Όντρεϊ Χέπμπορν: Το μεγαλύτερο fashion icon που πέρασε ποτέ από την μεγάλη οθόνη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σαν σήμερα γεννήθηκε μία χαρισματική γυναίκα και ίσως το μεγαλύτερο fashion icon που πέρασε ποτέ από την μεγάλη οθόνη. Κύριες και κύριοι, η Όντρεϊ Χέπμπορν.

Με αφορμή την γέννηση της στις 4 Μαΐου του 1929, θα προσπαθήσουμε να ρίξουμε φώς σε κάποιες άγνωστες πτυχές της ζωής της. Γεννημένη στις Βρυξέλλες από πατέρα Ιρλανδό και μητέρα Ολλάνδεζα κουβαλούσε βασιλική κληρονόμιά, καθώς η μητέρα της είχε συγγένεια με τον Αυτοκράτορα Γουλιέλμο της Γερμανίας, ενώ ο πατέρας της με τον Δούκα του Χέπμπορν. Η πιο δύσκολη στιγμή της ζώης της, όπως έχει υποστηρίξει, ήταν όταν ο πατέρας της εγκατέλειψε την οικογένεια της μετά την χρεοκοπία του.

Νεανικά χρόνια

Πέρασε ένα μέρος των παιδικών της χρόνων σ’ ένα οικοτροφείο στο Λονδίνο. Έπειτα, και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, φοιτά στο Arnhem Conservatory της Ολλανδίας, μια σχολή καλών τεχνών όπου έμαθε μουσική και μπαλέτο. Μετά την είσοδο των Ναζί στην χώρα, η Όντρεϊ και η μητέρα της δυσκολεύονται να επιβιώσουν. Όπως είχε πει στους New York Times, κατά την περίοδο του πολέμου συμμετείχε ενεργά στην αντίσταση παραδίδοντας μηνύματα.

© Moviepix / Getty Images / Ideal Image

Μετά το τέλος του Πολέμου η νεαρή Χέπμπορν συνέχισε να κυνηγά το όνειρο της και συνεχίζει τις σπουδές της στο χορό. Σπουδάζει μπαλέτο στο Άμστερνταμ και έπειτα στο Λονδίνο. Το 1948 πραγματοποιεί το ντεμπούτο της στο μιούζικαλ “High Button Shoes” στο Λονδίνο, με διάφορους ρόλους να ακολουθούν.

Μπρόντγουεϊ

Σε ηλικία 22 ετών μετακομίζει στη Νέα Υόρκη για να πρωταγωνιστήσει στην παράσταση “Gigi” που ήταν βασισμένη στο έργο του Γάλλου συγγραφέα Colette. Δυο εβδομάδες μετά την πρεμιέρα του έργου, το Χόλιγουντ ήταν ξετρελαμένο και προσπαθούσε να προσεγγίσει τη νεαρή ηθοποιό. Μετά από δυο χρόνια έρχεται η παγκόσμια επιτυχία “Roman Holiday” (1953) με συμπρωταγωνιστή τον Γκρέγκορι Πεκ. Κοινό και κριτικοί λάτρεψαν την ερμηνεία της ως πριγκίπισσα Άννα, με αποτέλεσμα να κερδίσει το Όσκαρ Α΄γυναικείου ρόλου.

© Moviepix / Getty Images / Ideal Image

Τον επόμενο χρόνο επιστρέφει ξανά στο Μπρόντγουεϊ για να πρωταγωνιστήσει στο έργο “Ondine” με τον Μελ Φερέρ. Ενσαρκώνοντας ένα ρόλο που βρίσκει και χάνει την αγάπη καταφέρνει να κερδίσει βραβείο Tony καλύτερης ηθοποιού. Καθώς οι χαρακτήρες στο έργο απομακρύνονταν ο ένας από τον άλλο, η Χέπμπορν και ο Φερέρ ήρθαν κοντά και παντρεύτηκαν το 1954 στην Ελβετία.

