Το φαινόμενο της μεταπώλησης – αγοράζω κάτι φθηνά για να το πουλήσω αργότερα με μεγαλύτερη τιμή – είναι για πολλούς ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος των sneakers. Από την μια πλευρά η μεταπώληση είναι αυτή που κάνει τόσο πολύτιμα μερικά ζευγάρια sneakers – αν σκεφτεί κανείς ότι ένα ζευγάρι Air Jordan που κοστίζει 200 ευρώ και έχει γίνει άμεσα sold out, μπορεί κανείς να το βρει σε μια ιστοσελίδα μεταπώλησης με την τιμή του ανεβασμένη κατά 50% – από την άλλη όμως αποσπά την προσοχή από την πραγματική κουλτούρα των sneakers.
Το πιο άσχημο “πρόσωπο” της μεταπώλησης το είδαμε πριν λίγες ημέρες, καθώς η γερμανική αλυσίδα supermarket Lidl κυκλοφόρησε στην Ιταλία την δική της συλλογή streetwear, η οποία περιελάμβανε ένα sneaker αξίας 12,99 ευρώ που έγινε μέσα σε λίγες ώρες sold-out. Παρόμοια κατάσταση επικράτησε και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με τους καταναλωτές να συρρέουν στα Lidl και χωρίς να παίρνουν τις απαραίτητες αποστάσεις για να αγοράσουν ένα ζευγάρι.
View this post on Instagram
Τα sneakers περιορισμένης έκδοσης των Lidl, τα οποία είναι μια κακή απομίμηση του εμβληματικού μοντέλου Huarache της Nike, μετά την εξάντληση τους άρχισαν να εμφανίζονται σε σελίδες μεταπώλησης με πολύ υψηλότερη τιμή, που έφτανε μέχρι και τα 100 ευρώ. Προφανώς αυτό είναι κάτι που προκάλεσε αρκετές αντιδράσεις, δεδομένου ότι μιλάμε για μια αλυσίδα supermarket που δεν έχει κάνει τίποτα για την κουλτούρα των sneakers στο παρελθόν.
Είναι ευκολότερο να επιρρίψεις ευθύνες στο Lidl και να πεις ότι πρέπει να σέβεται περισσότερο μια κουλτούρα που σαφώς δεν καταλαβαίνει, ωστόσο τα παπούτσια εξαντλήθηκαν παντού. Σύμφωνα με τα ιταλικά ταμπλόιντ, οι άνθρωποι οδήγησαν εκατοντάδες χιλιόμετρα για να προσπαθήσουν να πάρουν ένα ζευγάρι, και ότι στα καταστήματα επικράτησε φρενίτιδα.
Τελικά, όντως το Lidl δεν καταλαβαίνει την κουλτούρα των sneakers και είναι ο πραγματικός “φταίχτης” ή μήπως είναι η μια χούφτα άπληστων sneakersheads; Προφανώς είναι το δεύτερο, καθώς αγόρασαν αυτά τα ζευγάρια – που δεν θα φορούσαν οι ίδιοι – για να βγάλουν εύκολο χρήμα, υποτιμώντας την κουλτούρα των sneakers.
Αυτό ωστόσο που πρέπει να σημειωθεί είναι πως το supermarket φέρει κάποια ευθύνη για τις αντιδράσεις που δημιουργήθηκαν με την κυκλοφορία μια συλλογής, ανεξάρτητα αν ήταν περιορισμένη έκδοσης, καθώς η “γρήγορη μόδα” συνεχίζει να συμβάλλει στην περιβαλλοντική κρίση, και το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται ο κόσμος είναι περισσότερα τέχνασματα μάρκετινγκ για την πώληση “σκουπιδιών” όπως αυτό.
Τώρα, για όσους πιστέυουν ότι θα φαίνονται cool με ένα ζευγάρι sneakers αξίας 12,99 ευρώ με το λογότυπο ενός supermarket, πλανώνται πλάνην οικτράν.
Διαβάστε επίσης: O Balenciaga κυκλοφόρησε ένα sneaker 4.900 ευρώ που… δεν μπορείς να φορέσεις!