Αναμφισβήτητα το πιο hot παπούτσι στον κόσμο αυτή τη στιγμή δεν είναι ένα Air Jordan ή ένα Nike SB Dunk. Στην πραγματικότητα, δεν είναι καν sneaker: Είναι το Ugg Tazz Slipper – μία χειμερινή παντόφλα από δέρμα προβάτου με ογκώδη σόλα.

To Tazz έχει τώρα th μεγαλύτερη ζήτηση από σχεδόν οποιοδήποτε άλλο μοντέλο υποδημάτων στην αγορά σήμερα, και σύμφωνα με τον διάσημο ιστότοπο μεταπώλησης sneakers, StockX, η Ugg ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο και κορυφαίο εμπορικό σήμα σε ολόκληρο τον ιστότοπο το 2023, ολοκληρώνοντας τη χρονιά με αύξηση πωλήσεων άνω του 150% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η ανεξήγητη κυριαρχία του Ugg Tazz έναντι των πιο παραδοσιακών sneaker δεν προκαλεί έκπληξη για κάποιον που θα κοιτάξει την αγορά των υποδημάτων στο σύνολό της. Τα πράγματα έχουν αρχίσει να αλλάζουν πολύ: Οι μάρκες των οποίων η υπεροχή θεωρούνταν από καιρό δεδομένη σιγά σιγά ξεθωριάζει, καθώς ακόμη και οι σκληροπυρηνικοί συλλέκτες αθλητικών παπουτσιών αρχίζουν να αναζητούν αλλού την λύση τους. Το 2024, είναι πιο εύκολο να αγοράσει κανείς μια νέα κυκλοφορία από την Jordan, και πολλά από τα παπούτσια που τώρα σαγηνεύουν το κοινό στο διαδίκτυο προέρχονται από επωνυμίες που ακόμη και πριν από δύο ή τρία χρόνια δεν είχαν θεωρηθεί ποτέ ως απειλή για την αγορά.

“Οι sneakerheads, που παραδοσιακά είναι συνδεδεμένοι με την κουλτούρα του hypebeast και έχουν ντουλάπες γεμάτες Jordans και Dunks, ξυπνούν με μάρκες όπως η Ugg και η Oakley και η Asics, οι οποίες αρχίζουν να παίρνουν μέρος αυτού του μεριδίου της αγοράς που ανήκε μόνο στη Nike. Κατάφεραν, όχι μόνο να πουλήσουν το προϊόν, αλλά να δημιουργήσουν μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση, και θεωρούνται αξιόπιστες σχετικά με είδη που οι sneakerheads θα γελούσαν πριν από δύο χρόνια”, είπε μεταξύ άλλων ο Drew Haines, διευθυντής merchandising στη StockX.

Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα mesh runners έφερε την Asics στην κορυφή της αγοράς μεταπώλησης αθλητικών παπουτσιών: Οι πωλήσεις των παπουτσιών της ιαπωνικής μάρκας αυξήθηκαν κατά 239% τον περασμένο χρόνο. Η viral μάρκα υποδημάτων MSCHF σημείωσε σχεδόν 250% αύξηση στις πωλήσεις της, λόγω των διχαστικών αλλά πανταχού παρών Big Red Boots, ενώ η On Running έγινε η νούμερο δύο ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα για sneakers.

Όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι τα hype sneakers θα πάνε πουθενά, καθώς πάντα θα υπάρχει ένα αφοσιωμένο κοινό για τα δυσεύρετα και ακριβά κλασικά. Αλλά αυτό που συμβαίνει τώρα είναι ένα είδος επιταχυνόμενης επέκτασης – τα πάντα αναφέρονται σαν sneakers, από άνετες παντόφλες μέχρι ρετρό παπούτσια για τρέξιμο.


Διαβάστε επίσης: Διάσημοι που έχουν ξοδέψει μία περιουσία σε sneakers