Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μια αύξηση στην αγορά προϊόντων πολυτελείας, με πολλούς μεγάλους “παίκτες” της βιομηχανίας της μόδας να κάνουν τζίρους εκατομμυρίων ευρώ. Έτσι, όταν βλέπουμε ένα απλό T-shirt να κοστίζει 1.500 ευρώ, μας κάνει να αναρωτιόμαστε τελικά τι κάνει ένα προϊόν πολυτελές; Είναι αποκλειστικό; Είναι πραγματικά πολυτελές; Ή είναι απλά ακριβό;
Η εταιρεία οπτικών Dita, η οποία μετρά πάνω από δύο δεκαετίες στον χώρο, αποφάσισε να δοκιμάσει τα όρια της, μπαίνοντας στα “χωράφια” των μεγάλων παικτών. Αυτό τον μήνα η εταιρεία θα ξεκινήσει να πουλά γυαλιά ηλίου που κοστίζουν από 1.800 έως 4.500 δολάρια. Είναι μια εξωφρενική τιμή, αν σκεφτεί κανείς ότι ξεπερνάει την τυπική τιμή των 400 έως 700 δολαρίων που κοστίζει το πιο ακριβό ζευγάρι γυαλιών που προσφέρει η Chanel ή η Celine.
Η εταιρεία αναμένει να πουλήσει μόνο μερικές εκατοντάδες από αυτά τα γυαλιά ηλίου, καθώς όπως αναφέρει ο δημιουργικός διευθυντής Dustin Edward Arnold, “Τα έσοδα που θα αποφέρουν θα καλύψουν σχεδόν το κόστος τους”, αποδεικνύοντας ότι μπορούν να δημιουργηθούν εξαιρετικά δαπανηρά προϊόντα μόνο και μόνο για να αποκτήσει φήμη μια εταιρεία.
Η περιοσμένη συλλογή των γυαλιών ηλίου ονομάζεται”Epiluxury”, και είναι κατασκευασμένα από κέρατα ασιατικού νεροβούβαλου (συλλέγονται όταν το ζώο πεθαίνει από φυσικά αίτια αναφέρει η εταιρεία), γιαπωνέζικο acetate και τιτάνιο. Η Dita περιορίζει την παραγωγή σε 200 ακριβά κομμάτια και 500 κομμάτια από την βασική συλλογή , τα οποία θα πωλούνται online ή σε αποκλειστικούς εμπόρους της εταιρείας.
Κατά την γνώμη μας, κανείς δεν χρειάζεται ένα ζευγάρι γυαλιών ηλίου στην εξωφρενική τιμή των 4.500 δολαρίων, ασχέτως της οικονομικής του κατάστασης.