Κινηματογράφος

Πίσω στην έβδομη τέχνη, η ηθοποιός πρωταγωνίστησε σε ακόμα μια ταινία άξιας βραβείων, την “Sabrina” (1954). Σιγοτραγουδώντας το “La Vie en Rose” της Εντίθ Πιαφ, γερμένη στον ώμο του Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ θα κάνει το τραγούδι διάσημο στην Αμερική. Κερδίζει ακόμη μια υποψηφιότητα για Όσκαρ για αυτή τη γλυκόπικρη ρομαντική κομεντί.

© Moviepix / Getty Images / Ideal Image

Αποδεικνύοντας το ταλέντο της στο χορό, πρωταγωνιστεί στο πλευρό του Φρεντ Αστέρ στο μιούζικαλ “Funny Face” το 1957. Τα ρούχα σε αυτην την ταινία ήταν σχεδιασμένα από τον Givenchy, έναν από τους καλύτερους της φίλους. To 1956 πρωταγωνιστεί μαζί με τον άνδρα της και τον Χένρι Φόντα στη διασκευή του έργου του Τολστόι “War and Peace”. Τρία χρόνια αργότερα εξασφαλίζει άλλη μια υποψηφιότητα για Όσκαρ με την συμμετοχή της στην ταινία “The Nun’s Story”.

Επιστρέφοντας στις “classy και glamorous” ρίζες της η Χέπμπρον πρωταγωνιστεί στην ταινία σταθμό για την καριέρα της, “Breakfast at Tifanny’s”, η οποία ήταν βασισμένη στο μυθιστόρημα του Τρούμαν Καπότε. Το σενάριο αφορά ένα κορίτσι από την Νέα Υόρκη γεμάτο μπελάδες και εξιστορεί τη σχέση της μ’ έναν ανερχόμενο συγγραφέα.

© Moviepix / Getty Images / Ideal Image

Για το υπόλοιπο της δεκαετίας του 1960 συμμετείχε σε ποικίλες ταινίες όπως οι “Charade” (1963), “My Fair lady” (1964) και “Wait Until Dark” (1967). Τις δεκαετίες 1970 και 1980 δεν ήταν τόσο ενεργή καλλιτεχνικά. Το 1976 εμφανίστηκε στο πλευρό του Σον Κόνερι στο “Robin and Marian”. To 1979 πρωταγωνίστησε με τον Μπεν Γκαζάρα στο θρίλερ “Bloodline”, ακολούθησε ακόμη μια συνεργασία στην κωμωδία “They All Laughed” to 1981. Η τελευταία συμμετοχή της στην μεγάλη οθόνη ήταν με την ταινία “Always” (1989) σε σκηνοθεσία Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Η Όντρει Χέπμπορν συμπρωταγωνίστησε με πολλούς μεγάλους άνδρες ηθοποιούς, πολλοί από τους οποίους αυτούς ήρθαν κοντά της. Ο Ρεξ Χάρισον αποκαλούσε την Όντρεϊ αγαπημένη του παρτενέρ, ο Κάρι Γκραντ λάτρευε να την πειράζει και μάλιστα κάποτε είπε: “Το μόνο που θέλω για τα Χριστούγεννα είναι μια φωτογραφία ακόμη με την Όντρεϊ Χέπμπορν”. Ο Γκρέγκορι Πεκ έγινε δια βίου φίλος της. Μερικοί πιστεύουν ότι ο Μπόγκαρτ και η Χέπμπορν δεν τα πήγαιναν καλά, μα αυτό δεν είναι αλήθεια. Ο Μπόγκαρτ τα πήγαινε καλά μαζί της όσο κανείς άλλος στο πλατό. Αργότερα η Χέπμπορν είπε: “Καμιά φορά είναι οι λεγόμενοι “σκληροί άντρες” που τελικά είναι οι πιο στοργικοί, όπως υπήρξε ο Μπόγκι μαζί μου.”

