Angelo Bonati, ο άνθρωπος πίσω από τα Panerai

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μετά από 21 χρόνια στην εταιρεία, ο άνθρωπος που μας έμαθε τα Panerai παραιτείται.

Δεν είναι μετριοπαθές να λέμε ότι ο Angelo Bonati είναι η Panerai – ή τουλάχιστον ήταν για τα τελευταία 21 χρόνια. Ο Bonati ήταν ο πρώτος υπάλληλος που προσέλαβε η εταιρεία ρολογιών όταν εξαγοράστηκε απο το luxury group Richemont. Προηγουμένως, η Panerai ήταν μια αρκετά μικρή ωρολογοποιία με έδρα τη Φλωρεντία, της οποίας ο μεγαλύτερος ρόλος ήταν να προμηθεύει όργανα και εξαρτήματα ωρολογιακών μηχανισμών στο ιταλικό ναυτικό.

“Υπήρχε ένα τραπέζι, ένα γραφείο – και εγώ”, δήλωσε ο Bonati το 1997

Μετά από 21 χρόνια στην εταιρεία – 18 από τα οποία ως CEO – ο Bonati κατάφερε να φέρει τα Panerai, απο τα στενάκια της Φλωρεντίας στην πρώτη σειρά του Σαλονιού της Γενεύης. Διατηρώντας στον σχεδιασμό των Panerai την ακεραιότητα της φιλοσοφίας της μάρκας, ο Bonati καθιέρωσε μια ξεκάθαρη και συγκεκριμένη ταυτότητα στο brand.

PANERAI_SIHH 2018_BOOTH

Ενα όραμα

Σήμερα, η σειρά Panerai αναγνωρίζεται ευρέως στην κοινότητα της ωρολογοποιίας ως μια απο τις πιο αξιόλογες. Δεν ήταν όμως πάντα έτσι, καθώς υπήρξαν κάποιες αντιστάσεις τις πρώτες μέρες του brand, αλλά αντί να υποκύψει στις πιέσεις της αγοράς ή να θυσιάσει την ακεραιότητα του σχεδίου, ο Bonati επέμεινε στο όνειρο και στο όραμά του.

“Το όνειρο ήταν να καθιερώσουμε μια μάρκα ξεκινώντας από την Luminor Marina Panerai”, δήλωσε ο Bonati στο παρελθόν. “Αυτό ακριβώς κάναμε.”

Αυτό που λίγοι στη βιομηχανία θα μπορούσαν να προβλέψουν, ήταν ότι τα Panerai θα πρωταγωνιστούσαν στην αγορά και θα διαδιδόταν η τρέλα του «μεγάλου ρολογιού». Τα ρολόγια διαρκώς μεγάλωναν από τις παραδοσιακές διαστάσεις των 34mm στα 44mm και ακόμα μεγαλύτερες.

Στην πραγματικότητα, το πρώτο Panerai που ο Bonati δημιούργησε σε μεγαλυτερη διάσταση, ήταν το Luminor Marina Panerai, το οποίο είχε μέγεθος 44 χιλιοστών.

Βυθιστείτε ή κολυμπήστε

Το μεγαλύτερο μέγεθος και το πάχος ήταν κάτι για το οποίο πολλοί λιανοπωλητές ήταν επιφυλακτικοί. Μερικοί απέρριψαν το ρολόι όταν ο Bonati τους ζήτησε να το τοποθετήσουν στις βιτρίνες των καταστημάτων τους. Όμως, αν και οι άνθρωποι ίσως δεν ήταν απόλυτα πεπεισμένοι ότι ένα βαρύτερο ρολόι ήταν κατάλληλο για καθημερινή χρήση, ο Bonati αναγνώρισε ωστόσο ότι προκάλεσε μια αίσθηση.

Σύμφωνα με τον ωρολογοποιό, υπήρξαν μόνο δύο αντιδράσεις στις πρώτες μέρες. Ήταν είτε “αυτό είναι φανταστικό!” Είτε “αυτό είναι μαλακίες!”

Ο Bonati όμως ήξερε ότι το επιπλέον βάρος εξυπηρετούσε έναν σκοπό. Δεν βοήθησε μόνο το ρολόι να επιβιώσει κάτω απο το νερό για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά ακόμα και σε πολεμικές ζώνες – όπως επισήμαναν οι ιταλικές ναυτικές δυνάμεις.

Ο Bonati δημιούργησε εμπιστοσύνη και ορισμένοι έμποροι λιανικής πώλησης που αγόρασαν 30 ρολόγια είδαν την αυξημένη ζήτηση και ζήτησαν 200 επιπλέον ή και 300. Η επιτυχία είχε έρθει.

Officine Panerai CEO Angelo Bonati Institutional Portrait

Σύγχρονη καινοτομία

Το όνειρο του Bonati άρχισε να γίνεται πραγματικότητα. Η μάρκα τώρα επεκτάθηκε και άλλες ηπείρους, χρησιμοποίησε τα πιο σύγχρονα υλικά και έκανε πρωτοποριακά άλματα στην ωρολογοποιία. Ένα τέτοιο άλμα ήταν έγινε και πρόσφατα με τη νέα σειρά Luminor Due.

Η Panerai πήρε το αγαπημένο της ρολόι Luminor και το συρρίκνωσε, ώστε να γίνει 40% λεπτότερο, δίνοντας του μια πιο κομψή αίσθηση. Ιδανικό για εκείνους που θέλουν να φορούν το ρολόι τους με κοστούμι.

Μπορεί ο Bonati να απομακρύνεται από την εταιρεία, η επιρροή του γκουρού των ρολογιών παραμένει πολύ αισθητή. Όπως φαίνεται λοιπόν μπορείτε να βγάλετε τον Bonati από τα Panerai, αλλά τα Panerai θα είναι για πάντα Bonati.

Share.

Comments are closed.