκινς.

Το κόκκινο αεροδυναμικό κέλυφος (streamliner) με το οποίο κάλυψε την Indian Scout του ο Μπερτ Μονρό, έφερε τον τυχερό του αριθμό 35 σε μαύρο και κίτρινο χρώμα. Το ίδιο έμβλημα εμφανίζεται στο καντράν του νέου χρονογράφου Clifton Club Indian® Burt Munro Tribute που δημιούργησε η Baume & Mercier σε συλλεκτική έκδοση 1.967 κομματιών, εις ανάμνηση της μεγάλης νίκης του Μονρό πριν από μισό αιώνα.

Η 44 χιλιοστών ατσάλινη κάσα έχει ταχυμετρική κλίμακα με τον αριθμό 184 mph να ξεχωρίζει (το ρεκόρ του Μονρό το 1967).

Η Baume & Mercier δημιούργησε άλλους δύο συλλεκτικούς χρονογράφους στη συλλογή Clifton Club Indian, τους επονομαζόμενους «Indian Legend». Ο πρώτος είναι ο αυτόματος χρονογράφος Clifton Club Indian® Legend Tribute Scout και είναι εμπνευσμένος από την εμβληματική ελαφριά μοτοσικλέτα Indian Scout.

Ο δεύτερος είναι ο χρονογράφος Clifton Club Indian® Legend Tribute Chief και παραπέμπει στο βαρύτερο μοντέλο μοτοσικλέτας Chief με τον περίφημο κινητήρα Indian ThunderStroke 111 V-twin.

Και οι δύο εκδόσεις «Indian Legend» κυκλοφορούν σε 1.901 αντίτυπα (από το 1901, το έτος ίδρυσης της Indian).

Δείτε το ρολόι στο παρακάτω video…

Περισσότερες πληροφορίες εδώ