Ο άντρας πίσω από τα “σκληροτράχηλα” ρολόγια Panerai

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δεν είναι ακραίο να πούμε ότι ο Angelo Bonati είναι η Panerai – ή τουλάχιστον ήταν για 21 χρόνια. Ο Bonati ήταν ο πρώτος υπάλληλος που προσέλαβε η εταιρεία όταν ο όμιλος Vendôme Luxury εξαγοράστηκε τον όμιλο Richemont. Προηγουμένως, η Panerai ήταν μια αρκετά μικρή εταιρεία ωρολογοποιίας με έδρα τη Φλωρεντία, της οποίας ο μεγαλύτερος ρόλος ήταν να προμηθεύει όργανα και εξαρτήματα χρονομέτρησης το Ιταλικό Ναυτικό.

“Υπήρχε ένα τραπέζι, ένα γραφείο – και εγώ”, δήλωσε ο Bonati το 1997

Μετά από 21 χρόνια στην εταιρεία – 18 από τα οποία ως CEO – ο Bonati κατάφερε να φέρει τα Panerai, απο τα στενάκια της Φλωρεντίας στην πρώτη σειρά του Σαλονιού της Γενεύης. Διατηρώντας στην ακεραιότητα την φιλοσοφία της Panerai στον σχεδιασμό των ρολογιών, ο Bonati ήταν αυτός που καθιέρωσε μια συγκεκριμένη ταυτότητα στο brand.

To όραμα

Σήμερα η Panerai αναγνωρίζεται ευρέως στην κοινότητα της ωρολογοποιίας ως μια απο τις πιο αξιόλογες. Δεν ήταν πάντα όμως έτσι, καθώς υπήρξαν κάποιες αντιστάσεις τις πρώτες μέρες του brand, αλλά αντί π Bonati να υποκύψει στις πιέσεις της αγοράς ή να θυσιάσει την ακεραιότητα του σχεδίου, επέμεινε στο όραμα του.

“Το όνειρο μας ήταν να καθιερώσουμε την μάρκα ξεκινώντας από το Luminor Marina Panerai”, δήλωσε ο Bonati στο παρελθόν. “Αυτό ακριβώς κάναμε.”

Αυτό που λίγοι στη βιομηχανία θα μπορούσαν να προβλέψουν, ήταν ότι τα Panerai θα πρωταγωνιστούσαν στην αγορά και θα διαδιδόταν η τρέλα του “μεγάλου ρολογιού”, χάρη εν μέρει και στον Σιλβέστερ Σταλόνε, ο οποίος έκανε γνωστά τα ρολόγια της μάρκας στην βιομηχανία του Χόλιγουντ. Τα ρολόγια διαρκώς μεγάλωναν από τις παραδοσιακές διαστάσεις των 34mm στα 44mm και ακόμα μεγαλύτερες.

Στην πραγματικότητα, το πρώτο Panerai που ο Bonati δημιούργησε σε μεγαλυτερη διάσταση, ήταν το Luminor Marina Panerai, το οποίο είχε μέγεθος 44 χιλιοστών.

A 1994 pre-Vendôme Luminor Marina (Photo: Courtesy Sotheby’s)

Το μεγαλύτερο μέγεθος και το πάχος ήταν κάτι για το οποίο πολλοί λιανοπωλητές ήταν επιφυλακτικοί. Μερικοί απέρριψαν το ρολόι όταν ο Bonati τους ζήτησε να το τοποθετήσουν στις βιτρίνες των καταστημάτων τους. Αν και οι άνθρωποι δεν ήταν απόλυτα πεπεισμένοι ότι ένα μεγαλύτερο και βαρύτερο ρολόι ήταν κατάλληλο για καθημερινή χρήση, σίγουρα προκάλεσε μια αίσθηση.

Σύμφωνα με τον ωρολογοποιό, υπήρξαν μόνο δύο αντιδράσεις στις πρώτες μέρες. Είτε έλεγαν ότι “αυτό είναι φανταστικό!”, είτε “αυτό είναι μαλακίες!”

Ο Bonati όμως ήξερε ότι το επιπλέον βάρος εξυπηρετούσε έναν σκοπό. Δεν βοήθησε μόνο το ρολόι να επιβιώσει κάτω απο το νερό για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά ακόμα και σε πολεμικές ζώνες – όπως επισήμαναν οι ιταλικές ναυτικές δυνάμεις.

Ο Bonati δημιούργησε εμπιστοσύνη και ορισμένοι έμποροι λιανικής πώλησης που αγόρασαν 30 ρολόγια είδαν την αυξημένη ζήτηση και ζήτησαν επιπλέον 200 ή και 300. Η επιτυχία είχε έρθει.

Officine Panerai CEO Angelo Bonati Institutional Portrait

Σύγχρονη καινοτομία

Το όνειρο του Bonati έγινε τελικά πραγματικότητα. Η μάρκα επεκτάθηκε και άλλες ηπείρους, χρησιμοποίησε πιο σύγχρονα υλικά και έκανε πρωτοποριακά άλματα στην ωρολογοποιία.

Μπορεί ο Bonati να αποσύρθηκε από την εταιρεία τον Απρίλιο του 2018, παρέχοντας τα ηνία της Panerai στον Jean-Marc Pontroué (πρώην CEO του Roger Dubuis) η επιρροή του ωστόσο παραμένει πολύ αισθητή. Όπως φαίνεται, μπορείτε να βγάλετε τον Bonati από τα Panerai, αλλά τα Panerai θα είναι για πάντα Bonati.


Διαβάστε επίσης: 9 ρολόγια της Panerai που αξίζει να επενδύσετε τα χρήματα σας

Share.

Comments are closed.