Τα ρολόγια με μικρότερες διαστάσεις έχουν γίνει μία από τις μεγαλύτερες τάσεις στον κόσμο της ωρολογοποιίας, κάτι που σίγουρα προκαλεί μεγάλη έκπληξη, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι οίκοι κυκλοφορούσαν κομμάτια που είχαν μέγεθος πάνω από 40mm.
Η τάση αυτή έχει ξεκινήσει τα τελευταία δύο χρόνια, με τα κομμάτια μικρότερου μεγέθους (περίπου 32 mm έως 36mm), τα οποία ήταν δημοφιλή από τη δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του 1960, να κερδίζουν σε δημοτικότητα.
Η αύξηση του ενδιαφέροντος για τα vintage ρολόγια έχει ωθήσει αυτό το νέο κίνημα, κάτι που οι οίκοι ωρολογοποιίας έχουν αρχίσει να λαμβάνουν υπόψη. Για παράδειγμα, στην φετινή Watches and Wonders στην Ελβετία, πολλές μάρκες παρουσίασαν ξεχωριστά κομμάτια με κάσες μικρότερες από 42mm – ένα μέγεθος που κυριαρχεί εδώ και χρόνια.
Η Chopard παρουσίασε το L.U.C 1860, ένα κομψό ρολόι από ανοξείδωτο ατσάλι με μέγεθος 36,5 mm, το οποίο απότιει φόρο τιμής στα dress ρολόγια του παρελθόντος, ενώ η TAG Heuer λάνσαρε το σπορ μοντέλο Carrera Date από τη δεκαετία του 1960 με μέγεθος 36mm. Η Vacheron Constantin από την άλλη, δημιούργησε μια έκδοση 35mm του μοντέλου Overseas, ενώ η Tudor παρουσίασε το καταδυτικό ρολόι Black Bay 54 με κάσα 37mm.
Ο έμπειρος συλλέκτης Mark Cho, ο οποίος δημοσίευσε τα αποτελέσματα της έρευνας για το Μέγεθος του Ιδανικού Ρολογιού το 2019, αναφέρει πως δεν πρέπει όλα τα ρολόγια να είναι απαραίτητα μικρά, ωστόσο προσθέτει ότι: “πρέπει να υπάρχει κάποια ποικιλομορφία στα μεγέθη των ρολογιών, έτσι ώστε αν δεν είσαι ‘μεγάλος’ άντρας (σε μέγεθος), να έχεις ένα ρολόι που πραγματικά σου ταιριάζει. Και νομίζω ότι, γενικά, αυτό λείπει πολύ στην αγορά αυτή τη στιγμή”.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τελευταίας δημοσκόπησης του, ο Cho διαπίστωσε ότι πολλοί από εμάς πιστεύουμε ότι οι καρποί μας είναι μικρότεροι από ό,τι είναι στην πραγματικότητα. “To 40% των ανθρώπων είπε έχει μικρό καρπό, το 40% τοις εκατό είπε ότι έχει μεσαίο καρπό και μόνο το 20% πίστευε ότι είχε μεγάλο καρπό”, λέει ο Cho, σημειώνοντας ότι όταν οι ερωτηθέντες μέτρησαν πραγματικά το μέγεθος του καρπού τους. “Οι άνθρωποι υποθέτουν λανθασμένα ότι έχουν μικρούς καρπούς. Η θεωρία μου ήταν πάντα, ‘Λοιπόν, επειδή η αγορά έχει τόσα μεγάλα ρολόγια, κάνει τους πάντες να νιώθουν ότι είναι ‘μικροί””.
Προφανώς όλα έχουν να κάνουν με το προσωπικό γούστο του καθενός, ωστόσο, οι ερωτηθέντες στην έρευνα του Cho δήλωσαν πως τα γούστα τους έχουν αλλάξει τα δύο τελευταία χρόνια όσον αφορά τα μεγαλύτερα μεγέθη κάσας, με την πλειοψηφία να τείνει προς τα ρολόγια που έχουν μικρότερη κάσα.
Διαβάστε επίσης: Η Grand Seiko παρουσίασε ακόμα ένα αριστουργηματικό ρολόι