Κουέντιν Ταραντίνο: 8 λόγοι που θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ο Κουέντιν Ταραντίνο θεωρείται πλέον ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες των τελευταίων ετών. Έχει κερδίσει πολλά βραβεία και όλοι θέλουν να συνεργαστούν μαζί του. Οι ταινίες του είναι ανατρεπτικές και έχει μια μοναδική ικανότητα να γράφει διαλόγους που να μας κάνουν να αμφισβητούμε τις δικές μας αποφάσεις για την ζωή. Οι χαρακτήρες του είναι τέτοιοι που μόνο θα μπορούσες να ονειρευτείς την ύπαρξη τους, και φυσικά έχει πάντα τους καλύτερους ηθοποιούς για να τους ενσαρκώνουν.

Τελικά τι είναι αυτό που κάνει τον Ταραντίνο τόσο σπουδαίο; Από που παίρνει ιδέες και τι είναι αυτό που τον εμπνέει στο να δημιουργεί τόσο μοναδικές ταινίες και να γράφει τόσο συναρπαστικούς διαλόγους; Σίγουρα τίποτα απ’ όσα έχει καταφέρει δεν είναι τυχαίο, οπότε αποφασίσαμε να σας παρουσιάσουμε τους 8 λόγους που το “τρελό” αυτό παιδί του Χόλιγουντ, θεωρείται ένας από τους καλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών.

Έχει την ικανότητα να βλέπει το ταλέντο στους ανθρώπους

Ο Ταραντίνο έχει μια ιδιαίτερη ικανότητα να ξεχωρίζει αν ένας ηθοποιός είναι ταλαντούχος και πολλές έχει χρησιμοποιήσει ανθρώπους στις ταινίες του, που άλλοι σκηνοθέτες δεν θα το σκεφτόντουσαν καν. Για παράδειγμα στην ταινία “True Romance”, τους πρωταγωνιστικούς ρόλους είχαν οι Κρίστιαν Σλέιτερ και Πατρίσια Αρκέτ, και ήταν αρκετά περίεργο αν σκεφτεί κανείς ότι στην ταινία έπαιζαν και οι Τζέιμς Γκαντολφίνι, Μπραντ Πιτ και Γκάρι Όλντμαν. Ωστόσο, αυτή είναι η “ομορφιά” του Ταραντίνο, καθώς δεν βάζει στο καστ των ταινιών του ανθρώπους με βάση τη δημοτικότητα, αλλά με βάση την ικανότητά τους να παίξουν τους ρόλους που τους έχουν δοθεί. Το να βλέπεις ταλέντα στους ανθρώπους είναι ένα ταλέντο από μόνο του, και σίγουρα ο Ταραντίνο το έχει σε μεγάλο βαθμό.

© Martyn Goodacre / Getty Images  / Ideal Images

Δεν φοβάται να νευριάσει τους ανθρώπους

Οι κριτικές στις ταινίες του Ταραντίνο περιλαμβάνουν συνήθως τις λέξεις αμφιλεγόμενη, συναρπαστική και σκανδαλώδης. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι αν δεν κάνεις ταινίες που θα κάνουν τους ανθρώπους να αισθανθούν κάτι, τότε τι κάνουν οι ταινίες σου; Είναι ένας σκηνοθέτης που παίρνει τον χρόνο του για να δημιουργήσει μια ταινία, πράγμα που του δίνει την δυνατότητα να αγγίξει την τελειότητα. Για παράδειγμα, μια ταινία όπως το “Django Unchained”, θα ήταν συνήθως ενός έγχρωμου σκηνοθέτη, ο οποίος έχει κάποια σχέση με τον αγώνα που κάνει ο πρωταγωνιστής, ωστόσο, ο Ταραντίνο ήθελε να πει την ιστορία ενός σκλάβου ο οποίος δεν ήταν πρόθυμος να υποχωρήσει. Με άλλα λόγια δεν φοβάται να “λερώσει” τα χέρια του.

Πορεύεται με βάση αυτά που γνωρίζει

Δεν φοβάται να χρησιμοποιήσει υποτιμητικούς και ρατσιστικούς διαλόγους. Είναι σαν να λέει ακριβώς αυτό που σκέφτεται. Αυτό το γεγονός έχει αναστατώσει πολλούς ανθρώπους, οι οποίοι έχουν διαμαρτυρηθεί και αρνήθηκαν να δουν τις ταινίες του. Ο ίδιος πάντως εμμένει στο να γράφει χαρακτήρες με σκοπό να δείχνουν αληθινοί, και αν σοκάρουν ή προσβάλλουν μερικούς ανθρώπους, ας είναι. Ο ίδιος μεγάλωσε μέσα σε μια ισχυρή μαύρη κοινότητα και πάντα αισθανόταν μια σύνδεση με αυτούς τους ανθρώπους, κάτι που τον οδήγησε να θέλει να πει τις ιστορίες τους και τι έμαθε από αυτούς.

