Ο Τζόρτζιο Αρμάνι, ο εμβληματικός Ιταλός σχεδιαστής που επαναπροσδιόρισε την έννοια της κομψότητας, έφυγε από τη ζωή σήμερα σε ηλικία 91 ετών, περικυκλωμένος από αγαπημένα του πρόσωπα. Η είδηση επιβεβαιώθηκε από το ομώνυμο οίκο μόδας του.
Γεννημένος στις 11 Ιουλίου 1934 στην Πιατσέντσα της Ιταλίας, ο Armani ξεκίνησε να σπουδάζει ιατρική, ωστόσο, αποσύρθηκε από τη σχολή, υπηρέτησε στο στρατό και αφοσιώθηκε στην ενδυματολογία, δουλεύοντας ως υπάλληλος στο κατάστημα La Rinascente του Μιλάνου.
Ξεκίνησε την ετικέτα με το όνομα του το 1975, ο δρόμος ωστόσο προς την κορυφή δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα. Πρωτοπόρος στο soft tailoring, αποδόμησε το κλασικό αντρικό κοστούμι, δημιουργώντας πιο άνετες, αέρινες γραμμές – ένα στυλ που έμελλε να γίνει σύμβολο εξουσίας τη δεκαετία του ’80, ιδιαίτερα μετά το “American Gigolo”, όπου ο Ρίτσαρντ Γκιρ φορούσε κοστούμια του.

© Getty Images / Ideal Image
Καθ’ όλη τη διάρκεια της πλούσιας του πορείας, ο Αρμάνι παρέμεινε ενεργός και αφοσιωμένος – απουσίασε μόνο από ένα σόου τον Ιούνιο λόγω προβλημάτων υγείας αλλά παρακολούθησε τις επιδείξεις εξ αποστάσεως και ετοίμαζε την 50ή επέτειο του οίκου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μόδας του Μιλάνου.
Το δημιουργικό του έργο εκτείνεται πέρα από το ready-to-wear: περιλαμβάνει haute couture (Armani Privé), Emporio Armani, Armani Exchange, αρώματα, έπιπλα, ξενοδοχεία, εστιατόρια και πολλά άλλα.
Η κληρονομιά του δεν μένει μόνο στην αισθητική, αλλά και στη φιλοσοφία του – αποδείχθηκε ότι η κομψότητα δεν είναι απλώς να γίνεις αντιληπτός, αλλά να σε θυμούνται. Στο τέλος, αφήνει πίσω του ένα brand που δε στηρίζεται στη μόδα του στιγμιαίου, αλλά στην αιώνια κομψότητα και την ποιότητα.
Σε μια σπάνια συνέντευξη του στους Financial Times το 2017, είχε δηλώσει πως: “Το στυλ για μένα είναι μια διάθεση που μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα. Πάντα πίστευα ότι η μόδα είναι κάτι περισσότερο από απλά ρούχα: είναι ένας τρόπος ύπαρξης. Διεύρυνα το όραμα μου σε διαφορετικά πεδία, αλλά πάντα προσπαθώντας να δημιουργήσω κάτι χρήσιμο και ανθεκτικό.”

© Getty Images / Ideal Image
Ακολουθούν μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές του φράσεις, που αντικατοπτρίζουν τη φιλοσοφία και το όραμά του:
Η διαφορά του στυλ από τη μόδα, είναι η ποιότητα.
Κάθε ρούχο και αξεσουάρ που σχεδιάζω είναι φορέσιμο, πρακτικό και απευθύνεται στις ανάγκες των πελατών μας.
Είναι δύσκολο να μιλάμε για μόδα αφηρημένα, χωρίς να έχουμε μπροστά μας ένα ανθρώπινο σώμα, κάποια σχέδια ή έστω ένα ύφασμα.
Πάντα θεωρούσα τα t-shirts, το Α και το Ω στην αλφάβητο της μόδας.
Πιστεύω ότι τα ρούχα μου μπορούν να δώσουν στους ανθρώπους μία καλύτερη εικόνα του εαυτού τους, γεμάτη χαρά και αυτοπεποίθηση.
Είμαι πραγματικά πολύ χαρούμενος που οι άνθρωποι αγοράζουν Armani, ακόμη και αν είναι απομίμηση. Μου αρέσει το γεγονός ότι είμαι δημοφιλής σε όλο τον κόσμο.
Τα τζιν αντιπροσωπεύουν τη δημοκρατία στη μόδα.
Ο λόγος που είμαι μετριόφρων και δεν προβάλλω τον εαυτό μου εκεί που θα ήθελα, είναι επειδή είμαι δημιουργικό μυαλό και ακόμη φιλοδοξώ να είμαι ”κάποιος”.
Πάντα ήμουν παρατηρητής. Προτιμούσα να ακούω, παρά να εκφράζομαι ανοιχτά. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που έχω διατηρήσει όλα αυτά τα χρόνια.
Αγαπώ τα διαχρονικά πράγματα που στο πέρασμα του χρόνου γίνονται ζωντανές αποδείξεις της τελειότητας.
Για να δημιουργήσεις κάτι εξαιρετικό, πρέπει η σκέψη σου να είναι αδιάκοπα επικεντρωμένη στην παραμικρή λεπτομέρεια.
Πάντα ήθελα να ντύνω τη γυναίκα που ζει και εργάζεται, όχι τη γυναίκα ενός πίνακα ή μιας φωτογραφίας.
H διαφορά μεταξύ του στυλ και της μόδας είναι η ποιότητα.
Είναι πολύ πιο εύκολο να δημιουργείς κάτι εντυπωσιακό και εφήμερο, από το να φτιάχνεις κάτι κλασικό αλλά την ίδια στιγμή επίκαιρο.
Ούτε στα πιο τρελά μου όνειρα δεν πίστευα ότι θα γινόμουν σχεδιαστής μόδας.
Ο πόλεμος μου δίδαξε ότι στον κόσμο δεν είναι όλα λαμπερά.
Πάντα υπάρχουν διαμαρτυρίες, είτε κάνεις κάτι καλό, είτε κάτι κακό. Ακόμη κι όταν κάνεις κάτι ωφέλιμο, οι άλλοι λένε ότι το κάνεις για διαφημιστικούς σκοπούς.
Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να λάβεις υπόψη σου όταν δημιουργείς. Οι φιλοδοξίες και το εγώ σου, ο τύπος και οι καταναλωτές είναι τα σπουδαιότερα. Ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος ότι θα είσαι και πάλι στην κορυφή.
Ακόμη κι όταν σκέφτεσαι ότι τα έχεις καταφέρει όπως ήθελες, πάλι ο τύπος σε περιμένει στη γωνία την επόμενη μέρα και οι καταναλωτές ζητούν ακόμη περισσότερα, οπότε εν συντομία πάντα μπορείς να κάνεις κάτι καλύτερο.
Διαβάστε επίσης: Κιάνου Ριβς: Ένα ταξίδι σεμνότητας και δύναμης