Φιλανθρωπικό έργο

Τα τελευταία χρόνια της ζωή της τα αφιέρωσε στα παιδιά. Έγινε πρέσβειρα καλής θελήσεως της UNICEF στο τέλος της δεκαετίας του 1980. Ταξίδεψε σ΄όλο τον κόσμο με στόχο να αφυπνίσει το κοινό για τα παιδιά που βρίσκονται σε ανάγκη. Aπό προσωπική εμπειρία ήξερε τι θα πει πείνα, πίσω στις σκοτεινές μέρες της Γερμανικής Κατοχής. Έκανε πάνω από 50 ταξίδια σε Αφρική, Ασία, Κεντρική και Νότια Αμερική για να βοηθήσει στο εργο της UNICEF.

© Hulton Archive / Getty Images / Ideal Image

Το 1992, ο Αμερικανός Πρόεδρος Τζωρτζ Μπους της απένειμε το “Προεδρικό Μετάλλιο της Ελευθερίας” ως αναγνώριση για της δουλειά της με τη UNICEF, και η Ακαδημία των Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών το “Βραβείο Ανθρωπισμού Τζιν Χέρσολτ” για τη συνεισφορά της στην ανθρωπότητα. Αυτό της δόθηκε μετά θάνατον και το παρέλαβε εκ μέρους της ο γιος της.

Το έργο για την βοήθεια των παιδιών συνεχίζεται ακόμα και σήμερα. Οι γιοί της ίδρυσαν έναν οργανισμό στην UNICEF προς τιμή της μητερας τους, που συνεχίζει το φιλανθρωπικό της έργο ακόμη και σήμερα.

Κληρονομιά

Η Όντρεϊ Χέπμπορν μέχρι σήμερα θεωρείται πρότυπο ομορφιάς και κομψότητας. Συχνά την αποκαλούσαν μια από τις ομορφότερες γυναίκες όλων των εποχών. Ο τρόπος ντυσίματός της παραμένει δημοφιλής ανάμεσα στο γυναικείο πληθυσμό. Αντίθετα με την εικόνα αυτή, και παρόλο που στη Χέπμπορν άρεσε η μόδα, δεν έδινε και τόση σημασία στο θέμα. Συχνά προτιμούσε απλό και άνετο ντύσιμο. Επίσης, ποτέ δεν θεώρησε τον εαυτό της ιδιαίτερα ελκυστικό. Σε μια συνέντευξη το 1959 είπε: “Μπορείς ακόμη και να πεις πως μισούσα τον εαυτό μου για κάποιες περιόδους. Ήμουν πολύ χοντρή, ή ίσως πολύ ψηλή, ή απλά πολύ άσχημη…”

Αποφθέγματα και φράσεις

– Συνήθιζε να απαγγέλει στους γιούς της το αγαπημένο της ποίημα: “Δοκιμασμένες στο Χρόνο συμβουλές ομορφιάς:
Για όμορφα χείλη, να λες μόνο όμορφα λόγια
Για όμορφα μάτια να κοιτάς μόνο το καλό στους ανθρώπους
Για όμορφη σιλουέτα να μοιράζεσαι το φαγητό σου με αυτούς που πεινούν
Για όμορφα μαλλιά, να αφήνεις ένα παιδί να στα χαϊδεύει μια φορά τη μέρα
Για όμορφο βάδισμα, να περπατάς με τη γνώση ότι δεν θα περπατάς ποτέ μόνος σου.”
– “Τα ευτυχισμένα κορίτσια είναι τα πιο όμορφα.”
– “Το μακιγιάζ μπορεί μόνο να σε κάνει όμορφη εξωτερικά, αλλά δεν μπορεί να σε βοηθήσει αν είσαι άσχημη εσωτερικά. Εκτός αν φας το μακιγιάζ.”
– “Τίποτα δεν είναι αδύνατον. Η ίδια η λέξη λέει πως όλα είναι δυνατόν να συμβούν.”


Διαβάστε επίσης: Μαθήματα στυλ από τον Γκρέγκορι Πεκ, έναν από τους μεγαλύτερους σταρ όλων των εποχών!

Share.

Comments are closed.