Όσοι είχαν συνδρομή στο Netflix ή στο καλωδιακό κανάλι ESPN την περασμένη Άνοιξη, θα σας πουν ότι ο Μάικλ Τζόρνταν είναι αναμφισβήτητα ο καλύτερος παίκτης που πέρασε ποτέ από τα παρκέ του NBA. Αυτό ωστόσο που έχει ακόμα πιο ενδιαφέρον, είναι ότι ο Μάικλ Τζόρνταν παραμένει ο GOAT και των sneakers, καθώς τα Air Jordan ήταν με διαφορά οι ¨πρωταθλητές” το 2020.

Φέτος ο Τζόρνταν είδε τα sneakers που φέρουν το όνομα του να εξαφανίζονται σε χρόνο dt από τα ράφια και να “μοσχοπουλούνται” στην δευτερογενή αγορά. Προφανώς σε αυτό βοήθησε το ντοκιμαντέρ “The Last Dance”, το οποίο ήταν ένα φαινόμενο μάρκετινγκ που δημιούργησε έναν διαφορετικό τύπο ζήτησης για το προϊόν του Τζόρνταν – ένα φαινόμενο που δεν είχε δει κανείς εδώ και δεκαετίες.

© Mike Powell / Getty Images / Ideal Image

Λίγο μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ, τα δεδομένα της ιστοσελίδας StockX έδειξαν ότι οι τιμές μεταπώλησης των sneakers της Jordan Brand σημείωσαν άνοδο 180%, σε σύγκριση με τις τιμές που είχαν πριν το “The Last Dance” διατεθεί στο κοινό. Ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2020 οι τιμές μεταπώλησης της μάρκας Jordan μειώθηκαν, άρχισαν να αυξάνονται από τον Απρίλιο και μετά.

Ένα ακραίο παράδειγμα της κληρονομιάς του “The Last Dance” είναι η ανατίμηση των Nike Air Jordan 1 OG “Chicago” που φόρεσε ο Τζόρνταν το  1985, τα οποία άλλαξαν για πάντα των κόσμο των sneakers και ακόμα και σήμερα συνεχίζουν την κληρονομιά του καλύτερου παίκτη που γνώρισε ποτέ το NBA. Πριν από το ντοκιμαντερ, το τελευταίο ζευγάρι που πουλήθηκε στο StockX ήταν το 2017, έναντι 3.023 δολαρίων. Μετά την προβολή των πρώτων επεισοδίων του ντοκιμαντέρ, πραγματοποιήθηκαν τέσσερις πωλήσεις του sneaker, με μέσο όρο τα 7.360 δολάρια.

“Ενώ το 2020 ήταν μια καλή χρονιά για πολλές μικρότερες μάρκες, όπως η New Balance και η Crocs, ο μεγαλύτερος νικητής ήταν η Jordan Brand”, ισχυρίστηκε ο επικεφαλής οικονομολόγος του StockX, David Einhorn. “Όσον αφορά το μερίδιο αγοράς, η Jordan Brand είχε την καλύτερη χρονιά στην ιστορία της στο StockX, καθώς ήταν υπεύθυνη για πέντε από τις δέκα καλύτερες κυκλοφορίες της χρονιάς”, πρόσθεσε.

Η ζήτηση από το ανδρικό κοινό για τα Air Jordan σύμφωνα με το StockX αυξήθηκε κατά 65% το 2020, το οποίο είναι ένα πολύ εντυπωσιακό ποσοστό, αλλά ακόμα πιο εντυπωσιακό ήταν το ποσοστό ζήτησης από το γυναικείο κοινό, το οποίο μέχρι στιγμής ανέρχεται σε 130%.

Με βάση όλα αυτά τα δεδομένα, η αγάπη του κόσμου για τα Air Jordans δεν πρόκειται να σβήσει πολύ σύντομα και σίγουρα η δημοφιλία τους θα συνεχιστεί και το επόμενο έτος.


Διαβάστε επίσης: Αυτό είναι το αγαπημένο sneaker του Μάικλ Τζόρνταν