Το κλασικό φούτερ με κουκούλα ή αλλιώς hoodie, το οποίο δεν πρόκειται να φύγει ποτέ από την μόδα και το έχουν επιλέξει αμέτρητες γενιές για τις καθημερινές τους εμφανίσεις, έχει μια ιστορία που ξεκινά δεκαετίες πριν και συνδέεται με κουλτούρες αντίστασης, ανωνυμίας, αλλά και ενότητας.
Αν και σήμερα αποτελεί βασικό κομμάτι της streetwear αισθητικής, το ταπεινό αυτό ρούχο έχει τις ρίζες του στην πρακτικότητα και την προστασία, ωστόσο, με τα χρόνια εξελίχθηκε σε ένα ισχυρό σύμβολο ταυτότητας και κοινωνικής έκφρασης.
Από την πρακτικότητα στη μόδα
Το hoodie δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1930 από την αμερικανική εταιρεία Champion. Σχεδιάστηκε για εργάτες σε ψυχρές αποθήκες και ήταν ιδανικό για την προστασία από το κρύο. Με τα χρόνια, οι αθλητές των κολεγίων υιοθέτησαν το ρούχο για την πρακτικότητά του, ενώ σταδιακά έγινε αγαπητό από πολλούς ανθρώπους για το απλό και ευέλικτο στυλ του.
Τη δεκαετία του 1970, το hoodie άρχισε να αποκτά κοινωνικές διαστάσεις πέρα από την απλή του λειτουργία. Η hip hop σκηνή της Νέας Υόρκης το αγκάλιασε ως έκφραση ατομικής δύναμης και αντίστασης ενάντια στο κατεστημένο. Οι κουκούλες εξασφάλιζαν ανωνυμία, ενώ η έντονη σιλουέτα του ενίσχυε την αίσθηση της αυτοπεποίθησης.
Σύμβολο διαμαρτυρίας και πολιτικής έκφρασης
Το κλασικό αυτό φούτερ έγινε κεντρικό σύμβολο σε διάφορες πολιτικές και κοινωνικές διαμαρτυρίες. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990, ταυτίστηκε με κουλτούρες της νεολαίας που το έβλεπαν ως έκφραση αυτονομίας και απελευθέρωσης. Σε κινητοποιήσεις, όπως αυτές για τα δικαιώματα των Αφροαμερικανών στις ΗΠΑ, το hoodie χρησιμοποιήθηκε για να τονίσει την ανάγκη για προστασία από την αστυνομική βία και τις φυλετικές διακρίσεις.
Το hoodie στην υψηλή μόδα
Το hoodie απέκτησε γρήγορα θέση και στην υψηλή μόδα, κυρίως χάρη στους σχεδιαστές που έφεραν το streetwear στην παγκόσμια σκηνή. Ο οίκος Vetements και ο Demna Gvasalia έπαιξαν καθοριστικό ρόλο, επαναπροσδιορίζοντας το hoodie ως πολυτελές αντικείμενο μόδας, συνδυάζοντάς το με στοιχεία haute couture. Σήμερα, το κομμάτι αυτό έχει κατακτήσει τη βιομηχανία της μόδας, συνδυάζοντας άνεση, στιλ και κοινωνικό μήνυμα.
Διαβάστε επίσης: Από τα βουνά στην πόλη: Πώς η Moncler κατέκτησε τον κόσμο της μόδας