Ο Κρίστιαν Μπέιλ διαθέτει τη στόφα ενός μεγάλου ηθοποιού και η άνοδός του στο Χόλιγουντ οφείλεται σε ένα συνδυασμό ταλέντου, σκληρής, δουλειάς, τύχης και οικογενειακών γονιδίων.
Ο Μπέιλ, ο οποίος γεννήθηκε πριν από χρόνια 50 χρόνια στην Ουαλία, είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του και αυτό οφείλεται εν μέρει στην μοναδική ικανότητά του να μεταμορφώνεται ολοκληρωτικά από ρόλο σε ρόλο, μπαίνοντας στο πετσί κάθε χαρακτήρα που αναλαμβάνει να ενσαρκώσει.
Το χρίσμα στον λαμπερό κόσμο του κινηματογράφου το έλαβε από τον Στίβεν Σπίλμπεργκ, όταν τον επέλεξε, για να παίξει στο έπος του “Η αυτοκρατορία του ήλιου”. Εντυπωσίασε στο ρόλο ενός μικρού Άγγλου που έχει αποχωριστεί τους γονείς του και βρίσκεται χαμένος σε ένα ιαπωνικό στρατόπεδο αιχμαλώτων κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Τότε έλαβε και το βραβείο παιδικής ερμηνείας από το National Board of Review.
Φαίνεται ότι οι θυσίες του επιχειρηματία και πιλότου πατέρα του, που έβαλε σε δεύτερη μοίρα τα επαγγελματικά του για χάρη της υποκριτικής καριέρας του γιου του, και η ενθάρρυνση της μητέρας του που δούλευε ως περφόμερ σε τσίρκο, είχαν τελικά θετικό αποτέλεσμα.
Από το “The Machinist” μέχρι το “American Psycho” και από το “The Fighter” μέχρι το “The Dark Knight Rises”, ο Μπέιλ έχει ουκ ολίγες φορές υποβάλει το σώμα του σε ακραίες δοκιμασίες, ούτως ώστε να αναπαραστήσει όσο το δυνατόν πιο πειστικά το εκάστοτε ρόλο.
Ο Κρίστιαν Μπέιλ είναι ένας παθιασμένος ηθοποιός που θα κάνει τα πάντα για έναν ρόλο. Στην “Αυγή της απόδρασης” του Βέρνερ Χέρτσογκ (μια υποτιμημένη ταινία που πολλοί θεωρούν ότι ο Μπέιλ πετυχαίνει την καλύτερη ερμηνεία του) υποδύθηκε έναν Αμερικανό αιχμάλωτο των Βιετκόνγκ καταβροχθίζοντας πραγματικά σκουλήκια, ενώ έχασε περίπου 30 κιλά για να υποδυθεί έναν άνθρωπο που πάσχει από αϋπνία στον “The Machinist”.
Στο “The Fighter” του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ, που του χάρισε ένα Οσκαρ στην κατηγορία του Β’ αντρικού ρόλου, έχασε περίπου 13 κιλά ώστε να διαφανεί η νευρώδης κορμοστασιά του, φθαρμένη λόγω του τρόπου ζωής του.
Είναι τόσο πειστικός στον ρόλο του εθισμένου στο κρακ πρώην πυγμάχου και νυν προπονητή του αδελφού του (Μαρκ Γουόλμπεργκ) που δεν θα μας έκανε εντύπωση αν ανακαλύπταμε ότι για να μπει στο πετσί του ρόλου ο Μπέιλ πήρε κρακ στην πραγματικότητα!
Για τον ρόλο του κατά συρροήν δολοφόνου Πάτρικ Μπέιτμαν στην ταινία “American Psycho” ο Κρίστιαν Μπέιλ υπέστη την πρώτη του μεγάλη σωματική μεταμόρφωση για έναν ρόλο. Για να ενσαρκώσει τον τελειομανή και νάρκισσο χρηματιστή της Wallstreet, ο ηθοποιός ασκούταν μεθοδικά και με επιμονή ώστε να αποκτήσει κοιλιακούς και ένα λιγνό – σφιχτοδεμένο σώμα, ακολουθώντας πρωτεϊνική διατροφή. Σύμφωνα με τον ίδιο: “Ήταν το πιο περιοριστικό διατροφικό πρόγραμμα που είχα ακολουθήσει για μια ταινία μέχρι τότε”.
To 2019 διεκδίκησε ακόμα ένα βραβείο Όσκαρ για την ερμηνεία του στην ταινία “Vice” στην οποία υποδύθηκε τον Ντικ Τσέινι και έδειξε με εντυπωσιακό τρόπο πώς ο δεύτερος στην ιεραρχία την περίοδο διακυβέρνησης των ΗΠΑ από τον Τζορτζ Μπους ελέγχει τα πράγματα υπέρ του.
Φυσικά για μία ακόμη φορά ο Μπέιλ ρωτήθηκε για την αυξομείωση των κιλών του για τις ανάγκες των ρόλων του. O ίδιος απάντησε ότι τον παρακολουθεί διατροφολόγος, επειδή θέλει να βρίσκεται σε καλή φυσική κατάσταση όταν τελειώνουν τα γυρίσματα μιας ταινίας. Εξομολογήθηκε ωστόσο ότι παλαιότερα είχε επινοήσει δικές του μεθόδους για την αύξηση ή μείωση του βάρους, χωρίς να δίνει προσοχή σε ιατρικούς βασικούς κανόνες.
Αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα της υποκριτικής δυνότητας του Μπέιλ, ο οποίος έχει κερδίσει δικαίως το προσωνύμιο ο “χαμαιλέοντας” του Χόλιγουντ. Ο ίδιος ωστόσο κρατά χαμηλό προφίλ, παρά τα εξαιρετικά σχόλια που έχει λάβει κατά καιρούς, λέγοντας πως “Δεν είναι θέμα ‘μεθόδου’, είναι ο μόνος τρόπος που έχω βρει να λειτουργεί σε μένα. Μακάρι να είχα την εκπαίδευση να κάνω τα πράγματα πιο απλά.”
Να σημειώσουμε πως ο ηθοποιός έκανε πριν δύο χρόνια το ντεμπούτο του Κινηματογραφικό Σύμπαν της Marvel υποδυόμενος τον Gorr the God Butcher στην ταινία “Thor: Love and Thunder”.
Διαβάστε επίσης: 20 μαθήματα ζωής από τον “παίκτη” Φίοντορ Ντοστογιέφσκι