Το νέο Ford Focus

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Το νέο Ford Focus λανσάρει προηγμένα χαρακτηριστικά και φέρνει τεχνολογίες συνώνυμες με την αυτοματοποίηση. Όλα αυτά έχουν εγκατασταθεί σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο και στοχεύουν στην προστασία, στην ασφαλή οδήγηση και στο παρκάρισμα, ενώ είναι σχεδιασμένες για να κάνουν την οδηγική εμπειρία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και ασφαλέστερη.

Το ACC με Stop and Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring βοηθά το αυτοκίνητο να διατηρεί μία απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Παράλληλα μειώνει το στρες στα μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας. To σύστημα ACC σταματά τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας μέχρι το 50% της συνολικής δύναμης πέδησης και να το εκκινεί αυτόματα εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Για στάσεις μεγαλύτερες των 3 δευτερολέπτων, ο οδηγός μπορεί να πιέσει ένα μπουτόν στο τιμόνι ή να πατήσει ελαφρώς το γκάζι.

Υπάρχει η τεχνολογία Lane Centring, που παρακολουθεί τις σημάνσεις του δρόμου και μπορεί να εφαρμόσει ελαφριά αλλά αισθητή ροπή στο τιμόνι ώστε το όχημα να παραμένει στο κέντρο της λωρίδας, όποτε ενεργοποιείται το σύστημα ACC. Σχεδιασμένο για να υποστηρίζει τους οδηγούς σε ταχύτητες έως 200 km/h, η τεχνολογία θα προσφέρει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, εάν διαπιστώσει έλλειψη εντολών στο τιμόνι από τον οδηγό.

Το Adaptive Front Lighting System με Predictive curve light (προληπτικός φωτισμός στροφών) και Sign-based light (φωτισμός ανάλογα με την οδική σήμανση) της Ford για πρώτη φορά προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για μέγιστη ορατότητα πριν το όχημα φτάσει σε μία στροφή, διασταύρωση ή κυκλικό κόμβο. Το σύστημα χρησιμοποιεί την εμπρόσθια κάμερα για παρακολούθηση των σημάνσεων των λωρίδων μέχρι 65 μέτρα μπροστά, επιτρέποντας στους προβολείς να εστιάζουν προληπτικά προς το εσωτερικό των στροφών για βελτιωμένη ορατότητα, αντί να βασίζεται αποκλειστικά στις εντολές του οδηγού στο τιμόνι.

Το Focus είναι επίσης το πρώτο όχημα της Ford στην Ευρώπη με Head-up display (HUD), που βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο προβάλλοντας χρήσιμες πληροφορίες στο πεδίο ορατότητάς τους. Το σύστημα μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα, με ένα από τα μεγαλύτερα πεδία ορατότητας από οποιοδήποτε άλλο HUD διατίθεται στην Ευρώπη (6 επί 2,5 μοίρες). Επίσης είναι από τα πιο φωτεινά, με ρύθμιση σε 16 στάδια έως τα 10.000 κεριά/μ2.

Το Active Park Assist 2 διευκολύνει το παρκάρισμα με πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς σε κάθετους και παράλληλους χώρους στάθμευσης, πιέζοντας απλά ένα μπουτόν. Ενεργοποιείται από τον ηλεκτρονικό επιλογέα του νέου, οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου της Ford, και αναγνωρίζει κατάλληλους χώρους στάθμευσης, ενώ ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την κίνηση του οχήματος, επιλέγοντας απλά νεκρά και κρατώντας πατημένο ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα.

Το όχημα ελέγχει πλήρως την επιλογή εμπρόσθιας σχέσης και όπισθεν, το γκάζι, το φρένο και το σύστημα διεύθυνσης – και ελίσσεται σε χώρους μήκους έως 110 εκατοστά μεγαλύτερους από το αυτοκίνητο και σε κλίσεις έως 12% σε ταχύτητες έως 4 χλμ/ώρα, πριν επιλεχθεί η λειτουργία park. Η τεχνολογία βοηθά επίσης τον οδηγό να εξέρχεται από παράλληλους χώρους στάθμευσης, χρησιμοποιώντας το πλήρως αυτόματα Park-out Assist.

Βελτιωμένη είναι και η τεχνολογία της Ford Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection (ανίχνευση πεζού και δικυκλιστή), που μπορεί να ανιχνεύει άτομα που είναι πάνω ή δίπλα στο δρόμο, ή που μπορεί να διασχίζουν το δρόμο στην πορεία του αυτοκινήτου. Το σύστημα αυτόματα εφαρμόζει πίεση πέδησης εάν ανιχνεύσει πιθανότητα σύγκρουσης και ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις προειδοποιήσεις. Επίσης μπορεί να εντοπίζει δικυκλιστές, ενώ λειτουργεί και στο σκοτάδι χρησιμοποιώντας φως από τους προβολείς.

Το νέο μοντέλο διαθέτει πρόσθετες τεχνολογίες, όπως το Evasive Steering Assist, που είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε ταχύτητες πόλης και αυτοκινητόδρομου και χρησιμοποιεί ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία, ενώ υποστηρίζει τους ελιγμούς διεύθυνσης ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης.

Υπάρχει επίσης το Blind Spot Information System με Cross Traffic Alert, που προειδοποιεί τους οδηγούς οι οποίοι εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για τη διέλευση οχημάτων πίσω τους, ενώ μπορεί για πρώτη φορά να χρησιμοποιήσει και πίεση πέδησης για την αποφυγή ή τη μείωση των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.

Επίσης διαθέτει το Rear wide-view camera, που προφέρει ορατότητα 180 μοιρών πίσω από το όχημα για βελτιωμένη ορατότητα κατά την έξοδο με όπισθεν από χώρους στάθμευσης ή ιδιωτικούς δρόμους, ενώ έχει και το Wrong Way Alert που αρχικά θα διατίθεται για πελάτες σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία. Χρησιμοποιεί κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου για να προειδοποιεί τους οδηγούς με οπτικά ή ηχητικά σήματα όταν παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο.

Τέλος το νέο Focus διαθέτει το Ford MyKey, που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να προγραμματίζουν ένα κλειδί για νεαρότερους οδηγούς που μπορεί να αποτρέψει τις εισερχόμενες κλήσεις, να περιορίσει την τελική ταχύτητα, να εμποδίσει την απενεργοποίηση των συστημάτων υποστήριξης και λειτουργιών ασφάλειας, να μειώσει τη μέγιστη ένταση του ηχοσυστήματος και να απενεργοποιήσει πλήρως το ηχοσύστημα, εάν οι επιβάτες δεν έχουν δέσει τις ζώνες ασφαλείας τους

Share.

Comments are closed.