Σύμφωνα με μια νέα έκθεση από το Watchfinder & Co., η Generation Z (γενιά Ζ) είναι αυτή που ξοδεύει τα περισσότερα χρήματα σε πολυτελή ρολόγια, κάτι δεν θα περίμενε κανείς από άτομα τόσο νεαρής ηλικίας.

Γεννημένοι μεταξύ 1996 και 2012, τα μέλη της Generation Z (αποτελούν περίπου το 20% του πληθυσμού των ΗΠΑ) είναι αυτά που βρίσκονται ακόμη στα χρόνια της διαμόρφωσης του χαρακτήρα τους και της επαγγελματικής τους αφετηρίας, ωστόσο επιδίδονται ασύστολα σε πολυτελή ρολόγια, ξοδεύοντας υπέρογκα ποσά.

Σύμφωνα με την έκθεση, τον περασμένο χρόνο το 41% της Gen Z απέκτησε ένα πολυτελές ρολόι. Η μέση δαπάνη τους για ένα ρολόι ήταν 10.870 δολάρια, με τους Millennials να ξοδεύουν περίπου τα μισά. Στην αγορά των μεταχειρισμένων ρολογιών, η Gen Z ξοδεύει από 7.500 έως 10.000 δολάρια. Παραδόξως, η Gen Z αγοράζει κατά μέσο όρο 2,4 νέα ρολόγια και 1,43 μεταχειρισμένα ρολόγια ετησίως.

Αν αναρωτιέστε πού βρίσκει η Gen-Z όλα αυτά τα χρήματα για να τα ξοδέψει σε ρολόγια, η έκθεση αναφέρει ότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν 21% περισσότερες πιθανότητες από τις προηγούμενες γενιές να χρησιμοποιήσουν τις επιλογές χρηματοδότησης ενός αντιπροσώπου και έχουν 48% περισσότερες πιθανότητες να πουλήσουν κάτι άλλο πριν αγοράσουν ένα ρολόι. Είναι επίσης πρόθυμοι να χρεωθούν για να αποκτήσουν ένα πολυτελές ρολόι.

Ο Edouard Caumon της Watchfinder & Co. λέει ότι “Σαφώς, η Gen Z είναι πιο μπροστά από τις παλαιότερες γενιές όσον αφορά τις δαπάνες για ρολόγια. Ειδικά όσον αφορά τα ορόσημα, γενέθλια, αποφοίτηση, γάμος, φαίνεται ότι αυτή η γενιά ενεργεί με βάση το έντονο ενδιαφέρον για τα πολυτελή ρολόγια που είδαμε κατά την πανδημία – και αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολύτιμα ρολόγια να αγοράζονται ή να κληρονομούνται από αυτήν την ηλικιακή ομάδα.”

Όσον αφορά τις προτιμήσεις τους στα ρολόγια, είναι αρκετά προβλέψιμοι, καθώς οι περισσότεροι επηρεάζονται από τα κομμάτια που βλέπουν στους καρπούς διάφορων influencers. Ο Caumon λέει ότι, “Η Rolex, φυσικά, βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με μάρκες που επιλέγει η Gen Z. Η Cartier βιώνει επίσης μια δυναμική το 2024, ειδικά τα μοντέλα Crash ή Tank, κάτι που οφείλεται στην παρουσία της στον καρπό αρκετών διασημοτήτων”.

Η Watchfinder & Co. ιδρύθηκε το 2002 και έχει καθιερωθεί ως ο ιδανικός “προορισμός” για όσους θέλουν να πουλήσουν ή να αγοράσουν premium μεταχειρισμένα ρολόγια. Για την έρευνα η εταιρεία ρώτησε 2.400 ανθρώπους της Gen Z (18-26 ετών) από τις ΗΠΑ τον Μάρτιο του 2024.


Διαβάστε επίσης: Κάθε χρόνο πωλούνται 40 εκατομμύρια πλαστά ρολόγια παγκοσμίως