Είναι απλός άνθρωπος

Ο Ταραντίνο ζει μια ήσυχη και απλή ζωή, και όταν δεν βρίσκεται στην προώθηση μιας ταινίας, χάνεται από τα φώτα της δημοσιότητας. Ακόμα και όταν παντρεύτηκε το 2018, ουσιαστικά κανείς δεν το ήξερε, εκτός από μερικούς φίλους που είχαν προσκληθεί στην τελετή. Υποτίθεται ότι ζει στο Λος Άντζελες, ωστόσο κανένας παπαράτσι δεν τον έχει αποθανατίσει να πετάει τα σκουπίδια του ή να αγοράζει έναν καφέ. Ο άνθρωπος ουσιαστικά είναι μάγος και καταφέρνει να διατηρεί την ιδιωτικότητα του αλλά και ένα επίπεδο φήμης, που είναι δύσκολο να διατηρηθεί αν δεν είσαι ενεργός στα social media.

Οι διάλογοι του

Παρά το γεγονός ότι έχει αναστατώσει πολλούς ανθρώπους με τα λόγια του, ο ίδιος γράφει με τον τρόπο που οι άνθρωποι μιλούν πραγματικά. Οι διάλογοι του είναι μακροσκελείς και πολλές φορές δεν προσθέτουν κάτι επιπλέον στην πλοκή της ταινίας, απλά είναι μερικά γεγονότα που ίσως δεν ήξερες ή απλά για να γελάσεις. Είναι ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του σκηνοθέτη, το οποίο τον κάνει να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους.

Χιούμορ σε ταινίες

Ανεξαρτήτως του είδους, ο Τάραντινο πάντα βρίσκει έναν τρόπο να εισάγει το χιούμορ στις ταινίες του. Ακόμη και σε πιο σοβαρές ταινίες, όπως το “Inglorious Bastards” και το “Django Unchanined”, ο Ταραντίνο βρήκε τον τρόπο να μας κάνει να γελάσουμε. Αψηφάει τους κανόνες μιας δραματικής ταινίας και καταφέρνει να προσθέσει μερικές αστείες ατάκες, καθώς θεωρεί ότι και στην πραγματική ζωή τα συναισθήματα μας είναι ανάμεικτα, και πως ακόμα και σε μια θλιβερή στιγμή μπορεί να υπάρξει χιούμορ.

Αφήνει τους ηθοποιούς να αυτοσχεδιάσουν

Είναι γνωστό ότι ο Ταραντίνο δίνει τον χώρο στους ηθοποιούς που συνεργάζεται να αυτοσχεδιάσουν. Για παράδειγμα στο “Django Unchained”, στην περίφημη σκηνή όπου ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο σπάει ένα ποτήρι και ματώνει το χέρι του – κάτι που δεν έγινε επίτηδες – ο Ταραντίνο άφησε να συνεχιστεί το γύρισμα κανονικά, που είχε ως αποτέλεσμα μια από τις καλύτερες σκηνές της ταινίας.

© Kevin Winter / Getty Images  / Ideal Images

Κλέβει

Ο Τάραντινο είπε κάποτε ότι ο λόγος για τον οποίο οι ταινίες του είναι τόσο σπουδαίες είναι ότι “κλέβει” μεγάλες στιγμές από άλλες ταινίες. Στο “Pulp Fiction”, η περίφημη χορευτική σκηνή με τους Ούμα Θέρμαν και Τζον Τραβόλτα ήταν από την ταινία “Bande à part” του Ζαν Λυκ Γκοντάρντ. Ο ίδιος έχει αναφέρει σε συνέντευξη του ότι: “Κλέβω από κάθε ταινία που έγινε ποτέ”. Δεν θα λέγαμε ότι “κλέβει”, αλλά ότι χρησιμοποιεί σκηνές από ταινίες που τον έχουν επηρεάσει και τις ενσωματώνει στις δικές του με αριστοτεχνικό τρόπο. Αυτό είναι πράγματι κάτι που πολλοί σκηνοθέτες κάνουν, αλλά μόνο ο Ταραντίνο το έχει τελειοποιήσει.

Είναι ένας μοναδικός σκηνοθέτης και ένας ταπεινός άνθρωπος, ο οποίος ξέρει ότι η επιτυχία βασίζεται σε πολλά πράγματα, όχι μόνο στο ταλέντο…


Διαβάστε επίσης: 10 διάσημοι σκηνοθέτες αποκαλύπτουν ποια είναι η αγαπημένη τους ταινία τρόμου

Share.

Comments are closed.