Οι καλύτερες μάρκες του 2018 ώθησαν αρκετά τα όρια με τον σχεδιασμό νέων προϊόντων, τις πολλές συνεργασίες και φυσικά με την παρουσία τους στην παγκόσμια σκηνή της μόδας. Είδαμε μεγάλες αλλαγές στην ηγεσία πολλών πολυτελών οικων μόδας, οι οποίες συγκλόνισαν την βιομηχανία. Ο Virgil Abloh στον Louis Vuitton, ο Kim Jones στον Dior και ο Riccardo Tisci στην Burberry μεταξύ άλλων, σήμαινε ότι η σχέση αγάπης της μόδας με το streetwear δεν πρόκειται να φύγει σύντομα.

Για να παραμείνουν πάνω από τον ανταγωνισμό, κάποιες ετικέτες είχαν ως στόχο να ανανεώσουν την ταυτότητά τους χωρίς να θυσιάζουν τις παραδόσεις που τις έβαλαν στην ανώτερη βαθμίδα εξαρχής. Ήταν μια σκληρή πράξη εξισορρόπησης, αλλά μερικές κατάφεραν να πετύχουν, με αποτέλεσμα τα κέρδη και την απόκτηση νέου κοινού. Καθώς το 2018 έρχεται στο τέλος του, οι μάρκες που βρίσκονται στην λίστα των “best of” αντικατοπτρίζουν τις προκλήσεις που έρχονται, όχι μόνο παραμένοντας σχετικές, αλλά κυριαρχώντας σε μία από τις πιο δύσκολες δημιουργικές βιομηχανίες στον κόσμο.

Εδώ είναι τα 5 καλύτερα fashion brands του 2018, χωρίς ιδιαίτερη σειρά.

01. VIRGIL ABLOH

Η Louis Vuitton Mens και η Off-White ™ συνδυάζονται για μία θέση λόγω του Virgil Abloh. Και οι δύο μάρκες ήταν εξίσου standout φέτος υπό την ηγεσία του 38χρονου σχεδιαστή. Ο οίκος LV, ονομάστηκε το πιο πολύτιμο πολυτελές brand τον Οκτώβριο, και η παρουσίαση της συλλογής του για την σεζόν Άνοιξη / Καλοκαίρι 2019 ήταν κάτι παραπάνω απο ιστορική. Για την Off-White ™, ο Abloh σύναψε συνεργασίες με τη Rimowa, την Chrome Hearts και τον Takashi Murakami για να αναφέρουμε μερικές. Ωστόσο, αυτές οι συνεργασίες ήταν μόνο το ήμισυ της επιτυχίας της ετικέτας το 2018.

02. GUCCI

Ο χρόνος της Gucci ως μια από τις κορυφαίες ετικέτες της μόδας παγκοσμίως δεν έχει τελειώσει, καθώς η ιταλική ετικέτα συνέχισε να αναδύει must-have αξεσουάρ, όπως το πολυφορεμένο χοντροκομμένο Rhyton sneaker, τα GucciGhost ρολόγια, τα New York Yankees αξεσουάρ και τα Double G δαχτυλίδια. Μαζί με τα πρωτοσέλιδα ότι ο οίκος έντυσε τον Elton John για την επώνυμη του περιοδεία του, την χορηγία του Atelier Dapper Dan στο Χάρλεμ και την ένωση των δυνάμεων του με την Beyoncé για την παροχή καθαρού νερού στην Αφρική, ο οίκος Gucci έκλεψε την παράσταση με τα εντυπωσιακά του show. Καμία άλλη σύγχρονη ετικέτα μόδας δεν έχει συνδυάσει το κιτς με την πολυτέλεια με τόσο μεγάλη επιτυχία, δίνοντας στην Gucci μια μοναδική θέση στη βιομηχανία της μόδας: έναν οίκο με τεράστια επιρροή στον κόσμο και με αρκετή ελαστικότητα για να πάρει ρίσκα.

03. UNDERCOVER

Ο Jun Takahashi ξεκίνησε ισχυρά την φετινή χρονιά με την παρουσίαση της συλλογής του Φθινόπωρο / Χειμώνας 2018, που απότισε φόρο τιμής στην 2001: A Space Odyssey του Stanley Kubrick και έλαβε καταπληκτικές κριτικές. Ήταν το τέλειο timing για τον Takahashi, καθώς η ταινία γιόρτασε την 50ή της επέτειό φέτος. Συνεχίζοντας, η UNDERCOVER ήταν η πρώτη μάρκα που δημιούργησε μια συνεργασία για ένα από τα καλύτερα μοντέλα της Nike το 2018 – το React Element 87 – το οποίο κυκλοφόρησε σε τέσσερα χρώματα. Άλλες συνεργασίες μεταξύ brands όπως η Supreme, Careering, Converse, Eastpak και Verdy βοήθησαν επίσης την μάρκα να προωθηθεί περαιτέρω στο streetwear φως του ηλίου.

04. PRADA

Η Miuccia Prada δεν έφυγε ποτέ, και παρ ‘όλα αυτά φαίνεται πως η Prada έκανε ένα δυναμικό comeback φέτος. Αφού η σιλουέτα του Cloudbust της μάρκας έκανε μεγάλη αίσθηση στη σκηνή των χοντροκομμένων sneakers στα τέλη του περασμένου χρόνου, η Prada αναβίωσε τα νάιλον αγαθά της, δημιουργώντας bucket hats και τσάντες για τους ώμους, που γρήγορα έγιναν τα καλοκαιρινά must-have αξεσουάρ. Τα printed πουκάμισα της ιταλικής ετικέτας, όπως το πουκάμισο με τις φλόγες, το είδαμε φορεμένο απο πολλούς celebrities όπως ο Pusha-T και ο Jeff Goldblum. Η αναγεννημένη γραμμή Linea Rossa της Prada απλώς υπογράμμισε τη βασική ιστορία του σχεδιασμού της μάρκας, μια ιστορία που τιμήθηκε στα 2018 Fashion Awards, όταν η Miuccia έλαβε το πολυπόθητο βραβείο “Outstanding Achievement”.

05. SUPREME

Ο αδιαμφισβήτητος βασιλιάς των street και skatewear βρίσκεται στην λίστα μας φέτος για έναν πολύ καλό λόγο. Το 2018 είδε την ετικέτα της Νέας Υόρκης να κάνει αξέχαστες συνεργασίες με την UNDERCOVER, την CdG και την North Face. Τα προϊόντα που ξεχώρισαν φέτος περιλαμβάνουν το φλίπερ Stern, το mountain bike Santa Cruz και τα box-logo φούτερ. Η μαζική ανάπτυξη της μάρκας συνεχίζεται και με μια μεγαλύτερη μητρική εταιρεία πίσω από αυτήν, οπότε η ‘Preme φαίνεται ότι θα συνεχίσει την κυριαρχία της και το 2019.