Στην ιστορία της ωρολογοποιίας υπάρχουν μερικά ρολόγια-θρύλοι που αποτελούν σημεία αναφοράς και πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους δημιουργούς. Το Royal Oak της Audemars Piguet είναι ένα από αυτά. Το αναγνωρίζεις με την πρώτη ματιά χάρη στη χαρακτηριστική οκτάγωνη στεφάνη του με τις εμφανείς βίδες.
Το Royal Oak γεννήθηκε την ταραγμένη δεκαετία του 1970, όταν η επέλαση του quartz παραλίγο να σβήσει από τον χάρτη την παραδοσιακή μηχανική ωρολογοποιία. Η Audemars Piguet, αναζητούσε τότε μία ριζοσπαστική ιδέα για να περάσει στην αντεπίθεση. Απευθύνεται στον ταλαντούχο σχεδιαστή Gérald Genta και του ζητά να δημιουργήσει για λογαριασμό της ένα ρολόι που θα κατακτούσε μία νέα γενιά καταναλωτών. Ένα μοντέρνο σπορ ρολόι πολυτελείας που θα μπορούσε να φορεθεί καθημερινά, οπουδήποτε, και θα μπορούσε να ακολουθήσει τον κάτοχό του σε κάθε δραστηριότητά του. Βρισκόμαστε άλλωστε στα ‘70s, όταν τα extreme sports έχουν αρχίσει να γίνονται εξαιρετικά δημοφιλή και η σωματική άσκηση έχει ενταχθεί για τα καλά στο lifestyle της εποχής.
Ο Genta σκέφτηκε να θωρακίσει τον πολύτιμο μηχανισμό με μία ισχυρή «πανοπλία», γι’ αυτό και επέλεξε ως υλικό το ανοξείδωτο ατσάλι. Αυτό το αντισυμβατικό για την υψηλή ωρολογοποιία υλικό ήταν πολύ πιο δύσκολο στην επεξεργασία του από τον χρυσό και απαιτήθηκε σοβαρή επένδυση σε νέα εργαλεία και τεχνικές προκειμένου να επιτευχθεί το επιθυμητό φινίρισμα. Το πρώτο εκείνο ρολόι πολυτελείας από ατσάλι παρουσιάστηκε στην Έκθεση της Βασιλείας το 1972 και έφερε επανάσταση στον κόσμο της ωρολογοποιίας. Η στιβαρή κάσα του είχε διάμετρο 39 mm –μεγάλο μέγεθος για τα δεδομένα της εποχής, εξού και το «παρατσούκλι» Jumbo– και στέγαζε τον λεπτότερο αυτόματο μηχανισμό στον κόσμο, πάχους 3,05 mm.
Σχεδόν μισό αιώνα αργότερα είναι ίσως δύσκολο να φανταστεί κανείς το σοκ που προκάλεσε η έλευση αυτού του μεγάλου, τολμηρού ατσάλινου ρολογιού με τις εμφανείς βίδες, το οποίο αν και είχε «βιομηχανική» εμφάνιση ανήκε στην κατηγορία των ρολογιών πολυτελείας. Εκείνη την εποχή τα ελβετικά ρολόγια ήταν πανομοιότυπα: στρογγυλά, με λεπτή κάσα, κλασική σχεδίαση και κατασκευασμένα από ευγενή μέταλλα. Ήταν ρολόγια κομψά, για επίσημες εμφανίσεις, ιδανικά για χρήση κυρίως σε εσωτερικούς χώρους. Και τότε εμφανίστηκε το Royal Oak και άλλαξε τα πάντα.
Στο φετινό Σαλόνι Υψηλής Ωρολογοποιίας της Γενεύης η Audemars Piguet παρουσίασε μία συλλεκτική επανέκδοση του εμβληματικού Royal Oak “Jumbo” Extra-Thin –ενός μοντέλου που οι συλλέκτες και οι connoisseurs γνωρίζουν με τον κωδικό 15202. Η κάσα και το μπρασελέ του από τιτάνιο με ωραία σατινέ υφή έχουν συνδυαστεί με μία στεφάνη και συνδέσμους από γυαλιστερή πλατίνα 950.
Κάτω από το κρύσταλλο ζαφειριού με την αντι-αντανακλαστική επεξεργασία, αναδεικνύεται το καντράν με το χαρακτηριστικό διακοσμητικό μοτίβο «Petite Tapisserie» σε μία ιδιαίτερη φιμέ απόχρωση του μπλε.
Σε απόλυτη αντίθεση βρίσκονται οι απλικέ ενδείξεις της ώρας από λευκό χρυσό καθώς και οι δείκτες Royal Oak, όλα με φωτοβόλο επίστρωση, για απόλυτη ευκρίνεια σε οποιεσδήποτε συνθήκες φωτισμού.
Στεγανή μέχρι 50 μέτρα, η κάσα έχει διάμετρο 39 mm και φιλοξενεί τον αυτόματο manufacture Calibre 2121, ο οποίος λειτουργεί σε συχνότητα 2,75 Hz (19.800 ταλαντώσεις/ώρα) και προσφέρει τουλάχιστον 40 ώρες ενεργειακής αυτονομίας.
Το Royal Oak “Jumbo” Extra-Thin κυκλοφορεί σε 250 συλλεκτικά αντίτυπα και θα το βρείτε αποκλειστικά στις μπουτίκ της Audemars Piguet.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.