Από τα ράφια των σούπερ μάρκετ στις πασαρέλες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η βιομηχανία της μόδας έχει τη μοναδική ικανότητα να μεταμορφώνει το καθημερινό σε κάτι εξαιρετικό και διαχρονικό. Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερα brands που παραδοσιακά βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ ή στα ψυγεία των καταστημάτων έχουν κάνει μια τολμηρή είσοδο στις πασαρέλες, συνδυάζοντας τη μαζική κατανάλωση με την υψηλή μόδα. Εταιρείες από τον χώρο των τροφίμων, των αναψυκτικών και των ειδών πρώτης ανάγκης δεν αρκούνται πλέον στο να καταλαμβάνουν τον καθημερινό χώρο του καταναλωτή – θέλουν να είναι μέρος της πολιτισμικής και καλλιτεχνικής έκφρασης. Οι συνεργασίες με κορυφαίους σχεδιαστές και οι εμφανίσεις σε επιδείξεις μόδας έχουν δημιουργήσει ένα νέο είδος πολιτισμικού crossover, το οποίο γεφυρώνει την καταναλωτική κουλτούρα με την υψηλή αισθητική.

Οι συνεργασίες που ξεχώρισαν

Balenciaga x Lay’s (2022)

Balenciaga

Μία από τις πιο αναπάντεχες συνεργασίες, η οποία προκάλεσε παγκόσμια αίσθηση, ήταν αυτή ανάμεσα στον οίκο Balenciaga και την Lay’s. Η συνεργασία παρουσίασε μια τσάντα που σχεδιαστικά ήταν εμπνευσμένη από το κλασικό σακουλάκι των τσιπς Lay’s, με την κομψότητα της Balenciaga να αναδεικνύει το απρόσμενο στιλ ενός καθημερινού αντικειμένου. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Balenciaga, Demna Gvasalia, δημιούργησε μια σειρά από τσάντες που θύμιζαν σακουλάκια με πατατάκια, τα οποία δεν πέρασαν απαρατήρητα στο χώρο της μόδας. Αυτό το κομμάτι, που διατέθηκε στην τιμή των 1.800 δολαρίων, κατάφερε να γίνει viral στα κοινωνικά δίκτυα και να αποδείξει ότι ακόμα και τα πιο απλά, καθημερινά αντικείμενα μπορούν να γίνουν πολυτελή και ποθητά.

Supreme x Oreo (2020)

Supreme

Ο streetwear κολοσσός Supreme έκανε την πιο γλυκιά συνεργασία του με τα μπισκότα Oreo, δημιουργώντας μια συλλεκτική κόκκινη εκδοχή του αγαπημένου μπισκότου. Τα κόκκινα Oreo, που κυκλοφόρησαν σε περιορισμένες ποσότητες, πωλήθηκαν αρχικά με τιμή 8 δολάρια ανά πακέτο, αλλά στη δευτερογενή αγορά έφτασαν να κοστίζουν εκατοντάδες δολάρια, αποδεικνύοντας τη δύναμη του brand στον χώρο της μόδας και της κατανάλωσης.

Coca-Cola x Marc Jacobs (2013)

Marc Jacobs

Η Coca-Cola είναι ένα από τα πιο εμβληματικά brands στον κόσμο και η συνεργασία της με τον σχεδιαστή Marc Jacobs έφερε την αναγνωρισιμότητα του ποτού στη μόδα. Ο Jacobs σχεδίασε περιορισμένες συλλεκτικές συσκευασίες για τα μπουκάλια και τα κουτάκια Coca-Cola Light, προσδίδοντας έναν vintage αλλά κομψό χαρακτήρα στη συσκευασία. Αυτή η συνεργασία ήταν ένα κλασικό παράδειγμα του πώς ένα καθημερινό προϊόν μπορεί να λάβει μια αίσθηση πολυτέλειας μέσω της σύνδεσης με τον κόσμο της μόδας.

Moschino x McDonald’s (2014)

Moschino

Ο οίκος Moschino φημίζεται για την παιχνιδιάρικη και χιουμοριστική του προσέγγιση στη μόδα, και η συνεργασία του με τα McDonald’s δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου το 2014, ο Jeremy Scott παρουσίασε μια συλλογή εμπνευσμένη από τα διάσημα χρώματα και το λογότυπο των McDonald’s, με φορέματα, τσάντες και αξεσουάρ να θυμίζουν το εμβληματικό κόκκινο και κίτρινο χρώμα της αλυσίδας fast food. Τα ρούχα και τα αξεσουάρ έπαιξαν με την έννοια του kitsch, κατακτώντας τις καρδιές των fashionistas, ενώ παράλληλα αμφισβήτησαν την αντίληψη για το τι θεωρείται «μόδα».

Αυτές οι συνεργασίες γεφυρώνουν τον κόσμο της ποπ κουλτούρας με αυτόν της υψηλής μόδας, δημιουργώντας ένα νέο είδος πολιτισμικής ταυτότητας, όπου τα σύνορα μεταξύ των καθημερινών αντικειμένων και των πολυτελών δημιουργιών γίνονται ασαφή. Στην πραγματικότητα, αυτή η νέα μορφή “υβριδικής μόδας” αντανακλά την εποχή μας, όπου η πολυτέλεια και η μαζική κουλτούρα συνυπάρχουν και εμπνέουν η μία την άλλη.

Share.

Comments are closed.