“Homeless chic”: Η τάση που κατέκτησε τον κόσμο της μόδας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η μόδα είναι γνωστή για την ικανότητά της να αντλεί έμπνευση από τις πιο απρόσμενες πηγές. Τα τελευταία χρόνια, μια νέα τάση έχει προκαλέσει αντιδράσεις και συζητήσεις τόσο εντός όσο και εκτός της βιομηχανίας: το “homeless chic”. Αυτή η αισθητική, που αντλεί έμπνευση από το στυλ των ανθρώπων που ζουν στους δρόμους, έχει αναδειχθεί σε μία από τις πιο πολυσυζητημένες και αμφιλεγόμενες τάσεις στον κόσμο της μόδας.

Η τάση αυτή συνδυάζει oversized ρούχα, φθαρμένα υφάσματα, πολλές στρώσεις ρούχων και έναν γενικότερο αέρα ατημέλητου στυλ, το οποίο παραπέμπει σε ένα πιο ακατέργαστο και αυθεντικό τρόπο ντυσίματος. Ωστόσο, πίσω από αυτή τη στυλιστική επιλογή κρύβεται μια σύνθετη συζήτηση για την εκμετάλλευση της φτώχειας ως πηγή αισθητικής έμπνευσης.

Η εξέλιξη της τάσης

Το “homeless chic” εμφανίστηκε στις πασαρέλες και τις συλλογές πολλών κορυφαίων σχεδιαστών στα τέλη της δεκαετίας του 2000 και τις αρχές του 2010. Οι σχεδιαστές άρχισαν να ενσωματώνουν στοιχεία που μέχρι τότε θεωρούνταν ακραία ή ακόμα και ακατάλληλα για τη μόδα. Το στυλ εμπνεύστηκε από την εμφάνιση ανθρώπων που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, οι οποίοι συχνά φορούν ό,τι έχουν στη διάθεσή τους, δημιουργώντας ένα ετερόκλητο και πολυεπίπεδο σύνολο.

Αν και η ιδέα της ενσωμάτωσης του αστικού περιθωρίου στη μόδα δεν είναι νέα (π.χ. το punk στυλ της δεκαετίας του ’70), το “homeless chic” πήγε το θέμα ένα βήμα παραπέρα, φέρνοντας στην επιφάνεια την ευαισθησία για την κοινωνική ανισότητα και την αμφιλεγόμενη αισθητική εκμετάλλευση.

Brands που ακολούθησαν την τάση

Μερικά από τα πιο αναγνωρίσιμα brands που ενσωμάτωσαν το “homeless chic” στις συλλογές τους περιλαμβάνουν:

Balenciaga: Ο οίκος μόδας υπό την καθοδήγηση του Demna Gvasalia προκάλεσε αίσθηση με τις συλλογές του που περιελάμβαναν oversized παλτό, κασκόλ και layering, τα οποία παρέπεμπαν σε εμφανίσεις ανθρώπων που ζουν στους δρόμους.

Vetements: Η μάρκα, που επίσης σχεδιάζεται από τον Gvasalia, είναι γνωστή για την προώθηση ενός στυλ που περιλαμβάνει ασύμμετρα κοψίματα, φθαρμένα τζιν και γενικά μια αίσθηση αντικομφορμιστικής μόδας.

Rick Owens: Γνωστός για τον ακραίο του μινιμαλισμό, ο Rick Owens συχνά περιλαμβάνει στη δουλειά του ρούχα που συνδυάζουν το σκοτεινό και το ατημέλητο, παραπέμποντας σε μια παραλλαγή του “homeless chic.”

N. Hoolywood: Η μάρκα N. Hoolywood είναι η δημιουργία του Daisuke Obana, ο οποίος επιδεικνύει την ποικιλομορφία των Ηνωμένων Πολιτειών στις συλλογές του.

Yeezy: Ο Kanye West, με τη σειρά ρούχων του, Yeezy, είχε επίσης ενσωματώσει το στοιχείο του “homeless chic” με ρούχα που έχουν διαβαθμίσεις γκρι και γήινων τόνων, oversized κοψίματα και μια γενικότερη αίσθηση παραμέλησης.


Διαβάστε επίσης: Δημιουργήστε το τέλειο office look για να ξεχωρίσετε

Share.

Comments are closed.