Τις τελευταίες δεκαετίες ο κόσμος έχει γίνει μάρτυρας της αξιοσημείωτης μεταμόρφωσης των αθλητικών παπουτσιών, τα οποία από λειτουργικά υποδήματα έχουν γίνει σύμβολο πολιτιστικής έκφρασης, οδηγώντας σε αυτό που είναι πλέον ευρέως γνωστό ως κουλτούρα των sneaker.
Αν και σχεδιάστηκαν για καθαρά αθλητικούς σκοπούς, με την πάροδο του χρόνου κατάφεραν να γίνουν κάτι παραπάνω από λειτουργικά υποδήματα στην εισαγωγή μοντέλων από μάρκες όπως η adidas και η Converse, επεκτείνοντας την εμβέλειά τους πέρα από τον αθλητισμό, βρίσκοντας τη θέση τους ποπ κουλτούρα.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Statista Market Insights, τα sneakers – εξαιρουμένων των αμιγώς λειτουργικών αθλητικών υποδημάτων – είναι τώρα μια αγορά 75 δισεκατομμυρίων δολαρίων και οι ετήσιες πωλήσεις τους αναμένεται σε σχεδόν 100 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028. Ποιες όμως είναι οι μάρκες με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς αυτή την στιγμή;
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Statista, η Nike έχει τον τίτλο της δημοφιλέστερης μάρκας λαμβάνοντας το 18% του μεριδίου αγοράς, ακολουθούμενη από την επωνυμία Jordan που έχει καταλάβει το 11% της αγοράς και την adidas με 9% της αγοράς.
Η Skechers και η Vans ισοβαθμούν στην τέταρτη θέση καταλαμβάνοντας το 7% του μεριδίου αγοράς. Ακολουθεί η Moonstar με 5%, και τέλος, οι Converse και New Balance με 4%. Από την αναφορά εξαιρούνται τα αμιγώς λειτουργικά αθλητικά υποδήματα, όπως για παπούτσια για τρέξιμο, ποδόσφαιρο ή τένις.
Διαβάστε επίσης: Η Jordan απέφερε 19 δισ. δολάρια στη Nike μόνο τα τελευταία 5 χρόνια