Η πρώτη ανδρική συλλογή στην ιστορία του οίκου Celine

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ο enfant terrible της παριζιάνικης μόδας έδειξε την πρώτη του συλλογή για την Celine και ήταν ένα μάθημα στο Γαλλατικό cool.

Η αγωνία και η ένταση ήταν διάχυτη, παρόλο που υπήρχαν μικροσκοπικά μπουκάλια σαμπάνιας Moet & Chandon για να χαλαρώσουν το κοινό, στο Hôtel national des Invalides του Παρισιού, όπου ο enfant terrible της γαλλικής μόδας, Hedi Slimane, παρουσίασε το όραμά του για τον 73 ετών οίκο Celine.

Για πολλούς από αυτούς που έπιναν στην πρώτη σειρά, η Celine δεν είναι ένα εμπορικό σήμα που χρειάζεται να επαναπροσδιοριστεί. Υπό την αιγίδα της πρώην creative director Phoebe Philo που αποχώρησε το 2017 – η ετικέτα συγκέντρωσε ένα λατρευτικό ύφος, με τις διανοούμενες της μόδας και τις πραγματικές γυναίκες να συρρέουν στα καταστήματα του οίκου, σε κάθε σεζόν, για να επενδύσουν σε ένα κομμάτι της Philo σ’ ένα χαλαρό κοστούμι, ένα υπερμεγεθές πουκάμισο ή ένα ανδρόγυνο πλεκτό.

Όμως ο Hedi Slimane δημιούργησε μια νέα λατρεία για τη Celine.

Η συλλογή, η οποία παρουσίασε ανδρικά ρούχα για πρώτη φορά στην ιστορία της μάρκας (48 looks για να συνδυαστούν με 48 εμφανίσεις γυναικείων), ονομάστηκε Celine La Nuit και έδωσε φόρο τιμής σε όλα τα βραδινά ρούχα. Για τα αγόρια: δερμάτινα παντελόνια σωλήνες, slim-cut leopard car coats και κοντά biker jackets. Για τα κορίτσια: teensy weensy babydoll φορέματα, ανδρόγυνα κοστούμια και υπερμεγέθη κεντημένα με παγιέτες blazers.

Εμπνευσμένα από τη synth-laced cold-wave μουσική σκηνή που κυριάρχησε στη Γαλλία και το Βέλγιο κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’70, τα κομμάτια κλειδιά περιελάμβαναν παντελόνια με διπλή πιέτα,απο μαλλί ή δέρμα (και για πρώτη φορά στην καριέρα του Slimane μπορεί να φορεθεί από οποιονδήποτε με γοφούς), μια σειρά από κοντά και στενά δερμάτινα σακάκια, και μια σειρά μαύρων στενών κοστουμιών που φοριούνται με τα λευκά πουκάμισα της Celine και δετά παπούτσια.

Ένα κεντημένο στο χέρι γιλέκο με τετραγωνισμένους ώμους (που δημιουργήθηκε στο ατελιέ της Celine) θύμιζε απο τη μια την Grace Jones να δίνει παράσταση στο Le Palace, και απο την άλλη τον Vanilla Ice σε ένα comedown.

Όπως σε όλα τα shows του Slimane, τα ντελικάτα μοντέλα περπάτησαν τόσο γρήγορα – με τα χέρια σταθερά μέσα στις μπροστινές τσέπες – που ήταν δύσκολο να πάρετε μια αίσθηση των κομματιών με την πρώτη ματιά. Ωστόσο, με μια πιο προσεκτική ματιά, το κομμάτι των ανδρικών ενδυμάτων του σόου – στο σύνολό του – δημιούργησε μια καθαρή οπτική εικόνα της κοφτερής αισθητικής του Slimane, σε συνδυασμό με την ατμόσφαιρα του beatnik της δεκαετίας του 70′ που δεν παρατηρείται συχνά στην δουλειά του και μια έξυπνη αντανάκλαση των cool κομματιών που φορούν στην πραγματικότητα τα παριζιάνικα παιδιά στο δρόμο. Φαίνονταν προχωρημένα, hip και – ίσως το πιο σημαντικό – σαν να πετούσαν από τις σιδηροτροχιές.

Τα ρούχα του Hedi Slimane, τελικά, έχουν αποδειχθεί ότι πουλάνε. Ο σχεδιαστής, ο οποίος πήρε το βάπτισμα του πυρός στον Dior Homme (όπου η αδίστακτη μονοχρωματική του ραπτική κέρδισε τις διεθνείς ευλογίες) και στον Saint Laurent (όπου ο σέξυ ροκ χαρακτήρας του χάραξε μια ισχυρή νέα ταυτότητα στο εμπορικό σήμα) κάνει τρομερά cool ρούχα που πραγματικά οι άνθρωποι τρελαίνονται για να φορέσουν. Κατά τη διάρκεια που βρισκόταν στον Saint Laurent, ο Slimane αύξησε τα κέρδη της ετικέτας από €400 εκατομμύρια σε €1 δισεκατομμύριο, ένα τέχνασμα το οποίο οι νέοι του προϊστάμενοι στην LVMH αναμφίβολα ελπίζουν ότι θα επαναλάβει στην Celine.

Πολλοί συντάκτες αναρωτήθηκαν μετά το show, γιατί η LVMH περιορίζει την αισθητική του Slimane μέσα στα όρια μιας προϋπάρχουσας μάρκας και δεν του δίνει τη δική του ετικέτα ‘Hedi Slimane’ για να συνεργαστεί. Ο λόγος, με λίγα λόγια, είναι ότι είναι πολύ ευκολότερο (και φθηνότερο) να κάνει μια υπάρχουσα εταιρεία μια σημαντική οικονομική επιτυχία (που αναμφισβήτητα θα κάνει με τον Slimane) απο το να δημιουργήσει ένα ολοκαίνουργιο brand από την αρχή.

Όσον αφορά το αν τα μπουκάλια σαμπάνιας με τη σήμανση της Celine πρόκειται να βγουν στην παραγωγή ή όχι, αναμένεται να το μάθουμε σύντομα…

Share.

Comments are closed.