6 ταινίες που αποδεικνύουν το τεράστιο ταλέντο του σερ Άντονι Χόπκινς

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

“Κάθε φορά που προσπαθώ να συνταξιοδοτηθώ ή ακόμα και να σκεφτώ να αποσυρθώ από την υποκριτική, ο ατζέντης μου έρχεται με ένα σενάριο”, είχε πει πριν μερικά χρόνια ο 86χρονος πλέον σερ ‘Αντονι Χόπκινς.

Γεννήθηκε την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1937 στη βιομηχανική πόλη Πορτ Τάλμποτ της Νότιας Ουαλίας, και θέλησε να γίνει ηθοποιός αφού είδε 15 συνεχόμενες φορές το “Limelight” του Τσάπλιν. Οι γονείς του είχαν αρτοποιείο και ο ίδιος ήταν πάντοτε αουτσάιντερ: δεν είχε επιτυχία ούτε στο σχολείο, ούτε στον αθλητισμό. Μόνο η ενασχόλησή του με τη μουσική και με το πιάνο του έδινε ελπίδα. Αλλά όταν ένας δάσκαλος του οικοτροφείου θέλησε να τον ωθήσει να γίνει ακόμα καλύτερος σταμάτησε αμέσως, καθώς δεν μπορούσε ποτέ να αντέξει συμβουλές όσον αφορά τη ζωή και τη μουσική.

Τελικά κατάφερε να γίνει ένας από τους καλύτερους και πιο ταλαντούχους ηθοποιούς όλων των εποχών, αν και εξακολουθεί να ομολογεί ότι μερικές φορές του περνά η σκέψη ότι όλα είναι μια τεράστια παρεξήγηση.

Το κινηματογραφικό του έργο περιλαμβάνει εκατοντάδες ταινίες, εμείς ωστόσο διαλέξαμε μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες της φιλμογραφίας του.

Ο Άνθρωπος Ελέφαντας

Στην Αγγλία του 19ου αιώνα ένας γιατρός ανακαλύπτει τον “Άνθρωπο Ελέφαντα”, έναν εντελώς παραμορφωμένο άντρα, ο οποίος πάσχει από μια πολύ σπάνια ασθένεια. Θα τον περιθάλψει, αλλά ο άνθρωπος που τον είχε υπό την κηδεμονία του θα τον απαγάγει στη Γαλλία, όπου θα τον περιφέρει σαν δημόσιο θέαμα.

Το Λιοντάρι του Χειμώνα

Βρισκόμαστε στο έτος 1183. Όπως κάθε πολιτικός άνδρας της εποχής του, έτσι και ο βασιλιάς της Αγγλίας Χένρι ΙΙ θεωρεί καλό κάπου-κάπου να βγαίνει βόλτα με τη γυναίκα του και να επιδεικνύει στο κοινό την βασιλική οικογενειακή θαλπωρή. Η βασίλισσα Έλενορ, από καιρό εξορισμένη σε κάποιο ξεχασμένο κάστρο, δέχεται την πρόσκληση του βασιλιά Χένρι να περάσουν μαζί με τα τρία τους παιδιά την ημέρα. Ο βασιλιάς Χένρι προσπαθώντας να διατηρήσει στενούς δεσμούς με την οικογένεια τους επιδιώκει την ενδυνάμωση της δικής του βασιλείας, εμποδίζοντας οποιοδήποτε πιθανό σχέδιο ανατροπής του από τη γυναίκας του ή τους τρεις γιους του: Ριχάρδο το Λεοντόκαρδο, Πρίγκιπα Τζέφρι και Πρίγκιπα Τζον. Παρόλες όμως τις προσπάθειες του Χένρι να κρατήσει ακέραια την εξουσία του, η Έλενορ καταφέρνει τελικά να πάρει το θρόνο, δημιουργώντας ένα ισχυρό βασίλειο για την ίδια και τα παιδιά της ακόμα και για μετά το θάνατό της.

Τα απομεινάρια μιας μέρας

Η ταινία του Τζ. Άιβορι είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του νομπελίστα Άγγλο-Ιάπωνα συγγραφέα Καζούο Ισιγκούρο και κέρδισε 8 υποψηφιοτητες για βραβείο Όσκαρ. Είναι το πορτρέτο ενός τέλειου μπάτλερ που αφιερώνει 30 χρόνια ζωής στην υπηρεσία ενός Αγγλου λόρδου, με φιλοναζιστικές ιδέες.

Σιωπή των Αμνών

Η “Σιωπή των Αμνών” θεωρείται μέχρι σήμερα μια από τις τρομακτικότερες ταινίες του κινηματογράφου. Σε αντίθεση με τις αρχικές εκτιμήσεις σχετικά με την πορεία της, ήταν από τις πρώτες ταινίες θρίλερ που κέρδισαν Όσκαρ.

Όσον αφορά την πλοκή, μια νεαρή πράκτορας του FBI αναλαμβάνει να εξιχνιάσει μια σειρά διαδοχικών φόνων ενός στυγερού δολοφόνου με το όνομα Μπάφαλο Μπιλ. Για να μπει στο μυαλό του και να καταφέρει να τον συλλάβει, ζητά τη βοήθεια του ειδεχθή δολοφόνου, Χάνιμπαλ Λέκτερ, που βρίσκεται κάτω από δρακόντεια μέτρα, στην απομόνωση της φυλακής.

Ο Αμπιγιέρ

Μέσα από τη σχέση ενός μεγάλου Σαιξπηρικού ηθοποιού με τον αμπιγιέρ του, παρακολουθούμε με τις διακυμάνσεις της ανθρώπινης συμπεριφοράς και ψυχολογίας σ’ ένα παιχνίδι εξουσιαστή – εξουσιαζόμενου, ζωής – θανάτου. Οι ερμηνείες των δυο πρωταγωνιστών είναι συγκλονιστικές.

Ο Πατέρας

Ο Χόπκινς υποδύεται το Άντονι, έναν άντρα σχεδόν ογδόντα χρονών που πάσχει από άνοια και αρνείται να δεχτεί τις νοσοκόμες που προσλαμβάνει η κόρη του για να τον φροντίζουν. Καθώς προσπαθεί να συμφιλιωθεί με τη νέα κατάσταση, αρχίζει να αμφισβητεί τους αγαπημένους του, το μυαλό του, ακόμα και την ίδια την πραγματικότητα γύρω του.


Διαβάστε επίσης: Ο Άντονι Χόπκινς μεταμορφώνεται στον “πατέρα της ψυχανάλυσης”, Σίγκμουντ Φρόιντ

Share.

Comments are closed.