Το 1984 αναπτύχθηκε μία από τις πιο ιστορικές σχέσεις μεταξύ μιας μάρκας αθλητικών ειδών και ενός αθλητή. Μιλάμε φυσικά για την συμφωνία της Nike με τον ανερχόμενο μπασκετμπολίστα Μάικλ Τζόρνταν στα μέσα της δεκαετίας του ’80, η οποία φάνταζε αδύνατη εκείνη την εποχή, καθώς η adidas ήταν η κορυφαία επιλογή του GOAT εκείνη την εποχή.
Όταν ο Τζόρνταν υπέγραψε τελικά συμβόλαιo με την Nike, η μάρκα δημιούργησε ένα παπούτσι υπογραφής για τον σπουδαίο αθλητή, το οποίο ονομάστηκε Air Jordan 1 και γνώρισε μεγάλη επιτυχία πολύ γρήγορα. Είναι ενδεικτικό ότι οι αρχικές προσδοκίες της εταιρείας ήταν για πωλήσεις τριών εκατομμυρίων δολαρίων τα τέσσερα πρώτα χρόνια, ενώ έφτασαν τελικά τα έσοδα της πρώτης χρονιάς ήταν 126 εκατομμύρια δολάρια. Ο Τζόρνταν εκείνη την εποχή λάμβανε 500.000, ωστόσο, η συμφωνία αυτή άλλαξε όταν δημιουργήθηκε η Jordan Brand.
Τώρα, σχεδόν τέσσερις δεκαετίες αργότερα, η Jordan Brand είναι μια από τις πιο επιτυχημένες μάρκες υποδημάτων και ενδυμάτων στη βιομηχανία της μόδας και του αθλητισμού, δεδομένου ότι παράγει περίπου 3 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις σε μόλις πέντε ώρες. Σύμφωνα με αναφορές, η Jordan απέφερε 19 δισεκατομμύρια δολάρια στη Nike, μόνο τα τελευταία πέντε χρόνια.
Αν και η Jordan Brand αποφέρει σχεδόν 20 δισεκατομμύρια δολάρια, ο Μάικλ Τζόρνταν λαμβάνει μόνο το 5% από το εμπορικό σήμα. Το 2020, αναφέρθηκε ότι το συμβόλαιο του Air του κέρδισε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια από τη Nike, τα περισσότερα που έχει κερδίσει οποιοσδήποτε αθλητής από τον γίγαντα των αθλητικών ειδών. Ακολουθεί τα βήματά του ο ΛεΜπρόν Τζέιμς, ο οποίο έχει πλέον καθαρή αξία πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια και είναι ασφαλές να πούμε ότι η συνεργασία του με την Nike θα συνεχίσει να “ανθίζει”.
Διαβάστε επίσης: Ματ Ντέιμον και Μπεν Άφλεκ ετοιμάζουν ταινία για τον άνθρωπο που πίσω από τα Air Jordan